توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

اختلاف در روسیه و ترکیه فیلتر شد

دیسکورد در روسیه و ترکیه فیلتر شد

این تصمیم به‌خاطر نقض قوانین دو کشور صادر شده است.

رگولاتوری ارتباطات روسیه، پلتفرم پیام‌رسانی دیسکورد (Discord) را به‌خاطر نقض قوانین این کشور فیلتر کرده است. پس از روسیه، رگولاتوری فناوری اطلاعات ترکیه نیز تصمیم مشابهی گرفت و دسترسی به Discord را را براساس تصمیم دادگاه مسدود کرده است.

روسیه از چندین سال قبل به پلتفرم‌های خارجی دستور داده است تا محتوای غیرقانونی را حذف کنند و در صورت عدم رعایت این موضوع، برای شرکت‌ها جریمه‌هایی صادر می‌کند. رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد که روسکومنادزور (Roskomnadzor)، رگولاتور روسیه هفته گذشته از دیسکورد خواسته که تقریباً 1000 مورد غیرقانونی را حذف کند و این شرکت را به‌دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرده است.

فیلترینگ دیسکورد در روسیه

اکنون نیز این رگولاتوری تصمیم گرفته است تا دسترسی به دیسکورد را به‌طور کلی مسدود کند.

روسیه در سال 2022 و بلافاصله پس از حمله به اوکراین نیز توییتر (که اکنون ایکس نام دارد) و همچنین پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک از متا را مسدود کرده بود.

قطع دسترسی به دیسکورد در ترکیه

علاوه‌براین، رویترز در گزارش جداگانه دیگری اعلام کرده که پس از روسیه، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) نیز تصمیم به ممنوعیت دسترسی به دیسکورد گرفته است.

«یلماز تونج»، وزیر دادگستری ترکیه توضیح می‌دهد که طبق حکم دادگاهی در آنکارا، پایتخت این کشور، تصمیم بر این شده که دسترسی به دیسکورد برای کاربران ترکیه به‌دلیل سوء‌ظن کافی مبنی بر ارتکاب جرایم مربوط به «آزار جنسی و فحاشی به کودکان» صادر شود.

دیسکورد

تونج می‌گوید:

«مصمم هستیم که از جوانان و کودکان خود در برابر محتواهای مضر شبکه‌‌های اجتماعی و اینترنت که جنایت محسوب می‌شوند، محافظت می‌کنیم. هرگز اجازه نمی‌دهیم که پایه‌های ساختار اجتماعی ما متزلزل شود.»

تصمیم دادگاه آنکارا برای ممنوعیت دسترسی به دیسکورد پس از قتل دو زن توسط یک مرد 19 ساله اتخاذ شده است. رویترز می‌گوید که پس از این حادثه، برخی از کاربران دیسکورد از آن تجمید کرده‌اند که این امر منجر به خشم عمومی علیه این پلتفرم شده است.


توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋