توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

طبق گزارش ها، ایلان ماسک به دنبال بودجه 6 میلیارد دلاری برای xAI برای رقابت با OpenAI است

ایلان ماسک ظاهراً برای رقابت با OpenAI به‌دنبال 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI می‌گردد

ایلان ماسک برای رقابت با OpenAI ظاهراً درحال مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف در سراسر جهان است.

«ایلان ماسک»، بنیان‌‌گذار استارتاپ xAI، ظاهراً درحال مذاکره برای جمع‌آوری 6 میلیارد دلار سرمایه است. این میلیاردر برای رقابت با OpenAI که تحت حمایت مایکروسافت است، می‌خواهد سرمایه‌گذاران جهانی را به این استارتاپ جذب کند. ماسک استارتاپ هوش مصنوعی خود را به‌عنوان رقیبی برای OpenAI معرفی کرده است.

براساس گزارش Financial Times، استارتاپ xAI ایلان ماسک در هفته‌های اخیر از افراد و سرمایه‌گذاران ثروتمند در سراسر جهان استقبال کرده است. به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاران احتمالی، از هنگ‌کنگ و خاورمیانه باشند. با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، جمع‌آوری سرمایه در هنگ‌کنگ برای یک شرکت هوش مصنوعی آمریکایی می‌تواند به یک فرایند پرتنش سیاسی تبدیل شود. چرا که دولت بایدن سال گذشته برخی از سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در شرکت‌های هوش مصنوعی چینی ازجمله در هنگ‌کنگ را ممنوع کرده بود.

ماسک از همان ابتدا، xAI را به عنوان رقیبی برای OpenAI معرفی کرد. او در ابتدا به تأسیس OpenAI در کنار «سم آلتمن» کمک کرده بود، اما در سال 2018 هیئت مدیره این شرکت را ترک کرد.

ایلان ماسک ظاهراً برای رقابت با OpenAI به‌دنبال 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI می‌گردد

گسترش xAI توسط ایلان ماسک برای رقابت با OpenAI

حدود یک هفته پیش نیز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این استارتاپ هوش مصنوعی جذب 500 میلیون دلار سرمایه جدید، برای رساندن ارزش این شرکت به 1 میلیارد دلار را تضمین کرده است. درواقع هدف نهایی این شرکت رسیدن به ارزش بین 15 تا 20 میلیارد دلار است. اما ماسک این گزارش را در شبکه‌های اجتماعی رد کرد.

تلاش برای جمع‌آوری چنین سرمایه‌های عظیمی نشان‌دهنده هزینه‌های هنگفتی است که برای توسعه هوش مصنوعی مولد نیاز است. مدل‌هایی که متن، تصاویر و کدها را در عرض چند ثانیه تولید می‌کنند، به قدرت محاسباتی و حجم عظیمی از داده و تراشه‌های پیشرفته نیاز دارند. برای مثال OpenAI تنها از مایکروسافت حدود 13 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. استارتاپ‌های دیگر مانند Anthropic و Cohere نیز میلیاردها دلار از شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون و دیگر شرکت‎‌های بزرگ دره سیلیکون دریافت کرده‌اند.

xAI اولین محصول خود را که یک چت‌بات به نام Grok است در آبان‌ماه عرضه کرد. این چت‌بات که با استفاده از پست‌های شبکه اجتماعی ایکس آموزش می‌بیند، ادعا می‌کند که می‌تواند پاسخ‌های به‌روزتری نسبت به رقبای خود بدهد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋