توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

بنیانگذار صرافی بایننس پس از چهار ماه از زندان آزاد شد

بنیان‌گذار صرافی بایننس پس از چهار ماه از زندان آزاد شد

بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی کریپتو در جهان به انجام تخلفات پولشویی اعتراف کرده بود و چهار ماه را در بازداشت گذراند.

«چنگ‌پنگ ژائو»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی بایننس، روز جمعه پس از گذراندن دوران محکومیت چهار ماهه خود در یک مرکز اصلاح‌و‌تربیت، از بازداشت آزاد شد.

ژائو 47 ساله در ماه نوامبر به‌دلیل عدم موفقیت در اجرای یک برنامه ضدپولشویی در صرافی بایننس گناهکار تشخیص داده شد. حالا بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید که «اسکات تیلور»، سخنگوی اداره زندان‌های آمریکا تأیید‌ کرده که ژائو روز جمعه آزاد شده است. او در ماه ژوئن برای اجرای حکم چهار ماهه خود به یک زندان امنیت پایین مراجعه کرده بود.

جرایم ژائو و بایننس

بنیان‌گذار صرافی بایننس پس از چهار ماه از زندان آزاد شد

ژائو همچنین با پرداخت 50 میلیون دلار جریمه شخصی موافقت کرده بود. بایننس نیز 4.3 میلیارد دلار جریمه شد تا پرونده‌ای که شامل چند اتهام نگران‌کننده مربوط با نقض قوانین ضدپولشویی و تحریم‌ها می‌شود را حل‌و‌فصل کند. همچنین ژائو از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت و دیگر اجازه ندارد نقش اجرایی در این صرافی داشته باشد.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه ابتدا قرار بود زمان حبس ژائو در روز یکشنبه به پایان برسد، اما طبق قوانین زندان، زندانیانی که تاریخ آزادی رسمی آن‌ها برای تعطیلات آخر هفته یا یک روز تعطیل تعیین شده است، می‌توانند در آخرین روز کاری هفته مرخص شوند.

بنیان‌گذار صرافی بایننس پس از چهار ماه از زندان آزاد شد

حتی با این وجود نیز بایننس همچنان یکی از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است، و براساس برآورد بلومبرگ، ثروت ژائو همچنان حدود 30 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

فوربس نیز نشان می‌دهد که ژائو همچنان 90 درصد از سهام بایننس را در اختیار دارد و او با 61 میلیارد دلار دارایی خالص، بیست‌و‌پنجمین فرد ثروتمند جهان است.

بایننس هم‌اکنون توسط «ریچارد تنگ» رهبری می‌شود که قبلاً مدیرعامل Abu Dhabi Global Market بود. «یی هه»، مادر سه فرزند ژائو و یکی از بنیان‌گذاران بایننس نیز یکی از اعضای اصلی این صرافی است.

ژائو قبل از محکومیت خود، از راه‌اندازی یک پلتفرم آموزش آنلاین غیرانتفاعی جدید با نام Giggle Academy خبر داد. او همچنین در ماه نوامبر گفته بود که آماده است تا برای کارآفرینان آینده نقش یک مربی را ایفا کند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋