توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

OpenAI احتمالاً به‌خاطر هزینه‌های سرسام‌آور ChatGPT، امسال 5 میلیارد دلار ضرر می‌کند

OpenAI احتمالاً به‌خاطر هزینه‌های سرسام‌آور ChatGPT، امسال 5 میلیارد دلار ضرر می‌کند

نشریه اینفورمیشن در گزارش جدیدی هزینه‌های OpenAI برای سال جاری را تخمین زده که از رقبای آن بسیار بیشتر است.

در گزارش جدیدی ادعا شده که OpenAI به‌دلیل هزینه بسیار زیادی که اجرای محصولات هوش مصنوعی ChatGPT نیاز دارند، ممکن است در سال جاری تا 5 میلیارد دلار ضرر کند.

براساس تحلیلی که توسط اینفورمیشن انجام شده است، OpenAI که تا ماه فوریه ارزش آن به 80 میلیارد دلار رسیده بود، در سال جاری میلادی حدود 7 میلیارد دلار برای آموزش و راه‌اندازی چت‌بات محبوب ChatGPT هزینه می‌کند. نزدیک به 4 میلیارد دلار از این مبلغ صرف سرورهای مایکروسافت می‌شود که برای نگهداری ChatGPT و مدل‌های زبانی دیگر مورد نیاز است.

هزینه مربوط به آموزش هوش مصنوعی ChatGPT

ChatGPT در لپ تاپ

3 میلیارد دلار دیگر نیز صرف هزینه‌های مربوط به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با داده‌های جدید می‌شود. هزینه مربوط به قراردادهای OpenAI با ناشران برای استفاده از محتوای آن‌ها ازجمله این پرداختی‌هاست.

علاوه‌براین، طبق گزارش اینفورمیشن، OpenAI سالانه 1.5 میلیارد دلار به حدود 1500 کارمند خود پرداخت می‌کند.

نکته‌قابل‌ذکر اینکه هزینه‌های ادعاشده برای OpenAI طبق این گزارش، بسیار بیشتر از رقبای آن است. به‌عنوان مثال، آنتروپیک تحت حمایت آمازون انتظار دارد که نرخ سوخت سرمایه‌اش برای سال 2024 به 2.7 میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل OpenAI؛ سم آلتمن

باوجوداین می‌توان گفت که OpenAI شاید ظرف 12 ماه آینده برای تقویت وضعیت مالی خود مجبور شود تا سرمایه‌های جدیدی دریافت کند. این شرکت درحال‌حاضر هفت دور تأمین مالی را پشت‌سرگذاشته که با آن‌ها بیش از 11 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده است.

اینفورمیشن می‌گوید که تخمین‌های خود را براساس داده‌های فاش‌نشده قبلی و مصاحبه با «افراد آشنا با کسب‌و‌کار» ارائه کرده است. اگر این تجزیه‌و‌تحلیل درست باشد، می‌تواند در مورد توانایی OpenAI برای دستیابی به سودآوری در آینده نزدیک سؤالاتی را ایجاد کند.

OpenAI که همچنین یکی از رقبای جدی گوگل محسوب می‌شود، موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام SearchGPT را چند روز پیش معرفی کرده بود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋