
مدیر ارشد عملیات کیا استرالیا اذعان کرد که اهداف این شرکت «کاملا جاهطلبانه» بوده است.
ورود جاهطلبانه کیا به بازار پیکاپهای اندازه متوسط استرالیا با تاسمان، اصلاً موفقیتآمیز نبوده است. شرکت کرهای در ابتدا فروش ۲۰,۰۰۰ دستگاه تاسمان در سال اول را هدف قرار داده بود، اما آمار فعلی نشان میدهد که تنها حدود نیمی از این تعداد محقق خواهد شد.
از زمان عرضه کیا تاسمان در پنج ماه پیش تنها ۳۷۱۶ دستگاه فروخته شده است که ۲۲۶۲ دستگاه از آن بین ماههای ژوئیه و سپتامبر ثبت شده است. با این سرعت، فروش سالانه تقریباً به ۱۱۱۴۸ دستگاه خواهد رسید که تنها ۱۹ درصد از برنامهریزی تولید ۶۰,۰۰۰ دستگاه در کره جنوبی را نشان میدهد. تاسمان درحالحاضر سهم ناچیز ۱ تا ۱.۸ درصدی از بخش رقابتی پیکاپهای اندازه متوسط استرالیا را در اختیار دارد که تحت سلطه تویوتا هایلوکس، فورد رنجر و نیسان ناوارا است.

«دنیس پیکولی»، مدیر ارشد عملیات کیا استرالیا، اذعان کرد که اهداف این شرکت «کاملاً جاهطلبانه» بوده است. او خاطرنشان کرد درحالیکه مدلهای ممتاز مانند X‑Line و X‑Pro فروش نسبتاً خوبی دارند، مدلهای پایینرده ناوگانی نتوانستهاند مشتریان زیادی جذب کنند. این ضعف به ویژه در بخشی که رقبا در فروش ناوگان با حجم بالا موفق هستند، به ضرر کیا تمام میشود. پیکولی گفته است که گزینههای متنوع پیشرانه و رقابت تهاجمی تثبیت جایگاه را برای کیا دشوار میکند.
کیا برای افزایش تقاضا، تخفیف ۲۰۰۰ دلار استرالیا را برای مدلهای پایینرده و ۴۰۰۰ دلار را برای تیپهای بالارده ارائه میدهد. پیکولی با اشاره به توافقات جدید و بازخورد مثبت از آزمایشهای شرکتی و دولتی، نسبت به رشد فروش تاسمان خوشبین است. بااینحال، او اذعان کرد که رسیدن به هدف ۲۰,۰۰۰ دستگاه ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد.
«رولند ریورو»، مدیر کل برنامهریزی محصولات کیا استرالیا، اظهار داشت که خط تولید پیچیده تاسمان ممکن است بهجای گسترش، نیاز به سادهسازی داشته باشد. قرار است مدلهای تککابین ناوگانی بین ژانویه و مارس ۲۰۲۶ عرضه شوند و بهطور بالقوه فروش را افزایش دهند. برنامههای بلندمدت شامل یک پیشرانه هیبریدی، فیسلیفت و یک تیپ خشن با الهام از کانسپت ویکندر هستند.

با وجود شروع ناامیدکننده، تاسمان تنها بخشی از سبد محصولات گستردهتر این شرکت است. کیا نمیخواهد فقط یک پیکاپ در بازار استرالیا داشته باشد و قصد عرضه مدلهای متنوعی را دارد. درحالحاضر، کیا برای تثبیت جایگاه تاسمان در بازاری شلوغ و بهشدت رقابتی، شرایط دشواری را تجربه میکند.
پاسخ ها