توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

اتحاد رنو و Stellantis برای مقابله با سیاست های اتحادیه اروپا

اتحاد رنو و استلانتیس برای مقابله با سیاست‌های اتحادیه اروپا

برنامه مشترک رنو و استلانتیس موضوع به خودروسازان اجازه ‌می‌دهد تولید خودروهای کوچک و مقرون‌به‌صرفه را ادامه دهند.

«لوکا دی میو»، مدیرعامل گروه رنو، و «جان الکان»، رئیس استلانتیس، از سیاستمداران اروپایی خواسته‌اند اجبار به استفاده از پیشرانه‌های تمام‌برقی را لغو کنند. آنها پیشنهاد داده‌اند استراتژی صنعتی انعطاف‌پذیرتری تصویب شود. برنامه مشترک رنو و استلانتیس به خودروسازان اجازه ‌می‌دهد تولید خودروهای کوچک و مقرون‌به‌صرفه را ادامه دهند.

رؤسای ۲ شرکت رقیب در مصاحبه‌ای مشترک کم‌سابقه، از ضرب‌الاجل سال ۲۰۳۵ اتحادیه اروپا و بریتانیا برای فروش خودروهای درون‌سوز ابراز نارضایتی کردند و گفتند کربن‌زدایی صنعت خودرو مشروط به رویکرد انعطاف‌پذیرتری است. به گفته آنها، «ضرب‌الاجل‌ها و جریمه‌ها» درنهایت منجر به گران شدن خودروها می‌شوند.  

دی میو گفت: «به عقیده ما، خودروهای کوچک هنوز می‌توانند یکی از راه‌های بازسازی صنعت خودرو در اروپا باشند. تداوم تولید خودروهای کوچک که تأثیر آب‌وهوایی کمتری دارند، کاملاً منطقی است.»

الکان گفت این ۲ شرکت رقیب به لطف میراث خود در تولید خودروهای کوچک و هدف مشترک آنها برای ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه متحد شده‌اند: «کاری که رنو انجام می‌دهد و کاری که ما با فیات، پژو و سیتروئن انجام می‌دهیم، بسیار شبیه به هم است.»

درنهایت، پیشنهاد دادند قانون‌گذاران اروپایی باید به‌جای اجبار به سوخت خودروها به‌ کربن‌ خنثی تا سال ۲۰۳۵، سیاست جامع‌تری برای کربن‌زدایی صنعت خودرو پیش بگیرند.

جزئیات پیشنهاد رنو و استلانتیس

به گفته‌ آنها، باید امکان تولید و فروش خودروهای کوچک با آلایندگی کمتر به‌جای آلودگی صفر، در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت فراهم شود. درنتیجه افزایش قیمت ناشی از برقی‌سازی صنعت خودرو تدریجی خواهد بود و تولید دی‌اکسیدکربن را سریع‌تر کاهش می‌دهد.

به گفته دی میو، در ۱۲۴ هزار مایل (چرخه عمر معقول خودروی مدرن)، خودروی درون‌سوز متوسط ۶۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. این مقدار برای خودروی برقی ۲۰ هزار کیلوگرم است.

رنو و استلانتیس

درعین‌حال، مدل پلاگین هیبریدی یا برد افزوده (EREV) قیمتی میان این ۲ خودرو دارد. این مدل خودرو در همان مسافت ۳۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن منتشر خواهد کرد. بنابراین این مدل‌ها نصف خودروهای درون‌سوز آلودگی تولید می‌کنند اما قیمت آنها کمتر از مدل‌های برقی است.

دی میو گفته سال ۲۰۳۰، قیمت خودرو اندازه متوسط رنو در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. در بخش خودروهای کوچک این اختلاف ۴۰ درصد خواهد بود. این افزایش شدید قیمت از دلایل افزایش میانگین سنی خودروها در اروپا به ۱۰ سال است.

به گفته دی میو، اگر مالکان خودروهای درون‌سوز یورو ۲ و یورو ۳ به‌جای اینکه مستقیم پس از سوپرمینی بنزینی یا دیزلی قدیمی مدل برقی بسیار گران‌تر بخرند، ابتدا سراغ مدل پاک‌تر با سوخت یورو ۶ سپس مدل برقی بروند، شاهد کاهش سریع‌تر و واضح‌تری تولید دی‌اکسیدکربن در اروپا خواهیم بود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋