دیبا درخشنده

دیبا درخشنده

خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
توسط ۲ نفر دنبال می شود

نصیرزاده: خمز اگر بخواهد برود با ما مشورت می کند

مسئولان باشگاه تراکتور در تبریز مشغول مذاکره با بازیکنان هستند و تلاش می‌کنند مهره‌های موردنظر پاکو خمز را به خدمت بگیرند.

فرهیختگان: مسئولان باشگاه تراکتور در تبریز مشغول مذاکره با بازیکنان هستند و تلاش می‌کنند مهره‌های موردنظر پاکو خمز را به خدمت بگیرند. این درحالی است که آقای سرمربی در تعطیلات به سر می‌برد. در همین خصوص شنیدیم سرمربی اسپانیایی تراکتور روز یکم تیرماه به ایران خواهد آمد و به تبریز می‌رود تا کار آماده‌سازی سرخپوشان تبریزی را استارت بزند. به این ترتیب به نظر می‌رسد تمرینات این تیم از ابتدای هفته آینده آغاز شود. با این‌حال حواشی مختلف، در مورد این مربی و باشگاه تراکتور هرگز تمام نمی‌شود و این باشگاه همچنان درنهایت آرامش نیز ترکش‌هایی از حاشیه می‌خورد. 

 همه‌چیز در‌مورد خمز دروغ است

اخیرا گفته شده سرمربی تراکتور به همکاری با تیم دپورتیوو اسپانیا دعوت شده است. جالب اینکه تعطیلاتش خارج از اسپانیا نیست و در منطقه کرونیا به سر می‌برد، که این منطقه به باشگاه دپورتیوو نزدیک است. از این رو احتمال دارد این تعطیلات دومنظوره باشد و شاید انتخاب این محل برای تعطیلات اتفاقی نیست. 

از طرفی در متن مصاحبه خبرنگار اسپانیایی با سرمربی تراکتور در زمینه احتمال حضورش در دپورتیوو لاکرونیا جواب‌های مبهم دیده می‌شود و چیزی که مهم است او درنهایت این موضوع را رد نمی‌کند. 

با وجود انتشار این مصاحبه در رسانه‌ها، تراکتوری‌ها واکنشی نشان ندادند اما هوشنگ نصیرزاده در این مورد گفت: «حر‌ف‌هایی در یک رسانه‌ای گفته‌شده که اصلا جدی نیست. خمز حرفه‌ای است و هنوز با ما 3 سال دیگر قرارداد دارد. از این رو اگر بخواهد اقدامی کند با ما مشورت می‌کند. این مربی متعلق به باشگاه ما است. از طرفی هر سال از این خبرها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود. فصل قبل مگر کم از این شایعات درست شد. یک روز گزینه این تیم بود و روز دیگر گزینه تیم دیگر! یک روز به تیم رقیب پیشنهاد می‌شد و یک روز گزینه تیم ملی شده بود. درنهایت اما دیدید که همه اینها شایعه بود و این بار هم به نظر همین‌طور است. این که خمز شفاف صحبت کند یا مبهم اصلا مشکلی ندارد چراکه ما با او قرارداد رسمی داریم و با این مربی در ارتباطیم و می‌دانیم پیگیر کارهای تیم است.» 

 سرمربی برای تراکتور فیلم فرستاد

همین‌طور که قبلا نوشتم؛ تراکتور به خواست خمز به 2 وینگر، یک فوروارد و یک هافبک بازی‌ساز نیاز دارد. از طرفی یک دفاع چپ و یک دفاع راست نیز از اصلی‌ترین نیازهای این تیم است. قرار شده است خمز با توجه به نیاز تیم با این بازیکنان مذاکره کرده و نفرات مورد نظر را به باشگاه معرفی کنند تا با سلیقه خمز بهترین‌ها جذب تراکتور شوند. از طرفی برای این مهم به خمز گفتند بازیکن اروپایی یا بهتر است بگوییم اسپانیایی در لیگ ایران جواب نمی‌دهد و از او خواستند بازیکنان آفریقایی، برزیلی و پرتغالی جذب کند. 

درحالی‌که خمز ادعا می‌کند در تعطیلات به سر می‌برد اما در واقع مذاکرات در راستای نقل‌وانتقالات خارجی را برعهده گرفته و قرار است برای تراکتور بازیکن خارجی بیاورد. تبریزی‌ها این پروژه را تمام و کمال به او سپرده‌اند و درنهایت فقط تصمیم او را تایید می‌کنند. 

مدیرعامل باشگاه تراکتور در این مورد به ما گفت: «ما مذاکرات در تهران را دنبال می‌کنیم و خمز مشغول مذاکره با بازیکنان خارجی است. او فیلم بازی‌های آنها را برای ما فرستاده تا بررسی کنیم و به او جواب بدهیم. از این رو وی بعد از تایید باشگاه می‌تواند اقدام کند. این موضوع را به او سپردیم و فکر می‌کنم با توجه به اینکه او سرمربی است این بهترین تصمیم بود.»

به این ترتیب تراکتور که به‌عنوان نماینده احتمالی ایران در آسیا حضور خواهد داشت قصد دارد علاوه‌بر چند بازیکن خارجی که دارد از همه سهمیه خود استفاده کرده و تیمی قدرتمند با کمک خارجی‌ها در لیگ برتر ببندد. 

 جا برای این بازیکنان نیست

7بازیکن بزرگسال در نقل‌وانتقالات پیش‌رو از تیم‌ها کسر شده و این مشکلی بزرگ برای بازیکنان لیگ است. آنهایی که به دنبال قیمت‌های نجومی هستند قطعا از عمق فاجعه خبر ندارند و نمی‌دانند جا چقدر برایشان تنگ شده است. 

به‌خاطر کاهش قطعی بازیکن بزرگسال و افزایش نفرات، فرصت‌های حضور در لیست تیم‌های لیگ برتری برای بازیکنان نیز کمتر می‌شود. به همین خاطر به نظر می‌رسد برخی بازیکنان در تیم‌های مختلف بدون تیم بمانند و مشکلاتی برای آنها ایجاد شود. شاید یکی از دلایل اعتراض فوتبالیست‌های ایرانی به قوانین جدید نقل‌وانتقالات نیز همین مساله باشد. از سوی دیگر این مساله تاثیر مستقیمی در جوان‌گرایی تیم‌ها دارد. درمورد باشگاه تراکتور موضوع کمی جالب است. 

برخی بازیکنان از جمله رضا اسدی و اخباری هنوز قرارداد امضا نکرده‌اند و به نظر می‌رسد از این تعلل نگران نیستند. درحالی‌که هوشنگ نصیرزاده به ما گفت: «ما نگران نیستیم بلکه بازیکن باید نگران باشد. اسدی هنوز مبلغ قرارداد هم به ما نگفته و صحبت مالی نکردیم. فعلا هم که در تیم ملی است. اما وقتی قرار است 7 بازیکن بزرگسال از هر تیم کم شود بازیکن اگر زرنگ باشد خیلی سریع قرارداد می‌بندد و باشگاه زرنگ آن باشگاهی است که دیر قرارداد ببندد. از این رو ما عجله‌ای نداریم.»

 فشار روی تراکتور در هفته‌های ابتدایی فصل

تیم فوتبال تراکتور باید علاوه‌بر تدارکی که برای لیگ برتر می‌بیند و اهداف بلندی که دارد نیم‌نگاهی نیز به لیگ قهرمان آسیا داشته باشد. این تیم که به‌خاطر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه استقلال توانست سهمیه آسیایی را به دلیل حضور در رتبه چهارم فصل اخیر لیگ برتر به دست بیاورد، باید برای رسیدن به مرحله گروهی فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان در مرحله پلی‌آف یک مسابقه برگزار کند. 

شاگردان پاکو خمز در مرحله دوم و نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف برنده تیم‌های شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش بروند و رقابت سرنوشت‌ساز صعودشان به مرحله گروهی را برگزار کنند. 

بنابر برنامه‌ریزی، بازی تیم‌های شارجه امارات و باشوندارا کینگز بنگلادش در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان در اواسط مردادماه برگزار می‌شود و در آخرین روز این ماه نیز تراکتور میزبان برنده این بازی خواهد بود. 

تراکتور ایران درصورت تایید مدارک ارسالی توسط ای‌اف‌سی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد سال جاری مقابل برنده شارجه و باشوندارا کینگز قرار می‌گیرد و امیدوار به صعود به دور گروهی است. تاریخ برگزاری این مسابقه نشان می‌دهد که شاگردان خمز در شروع لیگ برتر فقط دو یا نهایتا سه بازی برگزار می‌کنند و بعد از آن باید آماده تقابل حساس در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شوند. 

به این ترتیب خمز باید تیمی ببندد که قدرت حضور در دو لیگ را داشته باشد. شاگردان این مربی هنوز لیگ شروع نشده باید وارد این مسابقات شوند و این بسیار حساس و سخت است. شاید به همین دلیل این مربی شخصا برای جذب بازیکن به اسپانیا رفته و علی‌رغم اینکه به او درمورد جذب بازیکنان اسپانیایی تذکر دادند اما اصرار دارد از بین هموطنانش یک نفر را برای کمک به تیم انتخاب کند. در هر حال سرمربی تیم تراکتور پنجشنبه به ایران برمی‌گردد و با توجه به تماس‌هایی که در این مدت با باشگاه داشت باید دید چه نفراتی را با خود به تبریز می‌آورد.

دیبا درخشنده
دیبا درخشنده خیام اگر ز باده مستی خوش باش.. با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋