توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تصویر روز ناسا: سحابی سیاره ای جونز-امبرسون 1

تصویر روز ناسا: سحابی سیاره‌ای جونز-امبرسون 1

جونز-امبرسون 1 که در صحنه کیهانی زودگذر است، طی چند هزار سال آینده محو خواهد شد.

سحابی سیاره‌ای جونز-امبرسون 1، ستاره‌ای شبیه به خورشید است و در فاصله 1600 سال نوری از زمین به سمت صورت فلکی سیاهگوش قرار دارد.

جونز-امبرسون 1 با وسعت حدود 4 سال نوری، از پسماند درحال انبساط ستاره درحال مرگ به فضای بین ستاره‌ای منتقل شد. زیرا منبع مرکزی یعنی هیدروژن و سپس هلیوم، برای همجوشی پس از میلیاردها سال تمام شده‌ بود.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

در نزدیکی مرکز سحابی سیاره‌ای، یک کوتوله سفید داغ و آبی قرار دارد که از هسته باقی مانده است. این سحابی که با نام PK 164 +31.1 نیز شناخته می‌شود، کم‌نور است و به سختی می‌توان توسط چشمی تلسکوپ به آن نگاه کرد.

تصویر روز ناسا: سحابی سیاره‌ای جونز-امبرسون 1

اما این تصویر عمیق که بیش از 12 ساعت نوردهی را ترکیب می‌کند، آن را با جزئیات استثنایی نشان می‌دهد. ستارگان در کهکشان راه شیری خودمان و همچنین کهکشان‌های پس‌زمینه از طریق میدان دید واضح پراکنده‌اند.

جونز-امبرسون 1 که در صحنه کیهانی زودگذر است، طی چند هزار سال آینده محو خواهد شد. اما کوتوله سفید داغ و مرکزی آن میلیاردها سال بعد سرد خواهد شد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋