توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

اوپل موکا، اوپل کورسا و کراسلند در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 رونمایی شد

اوپل موکا، اوپل کورسا و کراس‌لند در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 رونمایی شدند

سه مدل اوپل موکا، اوپل کورسا و اوپل کراس‌لند توسط پرشیا خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 به معرض نمایش گذاشته شدند.

پرشیاخودرو طی سالیان اخیر به واسطه فعالیت خود در زمینه واردات مدل‌های بی‌ام‌و و مینی شناخته شده است. بااین‌حال پرشیاخودرو تصمیم دارد در دور جدید واردات خودرو، محصولات اوپل را به بازار ایران بیاورد. سه مدل اوپل موکا، اوپل کورسا و اوپل کراس‌لند توسط این شرکت در بازار ما عرضه خواهند شد. پرشیاخودرو هر سه محصول جدید را در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 به معرض نمایش عموم گذاشت.

اوپل هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی استلانتیس به شمار می‌آید. بنابراین پلتفرم و پیشرانه‌های مورد استفاده در خودروهای اوپل، با محصولات پژو و سیتروئن مشترک هستند. اوپل موکا و اوپل کورسا پیشرانه و پلتفرم کاملاً مشابهی با پژو 2008 و پژو 208 فعلی دارند. اوپل کراس‌لند نیز براساس پلتفرم نسل پیشین پژو 2008 توسعه یافته است که در ایران نیز مونتاژ می‌شد.

اوپل موکا
اوپل موکا

بررسی کوتاه اوپل موکا، اوپل کورسا و اوپل کراس‌لند

هر سه مدل جدید اوپل برای بازار ایران، از پیشرانه‌های 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژر بهره می‌برند. این پیشرانه در اوپل کورسا 100 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. همین موتور در اوپل موکا و اوپل کراس‌لند راندمان بالاتر، 130 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور دارد. جعبه دنده اوپل موکا و اوپل کورسا از نوع هشت سرعته اتوماتیک است، درحالی‌که اوپل کراس‌لند از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. سیستم انتقال قدرت تمامی خودروهای اوپل نیز از نوع دیفرانسیل جلو است.

اوپل کورسا
اوپل کورسا

سیستم تعلیق هر سه مدل اوپل در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است. همچنین امکانات استاندارد هر سه مدل نیز یکسان است. در ادامه برخی از امکانات استاندارد اوپل موکا، اوپل کورسا و اوپل کراس‌لند را ذکر خواهیم کرد:

شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و 2 توییتر، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف. سنسور پارک جلو نیز به صورت سفارشی در این خودروها نصب می‌شود.

اوپل کراس‌لند
اوپل کراس‌لند
توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋