امروز میخواهیم مفصل دربارۀ انواع روشهای تبلیغات آموزشگاه صحبت کنیم. از هزینه بازاریابی و اطلاعرسانی به مراجعان بگوییم تا بتوانیم بهترین روش برای تبلیغات انتخاب کنیم.
به گزارش ملی پیامک ، بیایید اول از همه درباره روشهای تبلیغات آموزشگاه صحبت کنیم. هر موسسه آموزشی برای سرپا ماندن و کسب درآمد به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند. ماهم در ادامه مهمترین ابزارها و روشهایی که برای اموزشگاهتان نیاز دارید، به شما میگوییم.
اگر سایت دارید، تبلیغات آموزشگاه شما برای رتبۀ خوب در نتایج گوگل به گوگل ادوردز نیاز دارد. گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی برای نمایش سایتها در جایی بالاتر از رتبه واقعیشان در نتایج جستجوست.
گوگل ادز بر اساس کلمات کلیدی کار میکند. به این ترتیب، وبسایتهای مختلف میتوانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهشان در رتبه اول قرار بگیرند. البته باید برای این رتبه اول در کلمه کلیدی موردنظرتان به گوگول مثل هر تبلیغات دیگری پول بدهید.
تبلیغات گوگل ادز مثل تصویر زیر به صورت باکس کوچک AD در صدر نتایج گوگل قرار میگیرد. درصورتیکه کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کند، سایت شما یکی از نتایج اولیست که به کاربر نمایش داده میشود. اگر میخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید، پیشنهاد من به شما خدمات سایت نوین است.
برای بسیاری از مردم، ایمیل یکی از متداولترین و در دسترسترین ابزارهای ارتباط است. در سالهای اخیر با افزایش ایمیلهای اسپم بیاعتمادی مردم نسبت به ایمیلهای تبلیغاتی افزایش یافته است.
در سال 2009 پژوهشگران حوزۀ بازاریابی دیجیتالی تخمین زدند تا سال 2013، 84% از ایمیلها به اسپم تبدیل میشوند. امروزه نرخ خواندن ایمیلهای تبلیغاتی فقط 10% است، برای همین بسیاری از کاربران سراغ شبکههای اجتماعی و سوشال رفتند.
تبلیغات آموزشگاه به شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر نیاز دارد. این شبکهها از جدیدترین کانالهای ارتباطی با مردم هستند که روزبهروز محبوبتر میشوند. با اینحال مخاطبین، اساتید و پرسنل یک آموزشگاه طیف گستردهای از سنین متفاوت هستند. شاید بسیاری از آنها به شبکههای اجتماعی دسترسی نداشته باشند. بنابراین این شبکهها نمیتوانند تنها روش تبلیغات آموزشگاه باشند.
البته اگر دوست دارید در سوشال مدیا تبلیغ کنید، به صفحۀ ما در دیدوگرام مراجعه کنید. بخشی از شاگردان و مشتریان موسسه شما در همین شبکهها فعال هستند و بخشی از تبلیغات شما نه "همه" آن باید روی سوشال مدیا تمرکز کند.
حالا بیایید در کنار دیگر روشهای تبلیغات آموزشگاه با روش جدیدی که شاید کمتر دربارهاش بدانید، صحبت کنیم. بازاریابی پیامکی یکی از مناسبترین روشهای بازاریابیست که در ادامه با مزایایش آشنا میشویم. پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه های سامانه ملی پیامک، روی این لینک ضربه بزنید .
یکی از مهمترین کاربردهای تبلیغات آموزشگاه جذب مشتری است. سامانه پیامکی تعرفه مناسبی دارد و برای جذب مشتری پیشنهاد میشود. سامانه ابزاری به نام ارسال انبوه دارد که تاثیر خوبی در جذب مشتری دارد. تقریباً 98% پیامکها خوانده میشود. پس بیایید از این فرصت استفاده کنید و با هزینه مناسب برای جذب مشتری، پیامک هدفمند انبوه با متن جذاب و کوتاه بفرستید. شما میتوانید امکانات سامانه ملی پیامک را از طریق لینک زیر مشاهده نمائید:
هر آموزشگاهی نیاز به اطلاعرسانی دارد تا مشکلاتی که اول مقاله گفتیم، اتفاق نیفتد! اطلاعرسانی کلاس، دوره، زمان پرداخت شهریه، زمان امتحانات و هر چیزی که باید به گوش شاگران برسد، با پنل پیامکی انجام شدنیست. فقط کافیست که پنل آموزشگاه، دفترچه تلفن شاگردان را به تفکیک کلاس و دوره داشته باشد. حالا هر چیزی که لازم است را میتوانید از طریق پنل برای هر گروه دفترچه که میخواهید، بفرستید و این پیام تا 15 دقیقه به دست همه میرسد.
نظرسنجی هر کلاس و دورهای که برگزار شود، نه تنها در رضایت مراجعان تاثیر خوبی دارد بلکه یک راهمکار مهم تبلیغات آموزشگاه است. در واقع در تمام کسبوکارها نظرسنجی، تاثیر بهسزایی در رشد و پیشرفت آن کار دارد. اما در مورد آموزشگاهها قضیه خیلی جدیترست چون یکی از محورهای اصلی درآمد آموزشگاه حول نظرسنجی میچرخد. در حقیقت، نظرسنجیست که همه چیز را در آموزشگاه تعیین میکند
شما با پنل پیامکی میتواند بعد از پایان هر دوره و کلاس از شاگردان نظرسنجی کنید. براساس این نظرسنجیها در مورد اساتید تصمیمگیری کنید. اگر میبینید سه ترم مداوم بچههای چند کلاس از استاد فتوشاپ راضی نیستند، قطعاً با این استاد باید قطع همکاری کنید. نظرسنجی پیامکی تقریباً آسان است. باعث صرفهجویی در زمان و هزینه میشود. از همه مهمتر با این روش حالا آرشیوی از تمام نظرسنجیها دارید و میتوانید هر زمان که لازم شد از آن استفاده کنید.
چه راهی بهتر از این که از طریق پیامک شاگردان را از وضعیت مالیشان آگاه کنید. اگر قرار است شاگردان شهریه خود را ماهانه و اقساطی پرداخت کنند به راحتی با ارسال یک پیامک تاریخ اقساطشان را به آنها یادآوری کنید. ارسال زماندار برای همین نیاز طراحی شده و معمولاً برای یادآوری مهم استفاده میشود.
تا اینجا حتماً بهخوبی با روشهای تبلیغات آموزشگاه آشنا شدید. شما برای آموزشگاهتان میتوانید از تبلیغات گوگل، شبکههای اجتماعی و تبلیغات محیطی مثل پخش تراکت برای آموزشگاهتان استفاده کنید. بااینحال اگر میخواهید تبلیغات هدفمند داشته باشید، از سرویسی استفاده کنید که علاوهبر تبلیغ شرایط اطلاعرسانی را هم برایتان فراهم کند باید از پنل پیامکی استفاده کنید.
برای دریافت سامانه پیامکی میتوانید از شرکت ملی پیامک کمک بگیرید. ملی پیامک یکی از سامانههای ارائهدهندۀ پنلهای پیامکیست که آموزش کار با پنل، ارسال پیام و تبلیغات اس ام اسی را به صورت ویدئویی در آپارات و نوشتاری در کتاب بازاریابی پیامکی برایتان آماده کرده است. در صورتی که نیاز به مشاوره اختصاصی در این مورد دارید، در انتهای همین متن برایمان بنویسید یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگیرید تا در این مورد راهنماییتان کنیم.
پاسخ ها