دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

پرونده فساد در فوتبال وارد مرحله جدیدی شده است

پرونده فساد در فوتبال که از چند ماه پیش باز شد ولی به دلیل اتفاقاتی که در کشور رخ داد مدتی از تیتر رسانه‌ها دور مانده بود وارد فاز تازه‌ای شده است.

روزنامه اعتماد: پرونده فساد در فوتبال که از چند ماه پیش باز شد ولی به دلیل اتفاقاتی که در کشور رخ داد مدتی از تیتر رسانه‌ها دور مانده بود وارد فاز تازه‌ای شده است. 

ورود پرونده فساد در فوتبال به فاز جدید

روز گذشته برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا اعلام کردند خداداد افشاریان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و عضو هیات رییسه فدراسیون در رابطه با همین پرونده فساد بازداشت شده است. افشاریان و سهیل مهدی، رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ دو تن از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال بودند که از همان ابتدا نام‌شان در این پرونده شنیده شده بود. آنها چندی قبل از سمت خود استعفا دادند. چندی بعد نام فریبرز محمودزاده مشاور مهدی تاج رییس فدراسیون و مسوول وقت لیگ دسته اول نیز به این فهرست اضافه شد.  طبق اعلام خبرگزاری‌ها 5 متهم دیگر این پرونده نیز احضار شده و برای برخی از آنها قرار وثیقه صادر شده است. 

هم‌زمان خبرگزاری تسنیم اعلام کرد پای سه باشگاه صنعتی دیگر نیز در پرونده فساد در فوتبال باز و مشخص شده ابعاد ماجرا بسیار بزرگ‌تر از یک باشگاه است و محدود به سال 1400 نمی‌شود. تسنیم نوشت: «پیشرفت تحقیقات موجب ورود سه باشگاه صنعتی دیگر به پرونده شده و بر همین اساس انتظار می‌رود به زودی ابعاد تازه‌ای از این پرونده روشن شود. بر این اساس، بررسی موضوع فساد در فوتبال دیگر محدود به شهر رفسنجان و استان کرمان و محدوده سال 1400 نخواهد بود و عوامل متخلف در برخی دیگر از استان‌های کشور در سال‌های بعد نیز  وارد  روند تحقیقات خواهند  شد.»

اینکه پرونده فساد در فوتبال ایران محدود به باشگاه مس و سال 1400 نمی‌شود خبری است که روزنامه اعتماد در تاریخ 29 اردیبهشت منتشر کرد. در آن گزارش که با عنوان «جزییات تازه از فساد در فوتبال» منتشر شد، آمده بود: «اول از همه باید گفت منابع مطلعی از نهادهای مختلف به خبرنگار «اعتماد» اطلاع دادند ماجرا به هیچ عنوان محدود به سال 1400 نمی‌شود و درست در زمانی متوقف شده است که نهادهای امنیتی و قضایی نسبت به ماجرا حساس شده‌اند. در واقع باید گفت باندی که در این زمینه شکل گرفته بود هرگز خودشان را محدود به یک فصل و چند بازی نکردند.

اخبار رسیده به خبرنگار «اعتماد» حاکی از آن است که مدیران دیگری از فدراسیون، باشگاه مورد نظر و افراد رسانه‌ای به این پرونده لینک هستند.... طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «اعتماد» پرونده باز شده نخستین قطعه یک دومینو است که حالا افتاده و پشت بند آن قطعات دیگر هم خواهد افتاد. طبق این اطلاعات، پرونده یک باشگاه معدنی دیگر توسط نهادهای قضایی امنیتی استان مربوطه در شرف اقدام است. همین طور اسناد و مدارک چند باشگاه صنعتی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته و پرونده‌هایی در مورد‌ آن شکل خواهد گرفت.»

اما طبق شنیده‌ها نکات تازه‌ای که می‌توان به این مورد و در رابطه با پرونده‌های جدید اضافه کرد شامل این موارد می‌شود. باشگاه‌هایی که پای‌شان در پرونده فساد باز شده باشگاه‌هایی هستند که در سال گذشته با تغییر مدیریت روبه‌رو شدند و مدیران جدید با بررسی اسناد مالی باشگاه در زمان مدیریت قبل از خودشان دچار ابهام شدند. این درست همان اتفاقی است که در باشگاه مس رفسنجان رخ داد. یعنی بعد از تغییر و تحول مدیریتی، مدیر جدید نسبت به اتفاقات رخ داده پیش از خودش در باشگاه واکنش نشان داد.

نکته دوم اینکه خداداد افشاریان و سهیل مهدی تنها مدیران ارشد فدراسیون نیستند که پای‌شان به این پرونده باز شده است. فدراسیون حتما در روزها و هفته‌های آینده چه در بخش مدیریتی چه در بخش هیات رییسه دچار چالش‌های جدیدی خواهد شد. و نکته سوم اینکه طبق اطلاعات به دست آمده احتمالا تعداد زیادی چهره بسیار سرشناس فوتبالی را برای مدت طولانی در فوتبال  نخواهیم  دید! 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋