دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تجهیزات سیر تا پیاز برای تولید محتوای ویدیویی مورد نیاز است

فرقی نمی‌کند که هدف شما از ضبط ویدیو فروش محصولات و تبلیغات باشد، ولاگر هستید و یا اینکه دوره‌های آموزشی ارائه می‌کنید؛ به هر میزان که کیفیت بصری و شنیداری ویدیوهایتان بهتر باشد، بینندگان تمایل بیشتری به دنبال کردن ویدیوهای شما خواهند داشت. به همین خاطر باید از تجهیزاتی که با یکدیگر همخوانی دارند استفاده شود.

استودیوی تولید محتوای خودتان را بسازید!

کیفیت ویدیوها در لایو‌های اینستاگرامی و ویدیوهای یوتیوب برای افزایش آمار دنبال‌کنندگان اهمیت فراوانی دارد. فرقی نمی‌کند که هدف شما از ضبط ویدیو فروش محصولات و تبلیغات باشد، ولاگر هستید و یا اینکه دوره‌های آموزشی ارائه می‌کنید؛ به هر میزان که کیفیت بصری و شنیداری ویدیوهایتان بهتر باشد، بینندگان تمایل بیشتری به دنبال کردن ویدیوهای شما خواهند داشت. به همین خاطر باید از تجهیزاتی که با یکدیگر همخوانی دارند استفاده شود.

سیر تا پیاز تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی

ممکن است در ابتدا، تصمیم راه‌اندازی یک استودیو خانگی و یا به‌روزرسانی تجهیزات استودیو خانگی فعلی باعث پدید آمدن سوالات بسیاری در ذهنتان شود. با مطالعه این مطلب، می‌توانید بیشتر سوالات پیش آمده را برطرف کرده و تصمیم‌گیری آسان‌تر و منطقی‌تر داشته باشید.

تجهیزاتی که تهیه آن‌ها خروجی ویدیویی باکیفیت را تضمین می‌کند

با توجه به این مساله که تولید محتوای استاندارد و با کیفیت کلید موفقیت کسب و کارها در زمینه‌های تجاری است، باید در تهیه محتوا از تجهیزات لازم استفاده کرد. تجهیزات استودیویی تولید محتوا را می‌توان به تجهیزات حرفه‌ای و تجهیزات آماتور تقسیم کرد. از استودیو محتوایی بیشتر برای تهیه محتواهای پادکست یا صوتی، ویدئویی و تصویری استفاده می‌شود. این مدل تولید محتوا برای سایت‌های آموزشی و فروشگاهی یا خدماتی انجام می‌شود. در ادامه این بخش مهم‌ترین تجهیزات تولید محتوا را به شما معرفی خواهیم کرد.

سیر تا پیاز تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی

یکی از اولویت‌ها در زمان خرید تجهیزات استودیوی تولید محتوا، میکروفون است

به‌کارگیری یک گوشی هوشمند در مجاورت منبع صدا شاید در نگاه اول یک راه حل سریع به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که نمی‌تواند کیفیت بالایی را در زمان ضبط از خود ارائه دهد. شما می‌توانید با خرید میکروفون حرفه ای کیفیت ویدیوهای خود را افزایش دهید. در صورتی که در ویدیوها، آزادی عمل در زمان حرکت مساله مهمی برای شما است، می‌توانید از میکروفون‌های بدون سیمی که امکان نصب روی لباس را دارند، استفاده کنید. اما در صورتی که سناریو ویدیوهای شما به گونه‌ای است که نیازی به حرکت ندارند، می‌توانید به سراغ میکروفون‌های رومیزی بروید.

از دیگر الزامات شما برای استودیو تولید محتوا، تجهیزات نورپردازی هستند

از دیگر تجهیزات تولید محتوا استفاده از تجهیزات نور برای فضاهای بسته و کم نور می‌باشد. حتی اگر بهترین دوربین و لنز را داشته باشید اما لوکیشن شما نور کافی را نداشته باشد، محتوای شما بی‌کیفیت خواهد بود. معمولا به منظور نورپردازی عکس و ویدیوها به چند ابزار مختلف شامل حداقل 2 و یا حداکثر 3 منبع نور ثابت، سافت باکس یا دیفیوز، ابزارهای کنترل و بازتاب نور و همین‌طور سه پایه نور نیاز دارید.

سیر تا پیاز تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات تولید محتوای ویدیویی دوربین است

دوربین را می‌توان یک رکن اساسی برای تولید محتوا دانست. اگر تمایل به تولید محتواهایی حرفه‌ای دارید پیشنهاد می‌کنیم که از دوربین‌های بدون آینه استفاده کنید تا تصاویر و ویدیوهای شما خروجی باکیفیتی را داشته باشند. چنین دوربین‌ها در مدل‌ها و برندهای مختلفی موجود هستند که با توجه به کیفیت تصویر و همینطور امکاناتی که دارند، قیمت آن‌ها متغیر می‌باشد. اما توجه داشته باشید که لزومی ندارند که از دوربین‌هایی با قیمت بالا استفاده کنید. کافی است که دوربینی خریداری کنید که حداقل دارای 20 مگاپیکسل خروجی عکس داشته و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت Full HD به شما بدهد.

تعدادی از دوربین های مناسب برای تولید محتوا شامل موارد زیر هستند:

  • سونی A۶۴۰۰ یا A۶۷۰۰
  • دوربین سونی A۷C
  • سونی ZV-۱
  • دوربین کانن EOS M۵۰ Mark II
  • دوربین فوجی‌فیلم X-S۱۰
  • کانن PowerShot G۷ X Mark III

پایه نگهدارنده موبایل باعث می‌شود موبایل دچار لرزش نشود

در صورت که می‌خواهید با استفاده از موبایل اقدام به تولید محتوای ویدیویی کنید باید بدانید که پایه نگهدارنده موبایل یکی از مهم‌ترین تجهیزات تولید محتوای ویدیویی است که شما باید آن را همراه خود داشته باشید. به کمک این پایه نگهدارنده موبایل شما دیگر دچار لرزش نشده و به سادگی می‌توانید با آن فیلم ضبط کنید. اصولا استفاده از پایه نگهدارنده موبایل برای محتواهای مختلف و هر زاویه دیدی، مناسب می‌باشد. اگر پایه متحرک باشد، با گذاشتن بر روی ارتفاع می‌توانید از زاویه دید بالا ویدیو خود را بگیرید که در این زمینه باید بدانید که برای ویدیو گرفتن از یک محصول نیاز به استاپ موشن خواهید داشت.

نرم‌افزارهای ادیت ویدیو را فراموش نکنید

به طور طبیعی زمانی که شما در حال ضبط یک ویدیو هستید این احتمال وجود دارد که اتفاقاتی رخ بدهد که باعث شوند ویدیو شما احتیاج به ویرایش داشته باشد یا شاید دوست داشته باشید که با استفاده از خلاقیت خودتان چندین ویدیو را با هم ترکیب کنید. به همین خاطر هم نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای ادیت محتوا خواهید بود. امروزه چون افراد بسیاری از طریق تلفن‌های همراه به تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند، نرم‌افزارها و ابزارهای زیادی برای ادیت ویدیو در گوشی وجود دارند که کیفیت و امکانات زیادی داشته و شما می‌توانید به کمک آن‌ها یک ویدیو حرفه‌ای ادیت کنید.

نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش فیلم برای سیستم نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که برای ادیت فیلم با PC نیازمند دستگاهی با قدرت گرافیکی خوب و بالا هستید. چرا که لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهایی که کارت گرافیک سطح پایینی دارند، می‌توانند در پروژه‌های بزرگ منجر به کند شدن سرعت رایانه شما شوند. از جمله نرم‌افزارهای ادیت ویدیوی موبایل می‌توان به اینشات، ویوا ویدئو، کانوا، کاین‌مستر، کوئیک اشاره کرد؛ هر یک از این ادیتورها قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی دارند که شما با توجه‌ به نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مطرح‌ترین نرم‌افزار ادیت ویدئو در کامپیوتر نرم‌افزار پریمیر می‌باشد؛ البته نرم‌افزارهای دیگری مثل آی موی (imovie) برای مک‌بوک، پاور دایرکتور ۳۶۵ و کات پرو نیز هستند که شما می‌توانید به منظور ادیت ویدیو از آن‌ها استفاده کنید.

بک گراند جایگاه مهمی در عکاسی و فیلمبرداری دارد

بک گراند در عکاسی و فیلمبرداری نقش مهمی در جلوه‌های بصری دارد. به همین خاطر هم یکی دیگر از تجهیزاتی که باید برای استودیو تولید محتوا تهیه کنید، پرده عکاسی و فیلمبرداری است. به این منظور بهترین گزینه پیش روی شما، پرده سبز است. این پرده که مخصوص ایجاد جلوه‌هایی ویژه طراحی شده است این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به سادگی تصاویر مورد نظر خود را بر روی پرده به نمایش در بیاورید.

سیر تا پیاز تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی

تجهیزات استودیو تولید محتوا را از فلاشیران خریداری کنید

مجموعه فلاشیران نخستین و تنها تولیدکننده فلاش‌های حرفه‌ای آتلیه در کشور است. در وب‌سایت این مجموعه می‌توانید انواع تجهیزات عکاسی مانند دوربین، لنز، لوازم جانبی دوربین، تجهیزات نورپردازی مانند رینگ لایت و نور ثابت ، تجهیزات صدا مانند رکورد و میکروفون‌های یقه‌ای و همینطور تجهیزات مهم تولید محتوا مانند کیت‌های تولید محتوا و سه پایه و هولدر را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋