توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

جف بزوس امسال سرمایه گذاری های زیادی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است

جف بزوس امسال سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده است

دفتر خانوادگی جف بزوس موسوم به Bezos Expeditions ظاهراً در سال جاری عمده سرمایه‌گذاری‌های خود را معطوف به هوش مصنوعی کرده است.

«جف بزوس»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین شرکت آمازون، بعد از استعفا از سمت مدیرعاملی این غول تجاری هنوز ارتباط خود با حوزه فناوری را حفظ کرده و به سرمایه‌گذاری در این بازار ادامه می‌دهد. آخرین خبرها حکایت از آن دارند که بزوس به‌تازگی از طریق دفتر خانوادگی‌اش سرمایه‌گذاری کلانی در هوش مصنوعی انجام داده است. 

براساس گزارش CNBC، این خبر از طریق پلتفرم FINTRX که اطلاعات جامعی از دفاتر خانوادگی افراد ثروتمند را جمع‌آوری می‌کند به دست آن‌ها رسیده است. به گفته این مؤسسه، تمام سرمایه‌گذاری‌های امسال از سوی دفتر خانوادگی بزوس به هوش مصنوعی منحصر بوده است. درحالی‌که هنوز رقم دقیق این سرمایه‌گذاری‌ها مشخص نیست، اما دفتر خانوادگی بزوس که «Bezos Expeditions» نامیده می‌شود، پیش‌ از این مجموعاً بیش از 1 میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده بود. 

جف بزوس پیش‌تر در یک پادکست علاقه‌اش به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را عنوان کرده بود. او در این پادکست گفت ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اختراع نیستند، بلکه اکتشافاتی هستند که می‌توانند تأثیرات شگرفی بر فناوری داشته باشند. 

جف بزوس امسال سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حوزه هوش مصنوعی انجام داده است

دفتر خانوادگی بزوس روی سرمایه‌گذاری در فناوری تمرکز دارد

براساس داده‌های موجود در پلتفرم FINTRX، نزدیک به 70 درصد از سرمایه‌گذاری‌های Bezos Expeditions در حوزه فناوری صورت گرفته که بخش عمده آن به هوش مصنوعی اختصاص یافته است. همچنین 16 درصد از این سرمایه‌گذاری‌ها روی کالاهای مصرفی و 13 درصد روی خدمات مالی و تولید بوده است. 

در ژانویه گذشته، جف بزوس 73.6 میلیون دلار روی Perplexity AI که یک موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی است، سرمایه‌گذاری کرد و در آپریل نیز 63 میلیون دلار به این مبلغ افزود. بزوس همچنین روی استارتاپ Figure که به تولید ربات‌های انسان‌نما مشغول است، سرمایه‌گذاری کرده است. ماه گذشته نیز بزوس 300 میلیون دلار روی استارتاپ Skild AI سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت روی ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی برای ماشین‌ها و دستگاه‌های رباتیک تمرکز دارد. 

همزمان با سرمایه‌گذاری‌های کلان در هوش مصنوعی، بزوس درحال فروش سهام خود در شرکت آمازون است. او ماه گذشته قصد خود برای فروش 5 میلیارد دلار از سهام آمازون را اعلام کرده، که البته با توجه به سقوط اخیر بازار بورس جای تعجب ندارد. بزوس در اوایل سال جاری میلادی نیز 8 میلیارد دلار از سهامش در آمازون را فروخته بود. 

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋