مایکروسافت در حوزه گیمینگ نیز بهدنبال استفاده از هوش مصنوعی است.
مایکروسافت درحال آزمایش یک چتبات هوش مصنوعی جدید برای ایکس باکس است. این چتبات میتواند برای خودکارسازی وظایف خدمات پشتیبانی استفاده شود. گفته میشود که در واقع این غول نرمافزاری درحال آزمایش یک «آواتار هوش مصنوعی» است که در پاسخ به درخواستهای پشتیبانی Xbox ظاهر میشود. این چتبات بخشی از تلاش بزرگتر مایکروسافت برای پیادهسازی هوش مصنوعی در پلتفرم ایکس باکس است.
به گزارش The Verge، چتبات هوش مصنوعی ایکس باکس، احتمالاً به اسناد پشتیبانی مایکروسافت و اکوسیستم ایکس باکس متصل است. همچنین میتواند به سؤالات پاسخ دهد و حتی وظیفه پسدادن هزینه بازیها را برعهده بگیرد. اسناد داخلی مایکروسافت نشان میدهد که «این ابزار میتواند به کاربران در زمینه سؤالات پشتیبانی ایکس باکس کمک کند».
درحالحاضر نیز مایکروسافت تیم تست و ارزشیابی این هوش مصنوعی را گسترش داده است. بنابراین احتمالاً در آیندهای نزدیک شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.
«هاییان ژانگ»، مدیر کل هوش مصنوعی بازیها در ایکسباکس، ضمن تأیید وجود این چتبات به ورج میگوید:
«ما درحال آزمایش این هوش مصنوعی مجازی هستیم که یک نمونه اولیه از یک شخصیت انیمیشنی است که کاربر میتواند سؤالات مربوط به ایکس باکس را با صدا یا متن از آن بپرسد.»
چتبات Xbox ظاهراً با پرسیدن سؤال «امروز چگونه میتوانم به شما کمک کنم؟» شروع بهکار میکند. همچنین میتواند سریعاً به درخواستهای پشتیبانی (از مشکلات نرمافزاری و سختافزاری ایکس باکس گرفته تا کمک به حل مشکلات اشتراکهای پولی گیمپس) پاسخ دهد.
نمونه اولیه چتبات ایکسباکس، بخشی از تلاش گستردهتر در بخش گیمینگ مایکروسافت برای آوردن ویژگیها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به این پلتفرم گیمینگ است.
به غیر از حوزه گیمینگ، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل این کمپانی بزرگ، تمام تیمهای این شرکت را تحت فشار قرار داده است تا به این فکر کنند که چگونه میتوان از هوش مصنوعی در محصولات و خدمات مختلف استفاده کرد.
پاسخ ها