توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

دیکشنری مترجم بپرس

باتری گوشی چقدر شار‌ژ نگه می‌دارد؟ ۰ تا ۱۰۰ شارژدهی گوشی

در مورد شارژدهی و دوام باتری گوشی‌های هوشمند چه می‌دانید؟

شارژدهی همه گوشی‌های هوشمند مانند هم نیست و هر مدل بسته به عملکرد و البته برخی فاکتورهای مهم، دوام باتری متفاوتی را ارائه می‌دهد؛ اما درنهایت باتری گوشی چقدر باید شارژ نگه دارد؟ باتری سالم گوشی چند ساعت کار می‌کند؟ در ادامه برای یافتن پاسخ این سؤالات، دیجیاتو را همراهی کنید.

فاکتورهای مهم در شارژدهی باتری

شارژدهی گوشی‌های هوشمند به‌نوبه خود فاکتورهای مختلفی دارد که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی عملکرد باتری دستگاه تأثیرگذار هستند. به‌طور کلی ۳ فاکتور در دوام باتری گوشی هوشمند شما مؤثر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم تا با صفر تا صد شارژدهی باتری آشنایی پیدا کنید.

باتری گوشی چقدر باید شارژ نگه دارد؟

ظرفیت شارژ باتری گوشی

اگر می‌خواهید بدانید باتری گوشی تا چند ساعت شارژ نگه می دارد، بهتر است ابتدا به ظرفیت باتری دستگاهی که در اختیار دارید نگاهی بیندازید. باتری مانند منبع تغذیه عمل می‌کند و انرژی لازم برای انجام پردازش‌های مختلف، روشنایی نمایشگر، عکاسی دوربین‌ها و هر کار دیگری در گوشی را تأمین می‌کند؛ بنابراین دوام باتری گوشی هوشمند شما مستقیماً با ظرفیت باتری آن در ارتباط است.

اکثر گوشی‌های هوشمند این روزها با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شوند. این ظرفیت برای تأمین انرژی دستگاه تا ساعت‌ها کفایت می‌کند؛ اما پیش‌ از هر چیز به عمر گوشی هوشمندتان هم توجه داشته باشید. هرچه عمر دستگاه بیشتر باشد، باتری آن نیز به‌مرور زمان فرسوده‌تر خواهد شد. به‌جز ظرفیت شارژ باتری گوشی، عوامل دیگری هم هستند که روی شارژدهی دستگاه تأثیر بسزایی دارند.

بهینگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

آیا می‌دانید چرا گوشی‌های مختلف در تست‌های باتری مشابه، عملکرد متفاوتی را به‌نمایش می‌گذارند؟ دلیل این اتفاق به مصرف سخت‌افزاری و هماهنگی نرم‌افزار مربوط می‌شود. گوشی‌های مجهز به چیپست بهینه، مصرف ظرفیت شارژ باتری گوشی را مدیریت می‌کنند تا بتوانید ساعت‌ها سرگرم استفاده از این‌گونه دستگاه‌ها باشید. از طرفی رابط کاربری و سیستم‌عامل هوشمندتر، امر مدیریت مصرف شارژ را بهتر انجام می‌دهد تا درنهایت باتری گوشی بیشتر دوام بیاورد.

دستگاه‌هایی که به چیپست پرمصرف یا دارای مشکل داغی مجهز هستند، شارژدهی باتری نسبتاً پایینی دارند. اگر سراغ گوشی‌های پرچمدار می‌روید باید به مواردی چون برخورداری از فناوری LTPO در نمایشگر، برخورداری از سیستم خنک‌کننده پیشرفته و به‌روز بودن ترکیب نرم‌افزاری آن‌ها توجه داشته باشید تا بدانید باتری گوشی چقدر باید شارژ نگه دارد.

نحوه استفاده کاربر

درنهایت این شما هستید که تعیین می‌کنید باتری گوشی تا چند ساعت شارژ نگه می دارد؛ چراکه سبک استفاده شما از دستگاه، مستقیماً دوام باتری را به‌ چالش می‌کشد. هرچه کاربر حرفه‌ای‌تری باشید، شارژ باتری گوشی شما زودتر تمام می‌شود. به‌عنوان مثال، کاربری که گیمر یا اهل فیلم‌برداری با گوشی باشد، به‌دلیل استفاده سنگینی که دارد زودتر با اخطار شارژ کم باتری مواجه خواهد شد. درمقابل اما با تماشای ویدیو، وب‌گردی و اجرای بازی‌های نسبتاً سبک تا ساعت‌ها قادر به استفاده از گوشی خواهید بود. برخی کاربران نیز نرخ تازه‌سازی تصویر گوشی خود را روی بیشترین میزان قرار می‌دهند یا دستگاه را روی حالت Performance قرار می‌دهند تا درنهایت تخلیه شارژ باتری زودتر انجام شود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋