توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

عملکرد گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً 56 درصد بهتر از نسل قبلی خواهد بود

عملکرد گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً 56 درصد بهتر از نسل قبل خواهد بود

تراشه آتی کوالکام ظاهراً در تست‌های گرافیکی ۴۶ تا ۵۳ درصد بهتر از نسل قبل عمل می‌کند.

کوالکام تراشه جدید خود را طی ماه میلادی بعدی معرفی خواهد کرد؛ اخیراً گزارش‌های زیادی درباره عملکرد گرافیکی این چیپست منتشر شده است. در جدیدترین گزارش، به‌ نظر می‌رسد عملکرد GPU اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به تراشه پارسال ۵۶ درصد بهتر خواهد بود.

کاربری چینی با نام «Undying Spirits» در پلتفرم ویبو، با استنباط از تست‌ 3D Mark Wildlife اظهار کرده سرعت کلاک GPU اسنپدراگون 8 نسل 4 به ۱.۱۵ گیگاهرتز می‌رسد ولی فرکانس گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3 برابر ۷۷۰ مگاهرتز بود. همچنین تراشه بعدی کوالکام ۱۶۶ فریم را در تست‌های 3DMark's Wild Life ثبت کرده و در تست Wild Life Extreme Unlimited نیز نرخ ۴۴ فریم‌برثانیه را به‌ دست آورده است. این نتایج از برتری ۴۶ تا ۵۳ درصدی اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل قبل حکایت دارد.

عملکرد گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً 56 درصد بهتر از نسل قبل خواهد بود

در تست‌ گرافیکی «Aztec Ruins High» نیز اسنپدراگون 8 نسل 4 نرخ 125 فریم‌برثانیه را از خود نشان داده؛ درحالی‌که آدرنو 750 در اسنپدراگون 8 نسل 3 نرخ 96 فریم‌درثانیه داشت. پیش‌از‌این در گیگ‌بنچ نیز این تراشه امتیازهای 2884 و 8840 را در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به دست آورده بود تا از همین حالا نوید تراشه‌ای قدرتمند را بدهد.

هسته‌های ۵ گیگاهرتزی در اسنپدراگون 8 نسل 5

شایعات زیادی درباره اسنپدراگون 8 نسل 4 وجود دارد اما نباید از تراشه پرچم‌دار سال 2025 کوالکام غافل شد. طبق ادعای منبع آگاه چینی، این تراشه ۲ هسته قدرتمند با اسم رمز «Pegasus» و ۶ هسته کم‌مصرف خواهد داشت و سرعت کلاک ۲ هسته قدرتمند به 5 گیگاهرتز می‌رسد. همچنین به‌ نظر می‌رسد هسته‌های کم‌مصرف نیز فرکانس 4 گیگاهرتزی خواهند داشت تا نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3، پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد. این تراشه مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC از راه خواهد رسید.

ادعای منبع آگاه درباره ساختار اسنپدراگون 8 نسل 5

این چیپست که سال 2025 به بازار می‌آید، ۲ نسخه متفاوت خواهد داشت که یکی مخصوص دستگاه‌های گلکسی سامسونگ خواهد بود و دیگری در سایر گوشی‌های پرچم‌دار بازار به کار خواهد رفت.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋