توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تغییر موقعیت گوگل؛ برنامه یوتیوب به هدست ویژن پرو اپل می آید

تغییر موضع گوگل؛ اپلیکیشن یوتوب به هدست ویژن پرو اپل می‌آید

سخنگوی یوتوب تأیید کرد که ساخت یک اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو در نقشه راه این شرکت قرار دارد.

یوتوب مدتی پیش گفت که قصد ندارد اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو عرضه کند، اما حالا این شرکت نظر خود را تغییر داده است. به گفته سخنگوی یوتوب، عرضه اپلیکیشن اختصاصی برای این هدست در نقشه راه این شرکت گنجانده شده است. درحال‌حاضر کاربران ویژن پرو تنها می‌توانند در مرورگر سافاری از یوتوب استفاده کنند.

«جسیکا گیبی»، سخنگوی یوتوب به سایت ورج گفته است:

«ما از عرضه ویژن پرو هیجان‌زده هستیم و با اطمینان از اینکه کاربران یوتوب تجربه خوبی در سافاری دارند، از این هدست پشتیبانی می‌کنیم. درحال‌حاضر هیچ اطلاعات خاصی برای انتشار نداریم، اما می‌توانیم تأیید کنیم که یک اپلیکیشن برای ویژن پرو در نقشه راه ما قرار دارد.»

یوتوب و هدست ویژن پرو

عرضه اپلیکیشن یوتوب برای هدست ویژن پرو اپل

بیش از 600 اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو اپل وجود دارد، اما اپ‌های محبوبی مانند اسپاتیفای، نتفلیکس و یوتوب غایب هستند؛ چندی پیش یوتوب اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای توسعه چنین اپلیکیشنی ندارد. هنوز مشخص نیست چرا یوتوب نظر خود را عوض کرده است، اما محبوبیت این هدست در زمان عرضه و استقبال کاربران از اپ Juno برای تماشای ویدیوهای یوتوب احتمالاً بر تجدیدنظر این شرکت بی‌تأثیر نبوده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن از ویدیوهای سه‌بعدی و 360 درجه یوتوب پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ درحال‌حاضر نمی‌توانید با سافاری این ویدیوها را تماشا کنید. یوتوب از سال 2011 ویدیوهای سه‌بعدی و از سال 2016 ویدیوهای 360 را به پلتفرم‌ خود اضافه کرده است. سخنگوی اپل دراین‌باره گفته است که این ویدیوها به اندازه کافی خوب نیستند و احتمالاً در ویژن پرو باعث شوند که کاربر احساس خوبی نداشته باشد. او توصیه می‌کند که برای تماشای چنین محتواهایی بهتر است از تصاویر و ویدیوهای فضایی (Spatial) اپل TV استفاده کنید.

درحال‌حاضر سافاری از WebXR پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان محتواهای واقعیت ترکیبی را از طریق این مرورگر تماشا کرد. درصورتی که این قابلیت به سافاری اضافه شود، احتمالاً بتوانید به محتواهای یوتوب VR دسترسی داشته باشید.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋