توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

نیسان تیانا در قالب خودروهای وارداتی به ایران بازمی گردد

نیسان تیانا در قالب خودروهای وارداتی به ایران بازمی‌گردد

نیسان تیانا یا نیسان تی‌ینا (Teana) سدان اندازه متوسط ژاپنی است که نسل دوم آن توسط پارس‌خودرو در کشورمان مونتاژ می‌شد.

نیسان تیانا یا نیسان تی‌ینا (Teana) سدان اندازه متوسط ژاپنی است که نسل دوم آن توسط پارس‌خودرو در کشورمان مونتاژ می‌شد. این خودرو به‌عنوان جایگزین نیسان ماکسیما شناخته می‌شد اما به‌دلیل مونتاژ و عرضه محدود، نتوانست به محبوبیت ماکسیما دست یابد. اکنون نسل جدید این خودرو قرار است تا در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به ایران بیاید. شرکتی به نام رنو پارت، واردات این خودرو را برعهده گرفته است.

نیسان تیانا

باید در اتبدا اشاره کنیم خودرویی که با نام نیسان تیانا می‌شناختیم، دیگر به تولید نمی‌رسد. نسل سوم این خودرو در فاصله سال‌های 2013 تا 2020 به تولید رسید و سپس برای همیشه از سبد محصولات نیسان حذف شد. بااین‌حال نیسان نام تی‌ینا را کنار نگذاشت و در برخی بازارها همچون چین و مالزی از آن برای نام‌گذاری نیسان آلتیما استفاده کرد. بنابراین خودرویی که با نام نیسان تی‌ینا به بازار ایران خواهد آمد، درواقع نسخه‌ای خاص از نیسان آلتیما است.

نسل جدید نیسان تی‌ینا که به‌زودی در کشورمان عرضه خواهد شد، به پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه حداکثر 154 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس CVT اختصاصی نیسان موسوم به ایکس‌ترونیک نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در این خودرو برعهده دارد.

nissan

شتاب صفرتاصد نیسان تی‌ینا 8 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز 197 کیلومتربرساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این سدان 6.41 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش مسیر عنوان شده است که با باک 56 لیتری خودرو همخوانی دارد. سیستم تعلیق تیانا در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک (چنداتصاله) است که قابلیت مناسبی برای جذب ضربات و صدمات وارده به کابین دارد. ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند.

تجهیزات نیسان تیانا شامل موارد زیر می‌شوند:

از نظر امکانات، تی‌نا مجهز به نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی، نمایشگر هداپ، نورپردازی داخلی، پد شارژ بی‌سیم، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، گرمکن صندلی، صندلی‌های ارگونومیک چندلایه، سیستم کاهش نویز فعال، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمک‌راننده هوشمند سطح ۲، ترمز هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، اصلاح هوشمند خط، هشدار نقطه کور تغییر خط، هشدار ممانعت از برخورد، مانیتورینگ هوشمند پانورامیک، هشدار عابر پیاده و هشدار خستگی راننده.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋