توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

نگاهی به غرفه آرین دیزل در نمایشگاه خودرو مشهد

نگاهی به غرفه آرین دیزل در نمایشگاه خودروی مشهد

آرین دیزل با محصولات جدید خود، یعنی کشنده شکموتو X5000L و همچنین کمپرسی شکموتو X5000D، در نمایشگاه خودروی مشهد 1402 حضور یافت.

آرین دیزل از نام‌های جوان در صنعت خودروهای تجاری ایران محسوب می‌شود که طی مدتی کوتاه، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است. این شرکت با سبد کاملی از محصولات در نمایشگاه خودروی مشهد 1402 حاضر بود. محصولات جدید آرین دیزل، یعنی کشنده شکموتو X5000L و همچنین کمپرسی شکموتو X5000D نیز در غرفه این شرکت حاضر بودند.

محصولات شکموتو

شکموتو X5000L و شکموتو X5000D دو محصول جدید آرین دیزل هستند که مدتی پیش رونمایی شدند. هر دوی این خودروها براساس یک ساختار توسعه یافته‌اند که در این بین شکموتو X5000L نقش کامیون باری و شکموتو X5000D نقش کمپرسی را ایفا می‌کند. دیفرانسیل هر دو خودرو نیز از نوع قدرتی درنظر گرفته شده است تا مناسب مشاغل سخت باشند. البته تفاوت‌هایی بین دو خودرو وجود دارد.

همچنین بخوانید: شکموتو X5000D و شکموتو X5000L‌ رونمایی شدند؛ نسخه‌های جدید محصولی محبوب

نخست آنکه طول شاسی در مدل باری کامیون شکموتو اندکی بلندتر است. همچنین این نسخه سقف بلندتری دارد و دو تختخواب در کابین آن تعبیه شده است. بزرگ‌ترین تفاوت میان کمپرسی شکموتو و کامیون آن در بخش گیربکس قابل مشاهده است. نسخه باری به گیربکس 16+2 دنده مجهز است، درحالی‌که نسخه کمپرسی گیربکس 12+2 دنده دارد. البته هر دو گیربکس از برند FAST هستند.

کمپرسی شکموتو

از آنجایی که خودروهای کمپرسی در معادن و شرایط سخت به‌کار گرفته می‌شوند، اگزوز این نسخه از نوع سقفی است تا گردوخاک به محفظه موتور وارد نشود. در سوی دیگر، کامیون باری اگزوز عادی دارد که در قسمت زیرین خودرو قرار گرفته است.

هنوز قیمت و شرایط فروش این دو محصول توسط آرین دیزل اعلام نشده است.

نگاهی به کامیونت جک آرین دیزل

آرین دیزل علاوه بر کشنده و کامیون‌های شکموتو، محصولات برند جک را نیز تولید می‌کند. کامیونت جک محصول شاخص این شرکت است که در انواع 6 تن، 8.5 تن و 9 تن به تولید می‌رسد. کاربری‌های متفاوتی نیز برای این کامیونت تعریف شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کاربری آتش‌نشانی اشاره کرد. در نمایشگاه خودروی مشهد، کامیونت جک با دو کاربری آتش‌نشانی و همچنین بالابر به نمایش گذاشته شده بود.

کامیونت جک

کامیونت جک همانند بسیاری دیگر از کامیونت‌های مونتاژی، به پیشرانه چهار سیلندر 3.8 لیتری کامینز مجهز است که حداکثر 154 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه‌دنده شش‌سرعته از برند جک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کامیونت بر عهده دارد. سیستم تعلیق کامیونت جک در جلو و عقب از نوع فنر شمش است. ترمزهای این کامیونت نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند. کامیونت جک با توجه به تناژ باری، بین یک میلیارد و 750 میلیون تومان تا دو میلیارد تومان قیمت دارد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋