توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

Nebius در حال افتتاح یک مرکز داده هوش مصنوعی در پاریس با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری است

نبیوس با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، مرکز داده هوش مصنوعی در پاریس افتتاح می‌کند

شرکت مادر اسبق یاندکس، حالا در زمینه‌های بزرگتر و پیشرفته‌تری فعالیت می‌کند.

نبیوس (Nebius) امروز از راه‌اندازی یک مرکز داده جدید در پاریس خبر داد؛ یکی از اولین مراکزی در اروپا که پردازنده‌های گرافیکی H200 Tensor Core انویدیا را ارائه می‌کند. این شرکت که بازوی اروپایی تغییر نام تجاری «گوگل روسیه» یا همان یاندکس است، بیش از 1 میلیارد دلار برای ساخت زیرساخت‌های هوش مصنوعی در سراسر قاره اروپا تا اواسط سال 2025 سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش thenextweb، «آرکادی وولوژ»، مدیرعامل و موسس نبیوس دراین‌باره گفت:

«ما در صنعت جدیدی کار می‌کنیم که به فناوری عمیق و سرمایه قابل توجهی نیاز دارد. مرکز داده نبیوس در فنلاند، در حال حاضر آخرین محاسبات، ابزارها و خدمات با کارایی بالا را به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. افزودن خوشه پردازنده‌های گرافیکی H200 Tensor Core انویدیا در یکی از مراکزمان، در پاریس، گام بعدی ما برای گسترش ظرفیت هوش مصنوعی اروپا است، زیرا می‌خواهیم نبیوس را به یک شرکت زیرساخت جهانی هوش مصنوعی پیشرو تبدیل کنیم»

نبیوس

برنامه‌های نبیوس در زمینه هوش مصنوعی

وولوژ در نظر دارد که نبیوس به مانند ققنوسی باشد که از خاکستر یاندکس بلند می‌شود و در صنعت فناوری به یک قطب بزرگ تبدیل شود. مالک یاندکس تقریباً دو ماه پیش رسماً از روسیه خارج شد و سهام خود را به کنسرسیومی روسی فروخت. این قرارداد 5.4 میلیارد دلاری بزرگترین خروج یک شرکت از روسیه، از زمان آغاز تهاجم تمام عیار آن به اوکراین بود.

Nebius در نظر دارد زیرساختی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده هوش مصنوعی بسازد؛ این زیر ساخت «فناوری برای فناوران» یا T2T نام دارد. نبیوس همچنین قول داده است که یکی از اولین کسانی باشد که پلتفرم افسانه ای Blackwell انویدیا را در سال 2025 به مشتریان ارائه می‌دهد.

ظاهراً این شرکت برنامه‌های بزرگی دارد، زیرا قبلاً اسنادی را برای دو مرکز داده دیگر در مکان‌هایی ناشناس در اروپا امضا کرده است. همچنین مرکز داده موجود خود را در Mäntsälä، درست در شمال هلسینکی فنلاند، گسترش خواهد داد.

این شرکت هنوز هم اکثراً کارمندان سابق Yandex را استخدام می‌کند. با تمام این اوصاف، ظاهراً نبیوس هم به‌صورت تخصصی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد و بنابراین انتظار می‌رود که رقابت شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در این حوزه بیش از پیش داغ شود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋