اوایل سال جاری میلادی گزارش شد مدلهای بزرگ مرسدس AMG مجهز به موتور M139 با استقبال خوب مشتریان مواجه نشدند.
در مدلهای جدید مرسدس AMG دیگر از موتور چهارسیلندر توربو بنزینی M139 و پیشرانه هیبریدی مبتنیبر آن استفاده نخواهد شد. این تصمیم بهدلیل واکنش منفی مصرفکنندگان گرفته شده است. مشتریان AMG از این شرکت توقع دارند سدانهای لوکس با موتورهای حجیم و قدرتمند تولید کند؛ آنها از نصب موتور چهارسیلندر چندان رضایت ندارند.
موتور M139 تابستان ۲۰۱۹ بهعنوان قدرتمندترین موتور چهارسیلندر جهان معرفی شد. ابتدا، این موتور برای نسخههای AMG مدلهای کامپکت مرسدسبنز (هاچ بک A کلاس، سدان و استیشن واگنCLA و کراساوور GLA) در نظر گرفته شده بود. سپس به بخشی از پیشرانههای هیبریدی مدلهای بزرگتر زیرشاخه AMG شامل C کلاس، کراساوور GLC، رودستر SL و کوپه GT تبدیل شد.
اوایل سال جاری میلادی، گزارش شد مدلهای بزرگ مرسدس AMG مجهز به موتور M139 با استقبال خوب مشتریان مواجه نشدهاند. پیشرانههای هیبریدی براساس این موتور بسیار پیچیده و سنگین بودند و حداکثر قدرت آنها فقط با باتری کامل شارژشده در دسترس بود.
به گفته سخنگوی مرسدسبنز، مدلهای جدید AMG بهجای این موتور چهارسیلندر به پیشرانه بنزینی ششسیلندر یا V8 مجهز خواهند شد.
مرسدس AMG بهزودی حداقل 2 مدل برقی شامل یک لیفتبک و یک کراساوور را روی پلتفرم AMG.EA عرضه خواهد کرد. مدل لیفتبک براساس کانسپت مرسدس AMG GT XX که این هفته به نمایش درآمد ساخته خواهد شد.
مرسدس بنز تصمیم گرفته درکل A کلاس را کنار بگذارد؛ بنابراین بهخاطر آن نیازی به حفظ موتور M139 نیست. البته این موتور بهتدریج از خط تولید زیرشاخه AMG خارج خواهد شد. همچنین تحویل آن به لوتوس برای خودروی اسپرت امیرا تا مدتی ادامه دارد اما مرسدس بنز قصد ندارد M139 را با استانداردهای یورو ۷ سازگار کند؛ بنابراین حداکثر 2 سال و نیم از عمر آن مانده است.
پاسخ ها