توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

هوش مصنوعی پیکا 1.5 معرفی شد. تبدیل عکس به ویدیو با جلوه های جالب [watch]

هوش مصنوعی Pika 1.5 معرفی شد؛ تبدیل عکس به ویدیو با جلوه‌های جذاب [تماشا کنید]

این هوش مصنوعی حالا می‌تواند سوژه‌ها را در تصاویر به کیک تبدیل یا آن‌ها را با دستگاه پرس هیدرولیک له کند.

پیکا (Pika) که با نام Pika Labs نیز شناخته می‌شود، از اولین استارتاپ‌هایی بود که مدل هوش مصنوعی تولید ویدیوی خود را منتشر کرد اما از یک سال گذشته و زمان انتشار اولین نسخه این مدل، هیچ پیشرفتی برای آن ارائه نشده بود. به‌تازگی، پیکا از نسخه به‌روزشده مدل هوش مصنوعی خود با نام Pika 1.5 رونمایی کرده که جلوه‌های ویژه چشمگیری دارد و می‌تواند سوژه‌های تصاویر را به ویدیوهای عجیب‌و‌غریب و انعطاف‌پذیر تبدیل کنند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، در مدل Pika 1.5 دکمه جدیدی با نام Pikaeffects وجود دارد که این جلوه‌های ویژه متحرک را ایجاد می‌کند. برای این دکمه حالت‌های مختلفی مانند منفجر شدن، ذوب‌ شدن و خرد شدن تعریف شده است که می‌تواند اشیا را تغییر بدهد.

ویدیوهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی Pika 1.5

Pika 1.5 می‌تواند سوژه‌ها یا اشیای موجود در ویدیوها را خودکار شناسایی کند، حتی اگر امکان تغییر آن سوژه یا شیء در واقعیت وجود نداشته باشد. برخی جلوه‌ها، وسایل جدیدی مانند پرس هیدرولیک، دست انسان و چاقو را به تصاویر اضافه می‌کنند، و در ویدیوی خروجی، تعامل سوژه با این اشیا به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

هوش مصنوعی Pika 1.5 معرفی شد؛ تبدیل عکس به ویدیو با جلوه‌های جذاب [تماشا کنید]

علاوه‌براین، عملکرد این مدل در تولید ویدیو نیز بهبود یافته است. کاربران اکنون می‌توانند با این مدل کلیپ‌های پنج‌ثانیه‌ای باکیفیتی بسازند که حرکات واقعی مانند دویدن، اسکیت‌سواری و پرواز را شبیه‌سازی می‌کنند. همچنین ویژگی‌هایی به آن اضافه‌شده که می‌تواند مناسب دوستداران سینما باشد تا بتوانند در ویدیوهای خود از افکت‌های سینمایی جذابی استفاده کنند.

هوش مصنوعی Pika 1.5 معرفی شد؛ تبدیل عکس به ویدیو با جلوه‌های جذاب [تماشا کنید]

کاربران سرویس پولی یا رایگان Pika به این نسخه جدید دسترسی دارند و می‌توانند مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته و امکانات خلاقانه آن را امتحان کنند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این مدل استقبال خوبی کرده‌اند و ویدیوهای جالبی مانند نمونه زیر را با آن ساخته‌اند:

هوش مصنوعی Pika 1.5 معرفی شد؛ تبدیل عکس به ویدیو با جلوه‌های جذاب [تماشا کنید]

Pika 1.5 طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید را دارد اما کاربران اشتراکی همچنان می‌توانند از مدل قدیمی‌تر Pika 1.0 نیز استفاده کنند. ویژگی‌هایی مانند SoundFX یا جلوه‌های صوتی و توانایی گسترش ویدیوها درحال‌حاضر فقط در Pika 1.0 وجود دارد.

درنهایت باید اشاره کرد Pika اعلام کرده هرچند قیمت سرویس اشتراکی آن تغییری نمی‌کند، تولید هر ویدیوی پنج‌ثانیه‌ای اکنون به 15 اعتبار در این پلتفرم نیاز دارد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋