توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

دیکشنری مترجم بپرس

انویدیا فروش دو کارت گرافیک RTX 4080 و RTX 4070 Ti را متوقف کرد

شایعاتی که اواسط نوامبر مبنی بر توقف عرضه دو کارت گرافیک RTX 4080 و RTX 4070 Ti منتشر شده بود، تأیید شد.

انویدیا اخیراً از کارت‌های گرافیک قدرتمند سری RTX 40 SUPER رونمایی کرد. حالا شایعات مبنی بر اینکه دو کارت گرافیک GeForce RTX 4080 و RTX 4070 Ti از رده خارج خواهند شد، تأیید شده است.

NVIDIA رسماً به برخی مطبوعات اعلام کرده که هر دو کارت گرافیک اشاره‌شده به پایان عمر خود رسیده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات درباره کارت گرافیک RTX 4080 عدم علاقه گیمرها به آن اعلام شده است و حالا با از رده‌خارج‌شدن آن، راه برای جانشینش، یعنی RTX 4080 SUPER هموار می‌شود که اخیراً با سرعت بهبودیافته و قیمت پایین‌تر معرفی شد.

همچنین درباره کارت گرافیک جی‌فورس RTX 4070 اعلام شده است که احتمالاً حضور آن در بازار ادامه خواهد داشت و با قیمتی در حدود 50 یورو ارزان‌تر به فروش خواهد رسید. انویدیا احتمالاً به‌زودی بیانیه رسمی درباره کارت‌های گرافیک این سری منتشر خواهد کرد.

انویدیا فروش دو کارت گرافیک RTX 4080 و RTX 4070 Ti را متوقف کرد

قیمت RTX 4080 در هفته‌های گذشته ثابت بوده است و انتظار می‌رود که این روند تا اواخر ماه ژانویه ادامه پیدا کند؛ درحالی‌که خرده‌فروشان تلاش می‌کنند موجودی باقی‌مانده خود از این کارت گرافیک را به فروش برسانند. RTX 4070 Ti نیز احتمالاً روند مشابهی را طی خواهد کرد و با وجود رقیب سرسختی چون سری Radeon RX 7900، خرده‌فروشان کار سخت‌تری برای فروش باقی‌مانده آن خواهند داشت.

درباره قیمت کارت‌های گرافیک سری انویدیا RTX 40 SUPER، مدل RTX 4080 SUPER با قیمت 999 دلار، کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 Ti SUPER با قیمت 799 دلار و RTX 4070 SUPER با قیمت 599 دلار روانه بازار خواهند شد. انویدیا در هنگام معرفی این خانواده گفته بود که سری RTX 40 SUPER علاوه بر اجرای روان بازی‌ها، حرف‌های زیادی برای اجرای عملیات‌های هوش مصنوعی دارد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋