
از آنجایی که ایگل جدید یک خودرو هیبریدی است، دو پیشرانه برقی و بنزینی را در این خودرو میبینیم.
تنها چند روز پس از انتشار اطلاعات اولیه سدان هیبریدی مشترک ایرانخودرو و گروه بهمن موسوم به اینوی (Envoy)، کرمانموتور اطلاعات مربوط به کی ام سی ایگل هیبرید را منتشر کرد. این خودرو بهزودی در بازار عرضه خواهد شد تا رقیبی برای اینوی ایرانخودرو و گروه بهمن باشد. این دو گروه از خودروسازان اکنون برای عرضه نخستین سدان هیبریدی تولید داخل، با یکدیگر وارد رقابت شدهاند.
از آنجایی که ایگل جدید یک خودرو هیبریدی است، دو پیشرانه برقی و بنزینی را در این خودرو میبینیم. موتور بنزینی این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که براساس چرخه اتکینسون فعالیت میکند. این موتور با راندمان حرارتی بیش از ۴۰ درصد، وظیفه شارژ باتریها را برعهده دارد. البته در سرعتهای بالا نیز نیروی موتور به این چرخها ارسال خواهد شد. حداکثر راندمان موتور درونسوز ایگل هیبرید، ۸۸ اسببخار قدرت و ۱۲۵ نیوتنمتر گشتاور است.
موتور الکتریکی که پیشران اصلی این خودرو است، حداکثر ۲۱۵ اسببخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند، اعداد و ارقامی که برای یک سدان اقتصادی خیرهکننده به نظر میرسند. برای تأمین نیروی این موتور برقی، از بسته باتری ۱.۸ کیلووات ساعتی از نوع نیکل منگنز کبالت (NMC) استفاده شده است که با هوا خنک میشود. برای ایگل هیبرید درگاه شارژ خارجی تعبیه نشده است و باتریها تنها با کارکرد موتور بنزینی شارژ میشوند.

شتاب صفرتاصد رسمی کی ام سی ایگل هیبرید کمتر از ۹ ثانیه برآورد میشود و حداکثر سرعت قابل دستیابی با آن نیز ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز براساس چرخه NEDC کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود.
گیربکس DHT وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را در این خودرو برعهده دارد. سیستم تعلیق ایگل هیبرید در مقایسه با ایگل بنزینی بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو در جلو از سیستم مکفرسون و در عقب از سیستم میله پیچشی استفاده میکند.
کی ام سی ایگل هیبرید در مقایسه با نسخه درونسوز، بیشتر از پیش دیجیتالی شده است. دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در این خودرو نقش کلاستر و سیستم سرگرمی را برعهده دارند. گرافیک اختصاصی جریان انرژی را نیز میتوانید روی کلاستر خودرو مشاهده کنید. از دیگر تجهیزات ایگل هیبرید میتوان به سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تهویه مطبوع برقی، فرمان برقی و آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی کی ام سی ایگل هیبرید نیز همانند نسخه درونسوز هستند اما یک تفاوت در این بین وجود دارد. این خودرو به سیستم هشدار عابر پیاده یا VESS مجهز است؛ سیستمی که در سرعتهای پایین صدا تولید میکند و عابران را از نزدیک شدن خودرو مطلع خواهد کرد.
پیشرانه الکتریکی کی ام سی ایگل هیبرید، قدرت و گشتاور قابلتوجهی را تولید میکند. این خودرو روی کاغذ عملکرد فنی قابلقبولی دارد و میتواند خودروهای گرانتر از خودش را به چالش بکشد. بااینحال همه چیز در مورد موفقیت ایگل هیبرید به قیمت آن بستگی دارد. همچنین کرمانموتور بایستی شبکه خدمات پس از فروش خود را برای خدمترسانی به یک خودرو هیبریدی آماده کند. درصورتیکه ایگل هیبرید با قیمتی کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود، احتمالاً استقبال از آن چشمگیر خواهد بود.
پاسخ ها