توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۳ نفر دنبال می شود

استرالیا به طرح ساخت بزرگترین هاب خورشیدی جهان چراغ سبز نشان داد

استرالیا به برنامه ساخت بزرگ‌ترین هاب خورشیدی جهان چراغ سبز نشان داد

قدم بزرگ استرالیا در زمینه تولید انرژی‌های تجدید پذیر و صادرات آن به کشورهای دیگر.

استرالیا روز چهارشنبه طرح‌هایی برای احداث یک مزرعه عظیم خورشیدی و انتقال انرژی به سنگاپور را تصویب کرد؛ پروژه‌ای که دولت استرالیا آن را «بزرگ‌ترین هاب خورشیدی در جهان» می‌نامد. «کامرون گارنزورثی»، مدیرعامل SunCable استرالیا گفت که تأیید این طرح «لحظه‌ای برجسته در آغاز فرایند توسعه این منطقه» بود.

مقامات مجوزهای زیست محیطی را برای پروژه 24 میلیارد دلاری SunCable در شمال دورافتاده استرالیا که قرار است برق سه میلیون خانه را تامین کند، اعلام کردند. این هاب خورشیدی استرالیا که شامل مجموعه‌ای از پنل‌ها، باتری‌ها و در نهایت کابلی است که استرالیا را به سنگاپور متصل می‌کند، توسط میلیاردر فناوری و فعال انرژی‌های سبز، «مایک کانن بروکس» پشتیبانی می‌شود.

«تانیا پلیبرسک»، وزیر محیط زیست استرالیا، گفت:

«این بزرگترین منطقه خورشیدی در جهان خواهد بود و استرالیا را به عنوان رهبر جهانی انرژی‌های سبز معرفی می کند.»

احتمالاً تولید انرژی توسط این منطقه در سال 2030 آغاز شود. این پروژه 12,000 هکتاری چهار گیگاوات انرژی در ساعت برای مصارف خانگی تامین می‌کند. دو گیگاوات دیگر که از طریق کابل زیردریایی به سنگاپور ارسال می‌شود، حدود 15 درصد از نیازهای این کشور را تامین می‌کند. باتری‌های هاب خورشیدی استرالیا نیز می‌توانند حدود 40 گیگاوات انرژی ذخیره کنند.

بزرگترین هاب خورشیدی جهان

چالش‌های باقی مانده برای شروع به کار هاب خورشیدی استرالیا

با وجود چراغ سبز روز چهارشنبه، فرآیندهای تأیید متعددی از جمله همکاری با مرجع بازار انرژی سنگاپور، دولت اندونزی و جوامع بومی استرالیا باقی مانده است.

گارنزورثی گفت:

«سان کیبل اکنون تلاش‌های خود را برای سرمایه گذاری که تا سال 2027 هدف گذاری شده است، متمرکز خواهد کرد.»

استرالیا در حال حاضر یکی از صادرکنندگان پیشرو زغال سنگ و گاز در جهان است، اما همچنین تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار دارد. این تاثیرات مخرب شامل گرمای شدید، سیل و آتش‌سوزی در جنگل‌ها است.

اگرچه استرالیایی‌ها از مشتاق‌ترین پذیرندگان پنل‌های خورشیدی خانگی در جهان هستند، اما برخی کشورهای نامدار جهان در پذیرش کامل انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز تردید دارند. هاب خورشیدی استرالیا می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها در استفاده و از انرژی‌های تجدیدپذیر و سودمندی آن‌ها باشد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋