توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

ناسا از نقشه پروازهای 72 هلیکوپتر Ingenuity به مریخ رونمایی کرد [تماشا کنید]

ناسا نقشه 72 پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت [تماشا کنید]

هلیکوپتر نبوغ توانست از سال 2021 بیش از 72 پرواز موفق در مریخ داشته باشد. حالا ناسا مسیر پروازهای آن را به‌ نمایش گذاشته است.

ناسا ویدیویی را به اشتراک گذاشته که در آن از تمام پروازهای انجام‌شده توسط هلیکوپتر مریخی نبوغ نقشه‌برداری شده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، نبوغ (Ingenuity) اولین بالگردی بود که در آوریل 2021 به پرواز کنترل‌شده روی سیاره‌ای دیگر دست یافت. این بالگرد کوچک توانست پروازهای موفقیت‌آمیز زیادی را روی کره مریخ انجام دهد.

پس از اولین پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز روی مریخ در آوریل 2021، بالگرد مریخی نبوغ 71 پرواز دیگر انجام داد که درمجموع مسافت 11 مایل (17.7 کیلومتر) را طی کرد. این مأموریت سرانجام در ژانویه پایان یافت.

ویدیوی ناسا هریک از این 72 پرواز را با شماره‌گذاری نشان می‌دهد؛ ازجمله پروازهایی با بیشترین مدت‌زمان (پرواز 12، 169.5 ثانیه)، بالاترین میزان ارتفاع (پرواز 61، 24 متر)، بیشترین سرعت (پرواز 62، 68 و 69 با سرعت 10 متر بر ثانیه) و بیشترین مسافت طی‌شده (پرواز 69، 705 متر).

ناسا در پیامی همراه با این ویدیو گفت:

«عملکرد نبوغ بسیار فراتر از انتظارات بود. این بالگرد توانست در ارتفاعی بالاتر و سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، پرواز کند. این دستگاه که به‌عنوان یک بالگرد نمایشی طراحی شده بود، درنهایت توانست بیش از 14 برابر بیشتر از مسافت مورد انتظار پرواز کند و مجموعاً بیش از دو ساعت زمان پرواز را به‌ ثبت رساند.»

بالگرد مریخی نبوغ

اثر مثبت پروازهای نبوغ بر مأموریت‌های کاوشگر مریخ

این هلیکوپتر 1.8 کیلوگرمی و 48 سانتی‌متری همراه با استقامت وارد مریخ شد. هلیکوپتر نبوغ با تصویربرداری‌های هوایی به کاوشگر استقامت کمک کرد تا بهترین و ایمن‌ترین مسیر را برای مأموریت‌های علمی خود پیدا کند.

دستاورد چشمگیر Ingenuity راه را برای مأموریت بلندپروازانه Dragonfly ناسا به بزرگ‌ترین قمر زحل، یعنی تایتان، هموار کرده است. ناسا در مأموریتی که قرار است در سال 2028 انجام شود، یک پهپاد بسیار بزرگ‌تر (تقریباً به‌اندازه یک ماشین کوچک) را برای پرواز بین مکان‌های تحقیقاتی به این کره می‌فرستد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋