توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

معاون بازاریابی دیجی کالا: هدف کمپین جمعه سیاه ایجاد هیجان بود، نه ناامیدی

معاون بازاریابی دیجی‌کالا: هدف کمپین بلک‌فرایدی ایجاد هیجان بود، نه ناامیدی مردم

دیجیاتو در مورد اثرات روانی کمپین‌های بلک‌فرایدی با معاون بازاریابی دیجی‌کالا گفت‌وگو کرد.

حمیدرضا چیت‌چیان، معاون بازاریابی دیجی‌کالا، در گفت‌وگو با دیجیاتو توضیح داد پیچیدگی‌های کمپین شکارچی گنج نه برای سخت‌کردن فرآیند، بلکه برای حذف ربات‌ها و رساندن تخفیف‌ها به مشتری واقعی طراحی شده است. او می‌گوید در شرایط اقتصادی فعلی، نگرانی درباره ناامیدی کاربران درست است، اما هدف دیجی‌کالا هیچ‌گاه ایجاد حس ناکامی نبوده است.

چیت‌چیان می‌گوید در طول برگزاری کمپین، تمامی دسترسی‌ها توسط تیم تکنیکال به‌صورت دقیق بررسی می‌شد و هر موردی که نشانه‌ای از فعالیت ربات داشت، لغو می‌شد و کالا دوباره به شکل صحیح در دسترس کاربران قرار می‌گرفت. او اضافه می‌کند که دیجی‌کالا به‌زودی گزارشی منتشر خواهد کرد تا مشخص شود در هر بازه زمانی چند نفر برای گرفتن جوایز تلاش کردند و در نهایت تخفیف‌ها به چه کاربرانی رسید.

او در پاسخ به این سوال دیجیاتو که از دست رفتن تخفیف‌های بزرگ در شرایط اقتصادی فعلی ممکن است حس ناکامی و فشار روانی دو‌چندانی برای کاربران ایجاد کند، توضیح داد:

«هیچ‌وقت نیت ما این نبوده که تعداد زیادی کاربر را وارد کنیم تا ناامیدشان کنیم. از ابتدا گفته بودیم این کالاها محدود است. طبیعی است وقتی تقاضا بسیار زیاد می‌شود، تنها تعداد کمی می‌توانند به آن برسند.» او استقبال گسترده کاربران از این کمپین را نشانه اعتماد به دیجی‌کالا می‌داند و می‌گوید اگر بخشی از فرآیند نیازمند بازنگری باشد، تیم بازاریابی حتماً آن را اصلاح خواهد کرد.»

همچنین در خصوص ماجرای خودروی ۲۰۷ چیت‌چیان توضیح داد، جایی که قرار بود تنها یک دستگاه خودرو با تخفیف ویژه عرضه شود، خطایی در سیستم‌ رخ داد و ۵ کاربر موفق به خرید شدند. او می‌گوید: «ما پذیرفتیم اشتباه سمت ما بوده و متعهد شدیم هر پنج خودرو را تحویل دهیم. نمی‌توانستیم برخورد دیگری داشته باشیم. این وظیفه ما بود.»

رقابت برای تخفیف‌های نایاب می‌تواند همراه با هیجان، استرس و حتی خشم باشد، اما به گفته چیت‌چیان نیت کمپین بلک‌فرایدی ایجاد این احساس‌ها نبوده است. «این‌که آیا می‌شد شکل دیگری اجرا شود که احساسات ناخوشایند کمتر شود؟ بله، قطعاً و ما تلاش می‌کنیم در اجرای‌های بعدی با یادگیری از تجربه‌ها، مسیر بهتری را طراحی کنیم.»

1

به گفته معاون بازاریابی دیجی‌کالا، مجموع این سختگیری‌ها و تصمیم‌ها با این هدف بوده که تخفیف‌ها به دست کاربران واقعی برسد، شفافیت حفظ شود و اعتماد مشتریان تقویت شود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋