توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

بلو اوریجین برای اولین بار کپسول جدید خود را روانه بازار کرد

بلو اوریجین کپسول جدید خود را برای اولین‌بار به فضا پرتاب می‌کند

در این مأموریت کپسول جدید «RSS Kármán Line» برای اولین‌بار به فضا پرتاب خواهد شد.

شرکت هوافضای «جف بزوس»، بلو اوریجین، قصد دارد دوشنبه (16 مهرماه) مأموریت بدون سرنشین NS-27 خود را به فضا پرتاب کند. در این پرواز کپسول جدید این شرکت به نام «RSS Kármán Line» نیز برای اولین‌بار به فضا پرتاب خواهد شد. البته هیچ فردی در مأموریت NS-27 حضور نخواهد داشت و این راکت صرفاً حاوی چند محموله تحقیقاتی است.

براساس گزارش ورج، مأموریت NS-27 راکت نیو شپرد بلو اوریجین همراه با کپسول جدید RSS Kármán Line دوشنبه ساعت 16:30 به وقت ایران پرتاب می‌شود. در این مأموریت، دو حسگر LIDAR به فضا فرستاده می‌شود که برای توسعه فرودگرهای ماه این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرتاب کپسول جدید بلو اوریجین

NS-27، همانطور که از نام آن پیداست، بیست‌وهفتمین مأموریت راکت نیو شپرد خواهد بود. 8 پرواز از 26 پرواز این راکت تابه‌امروز با خدمه انجام شده است و می‌تواند حداکثر شش نفر را در هر پرواز به فضا بفرستد. بلو اوریجین می‌گوید که ظرفیت پروازی بالای این راکت برای پاسخگویی بهتر به تقاضای روبه‌رشد مشتریان طراحی شده است.

کپسول جدید بلو اوریجین

این شرکت درحال تلاش برای رقابت جدی با اسپیس‌ایکس است و مدیرعامل این شرکت، «دیو لیمپ» (Dave Limp)، در مصاحبه‌ای بر نیاز به افزایش قابلیت‌های تولید تأکید داشت. لیمپ گفت تا پایان سال جاری میلادی، این شرکت قصد دارد تقریباً یک موتور در هفته تولید کند. او اذعان کرد که اگرچه ممکن است دقیقاً به این هدف نرسند، اما در تلاش هستند تا زمان تولید را کمتر از 10 روز نگه دارند.

در ماه نوامبر نیز بلو اوریجین قرار است راکت New Glenn را به فضا پرتاب کند. چند روز قبل نیز اولین آزمایش احتراق داغ مرحله دوم راکت نیو گلن با موفقیت انجام شد. نیو گلن در اولین مأموریت خود پلتفرم مداری Blue Ring جدید این شرکت را به فضا خواهد برد. این شرکت ادعا می‌کند که این راکت می‌تواند 45 هزار کیلوگرم را به مدار پایینی زمین برساند که تقریباً دو برابر ظرفیت فالکون 9 اسپیس‌ایکس است.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋