توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

دانشمندان دستگاهی ابداعی برای انتقال حس لامسه از راه دور ساخته اند

دانشمندان دستگاهی نوآورانه برای انتقال حس لمس از راه دور ساختند

این دستگاه می‌تواند ارتباطات از راه دور را دستخوش تغییراتی جدی کند.

محققان کالج دانشگاهی لندن موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که قادر به شبیه‌سازی حس واقعی لمس‌شدن و لمس‌کردن دیگران از راه دور است. این دستگاه می‌تواند انقلابی در زمینه ارتباطات از راه دور باشد.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، این دستگاه که در نوک انگشت کاربران قرار می‌گیرد می‌تواند حس تعامل با اشیا واقعی را برای کاربران شبیه‌سازی کند. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به تشخیص از دست‌دادن حس لامسه، تماس‌های ویدئویی، جراحی رباتیک و مدیریت زباله‌های خطرناک اشاره کرد. این دستگاه همچنین به افراد اجازه می‌دهد تا حس لمس‌کردن عزیزانشان را از فاصله‌های بسیار دور تجربه کنند. این دقیقاً همان چیزی است که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و چت از ارائه آن ناتوان هستند.

با این دستگاه می‌توانید دیگران را از راه دور لمس کنید

دانشمندان دستگاهی نوآورانه برای انتقال حس لمس از راه دور ساختند

نتایج تحقیق محققان کالج دانشگاهی لندن در نشریه Nature Communications به چاپ رسیده است. این دستگاه در واقع نوعی از فناوری‌های پوشیدنی است و یک اتصال‌دهنده کوچک سیلیکونی دارد که به یک ماشین کوچک متصل می‌شود. این ماشین وظیفه شبیه‌سازی تحریک سلول‌های عصبی با استفاده از ارتعاشات را برعهده دارد.

دکتر «سارا ادلا اباد»، محقق این پروژه، عقیده دارد که می‌توان از این دستگاه برای ایجاد حس تعامل فیزیکی از راه دور استفاده کرد و حس لمس‌شدن را به تعاملات اجتماعی مجازی افزود. او دراین‌باره گفت:

«برای مثال، با پدیده‌هایی مانند پاندمی یا جهانی‌شدن، اعضای خانواده شما احتمالاً دیگر در شهر محل سکونت‌تان زندگی نمی‌کنند. برای پیوند اجتماعی که بسیار هم مهم است شما به لمس‌شدن نیاز دارید، اما تماس‌های ویدیویی این امکان را فراهم نمی‌کنند.»

درحالی‌که این دستگاه می‌تواند حس واقعی لمس‌شدن را از طریق چهار سلول عصبی محرک کلیدی به افراد منتقل کند، اما می‌تواند کاربردهای زیادی نیز در صنعت پزشکی داشته باشد. برای مثال، این دستگاه می‌تواند در جراحی‌های از راه دور رباتیک به جراحان نشان دهد که آیا بافت پوستی که روی آن کار می‌کنند نشانه‌هایی از سرطان دارد یا خیر. همچنین می‌توان از آن برای درمان سندروم تونل کارپال یا کنترل مواد رادیواکتیو از راه دور استفاده کرد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋