توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

محدودیت ارتقاء حافظه لپ تاپ اپل دور زده شد. مجهز کردن MacBook Pro M3 به 8 ترابایت SSD

محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD

اگرچه اپل اجازه نمی‌دهد پیکربندی لپ‌تاپ‌های این شرکت را تغییر دهید، اما یک کاربر توانسته است حافظه داخلی مک‌بوک پرو M3 را 8 برابر کند.

کاربری توانسته است با استفاده از تراشه‌های حافظه فلش، ظرفیت فضای ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو M3 مکس خود را به هشت ترابایت ارتقا دهد. اپل تقریباً این امکان را غیرممکن کرده بود که کاربران حافظه و رم مک‌های خود را پس از خرید ارتقا دهند؛ بنابراین هر پیکربندی که در زمان خرید دریافت کنید، غیرقابل‌ارتقا باقی خواهد ماند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که راه‌هایی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی این دستگاه‌ها وجود دارد.

براساس پست کاربری به نام lipilipsi در ایکس، به‌نظر می‌رسد که می‌توان حافظه مک‌بوک‌ها را با روش‌هایی تا هشت برابر ظرفیت اصلی ارتقا داد. این کاربر توانست حافظه ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو M3 مکس خود را از یک به هشت ترابایت افزایش دهد. درحالی‌که اکثر کاربران ظرفیت‌های اصلی اپل را زیاد می‌دانند، عده‌ای نیز چندان از حافظه‌های مک‌بوک‌ها رضایت ندارند.

محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD

اپل هزینه گزافی برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ‌ها از 512 گیگابایت به 1 ترابایت دریافت می‌کند؛ بنابراین برخی کاربران حرفه‌ای راه‌حلی برای افزایش این حافظه ابداع کرده‌اند. البته برای کاربران معمولی مک‌بوک پرو، این ارتقای دستی کمی دشوار است، زیرا به ابزارهای لحیم‌کاری و تسلط بر سخت‌افزار و نرم‌افزار مک‌بوک پرو نیاز است.

محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD

ارتقای پیکربندی مک‌بوک پرو

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است، چند نقطه لحیم‌کاری را می‌بینیم که تراشه‌های ذخیره‌سازی NAND در آن قرار گرفته‌اند. مقدار دقیق فضای ذخیره‌سازی هر تراشه حافظه در این تصویر ذکر نشده است، اما با فرض اینکه ظرفیت اصلی این مک‌بوک پرو 1 ترابایت باشد، احتمالاً چهار تراشه حافظه 2 ترابایتی در هر فلش NAND به‌کار رفته است.

محدودیت ارتقای حافظه لپ‌تاپ اپل دور زده شد؛ تجهیز مک‌بوک پرو M3 به 8 ترابایت SSD

البته قراردادن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در سخت‌افزار مک‌بوک پرو به این معنی نیست که دستگاه بلافاصله می‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا macOS مطابق پیکربندی اصلی 1 ترابایت حافظه داخلی تنظیم شده است. درنتیجه قبل از اینکه سیستم‌عامل ارتقای حافظه را تشخیص دهد، برخی تنظیمات نرم‌افزاری نیاز خواهد بود و این کاربر به دلایل نامشخص حرفی از مرحله دستکاری‌های نرم‌افزاری نزده است.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋