توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

عربستان سعودی برای تامین 100 درصد برق مورد نیاز پروژه دریای سرخ، 750000 پنل خورشیدی نصب کرد

عربستان 750 هزار پنل خورشیدی را برای تأمین 100 درصدی نیاز برق پروژه دریای سرخ نصب کرد

این پنل‌ها می‌توانند تمام توان مورد نیاز برای این مجموعه اقامتی تفریحی را تأمین کنند.

عربستان سعودی از نصب 750 هزار پنل خورشیدی به‌عنوان بخشی از فاز اول پروژه دریای سرخ خبر داد. این پنل‌ها قرار است انرژی موردنیاز پنج نیروگاه خورشیدی را تأمین کنند که درنهایت 100 درصد نیروی لازم برای این اقامتگاه لوکس تفریحی را برطرف خواهد کرد.

به‌گزارش عرب نیوز، پروژه دریای سرخ که توسط شرکت Red Sea Global، تحت تملک صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، مدیریت می‌شود، هدف توسعه یک مقصد گردشگری سازگار با محیط‌زیست را دنبال می‌کند. فاز اول این پروژه شامل 16 هتل، خرده‌فروشی و مرکز تفریحی است که برق همه آن‌ها از طریق این 750 هزار پنل خورشیدی تأمین خواهد شد.

پروژه دریای سرخ عربستان

یکی از این نیروگاه‌های خورشیدی در نزدیکی اقامتگاه Six Senses Southern Dunes ،The Red Sea واقع شده است. این اقامتگاه به‌زودی به اولین مجموعه در این پروژه تبدیل خواهد شد که تماماً از انرژی خورشیدی استفاده خواهد کرد.

بزرگ‌ترین باتری دنیا در پروژه دریای سرخ عربستان قرار می‌گیرد؟

از آن‌جایی که این پنل‌ها نمی‌توانند در شب برق تولید کنند، پروژه دریای سرخ در تدارک استفاده از بزرگ‌ترین باتری جهان است. این باتری احتمالاً ظرفیت ذخیره‌سازی 1200 مگاوات‌ساعت برق را خواهد داشت تا مجموعه‌های مختلف این پروژه را از نیاز به شبکه‌های برق بیرونی بی‌نیاز کند.

عربستان 750 هزار پنل خورشیدی را برای تأمین 100 درصدی نیاز برق پروژه دریای سرخ نصب کرد

در این پروژه حتی حمل‌ونقل گردشگران نیز از طریق انرژی خورشیدی تأمین خواهد شد. عربستان سعودی امیدوار است که به کمک این پروژه‌ها بتواند این کشور را به‌عنوان یکی از هاب‌های گردشگری و تجاری معرفی کند.

پروژه دریای سرخ یکی از اهداف اساسی عربستان در مسیر به حداقل‌رساندن تولید کربن تا سال 2060 است. این برنامه نشان خواهد داد که عربستان به‌عنوان یک کشور متکی بر اقتصاد نفتی، چگونه می‌تواند منبع درآمدهای خود را تغییر دهد و به سمت پروژه‌های سازگار با محیط‌زیست حرکت کند.

پروژه دریای سرخ در کنار پروژه‌های بزرگ دیگری ازجمله شهر «لاین» و NEOM ازجمله پروژه‌های عظیمی هستند که در این کشور در دست توسعه قرار دارند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋