این طرح سیستمی را نشان میدهد که در آن یک پهپاد در محفظهای احتمالا بین صندلیها قرار میگیرد.
استلانتیس قصد دارد پهپادهای خودکار را به مدلهای جیپ اضافه کند. درحالیکه این گروه خودروسازی برنامههای برقیسازی خود را عقب انداخته و تمرکزش را دوباره روی موتورهای V8 همی قرار داده است، پیشرفتهایی در زمینه پهپادهای خودکار داشته است. حق اختراع جدیدی که بهتازگی فاش شده، یک ایستگاه اتصال پهپاد درون خودرو را نشان میدهد. احتمالاً این اختراع با هدف بهبود تجربه آفرود طراحی شده است.
این طرح سیستمی را نشان میدهد که در آن یک پهپاد در محفظهای احتمالاً بین صندلیها قرار میگیرد و از طریق مونروف سقف خارج میشود. این پهپاد در هنگام حضور در محفظه شارژ میشود. کاربران میتوانند مسیرهای پرواز و ارتفاع آن را از طریق رابط لمسی یا اپلیکیشن گوشی هوشمند کنترل کنند. سنسورهای آبوهوایی و دادههای محلی شرایط عملیاتی ایمن را تضمین میکنند.
اگرچه پهپادها در رانندگی با سرعت بالا کمکی نمیکنند، اما در رانندگی آفرود بسیار ارزشمند هستند. کاربردهای بالقوه شامل گشت هوایی، بازرسی از راه دور، عکاسی و تحویل اقلام کوچک میشود. برای کسانی که با جیپ درحال گشتوگذار در مناطق ناهموار هستند، یک پهپاد میتواند بسیاری از چالشهای پیش رو در جاده را زودتر به آنها نشان دهد.
پیشازاین، پولستار با کانسپت O2 یک پهپاد برای فیلمبرداری از راننده بهصورت سینمایی با حالتهای مختلف پرواز برای ایجاد جلوههای بصری متنوع را معرفی کرده بود. خودروی مفهومی آئودی AI: Trail پا را از این هم فراتر گذاشت. آئودی پنج پهپاد «Light Pathfinder» را معرفی کرد که با روشن کردن مسیر پیش رو جایگزین چراغهای جلو میشدند. این پهپادها همچنین میتوانستند روشنایی محیط را برای اردو زدن در طبیعت فراهم کنند یا فضای داخلی خودرو را از طریق سقف پانوراما روشن کنند.
اکثر این امکانات خاص در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار نمیگیرند. اما اختراع استلانتیس یک ویژگی کاربردی و عملی را به ویژه برای رانندگان ماجراجوی جیپ ارائه میدهد. درصورت تحقق، این سیستم پهپادی میتواند با ترکیب کاربردی بودن، بهبود ایمنی و استفاده از فناوریهای مدرن، نحوه تعامل رانندگان با محیط اطراف را تغییر دهد.
پاسخ ها