توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

مدیرعامل تریبون: 60 درصد سهم بازار در زمینه رپورتاژ آگهی داریم

مدیرعامل تریبون: در حوزه رپورتاژ آگهی سهم بازار ۶۰ درصدی داریم

در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ با مدیرعامل تریبون گفتگو کرده‌ایم.

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژآگهی در بیست‌وششمین دوره از نمایشگاه الکامپ حاضر شده است. این شرکت سعی دارد با دنبال کردن فرآیندهای ارتباطی به کسب‌وکارها کمک کند تا برند خود را توسعه دهند. در همین راستا با «آرمان صفایی»، مدیرعامل این شرکت گفت‌وگو کرده‌ایم. 

هدف شما از شرکت در الکامپ چیست؟

کار تریبون کمک به روابط عمومی و سازمان‌ها است. یکی از ابزارهای ما برای ارتباطات نیز حضور در نمایشگاه‌های این چنین است. به همین دلیل حضور در چنین نمایشگاه‌هایی برای ما ضروری است. در واقع حضور در نمایشگاه‌ها یکی از استراتژی‌های ارتباطاتی ما است. 

آیا تریبون در نمایشگاه امسال، خدمت یا ویژگی جدیدی را عرضه می‌کند؟

قدمت تریبون حدود 4 سال و خرده‌ای است و در طی چهار سال گذشته نیز نمایشگاه الکامپ برگزار نشد، از همین رو ما بعد 5 سال تقریبا تمام محصولاتمان را برای معرفی آورده‌ایم. 

در هنگام ورود ما به بازار، تریبون را با رپرتاژ آگهی می‌شناختند و سپس لاین‌های مختلفی را به گستره فعالیتمان اضافه کردیم. ابزارهای سئو، ارتباطی و PR را همه با هم در کمپین‌ها ارائه می‌کنیم. ما از ابزار آشنایی کاربرانمان با رپرتاژ استفاده می‌کنیم تا باقی محصولاتمان را معرفی کنیم. این محصولات شامل بک‌لینک و لینک پرومکس که رویکردهایی سئویی دارند، خدماتی که از جنس تولید محتوای PR است. این محصولات از جنس  رپرتاژهای بین‌المللی است که برای شرکت‌های صادراتی بسیار کاربرد دارد. 

ما می‌خواهیم فعلاً از طریق ارتباطات رسانه‌ای تریبونی برای کسب‌وکارهای ایرانی باشیم. البته از اوایل امسال این کار رسانه‌ای را به صورت جدی‌تر با رسانه‌های بین‌المللی نیز شروع کردیم. این رسانه‌ها شامل سایت‌های فعال در منطقه و حتی آمریکا مثل CNN و بلومبرگ می‌شود.

مدیرعامل تریبون: در حوزه رپورتاژ آگهی سهم بازار ۶۰ درصدی داریم

مخاطبین اصلی سرویس‌های شما چه کسب‌وکارهایی هستند؟

تعریف ما از اینکه تریبونی برای کسب‌وکارهای ایرانی هستیم این است که تلاش می‌کنیم تا صدای رساتری از کسب‌وکارها را به گوش مخاطبین برسانیم. این به کسب‌وکارهایی که هدف سئویی داشته و به دنبال بهبود جایگاه خود در نتایج گوگل هستند کمک می‌کند. همچنین ما می‌توانیم در برندسازی و ارتباطات و روابط عمومی به آنها خدمات دهیم .

فکر می‌کنید تا چه حد چقدر می‌توانید به رشد روابط عمومی در ایران کمک کنید؟

همان مسیر رشدی که کشورهای توسعه یافته در حوزه اقتصاد دیجیتال و استارتاپی داشتند، در روندهای ارتباطی نیز  وجود دارد. سهم بودجه روابط عمومی در این دست کشورها با شیب سالانه 40 درصد رو به افزایش است، همین روند احتمالاً تأخیر و البته با شیب بیشتر به ایران برسد.

روندی که رو به رشد بوده و سهم تریبون در این ماجرا کمک به این رشد و تسهیل آن است. اردیبهشت امسال با رویداد تریبون‌کامز برای ساختن اجتماع روابط عمومی قدیمی و جدید تلاش کردیم. همچنین در نظر داریم گزارش‌ها و رویدادهای بیشتری را در آینده برگزار کنیم تا هم‌افزایی بیشتری بین متخصصین ایجاد شود. در تلاشیم تا این هم‌افزایی بستر رشد و گفتمان روابط عمومی در کسب‌وکارهای دیجیتال شود.

 شما به تازگی تمرکز خود را بر حوزه روابط عمومی گذاشتید. مزیت رقابتی شما در مقابل سایر فعالین این حوزه چیست؟

به نظر من روند توسعه روابط عمومی هر چه سرعت بیشتری بگیرد و ما هر چه بیشتر نقش خود را در تسهیل و تسریع این رشد ایفا کنیم به‌تدریج جای خود را پیدا می‌کنیم. اینکه در اقدامات و فعالیت‌های روابط عمومی شرکت‌ها تا چه حد می‌توانیم با ظرفیت‌هایی که تاکنون ساخته‌ایم، مؤثرتر عمل کنیم. 

می‌توانم بگویم ظرفیت‌ما 30 هزار رسانه‌ای است که با آنها در تعامل هستیم. اینکه چقدر می‌توانیم متناظر و شخصی‌سازی کنیم برای نیازهای سگمنت خاصی از بازار، همچنان در حال R&D و فعالیت‌های مشخص و خاص با برخی سازمان‌هاست. هر زمان که جواب خوب و منطقی و دقیقی و کاملی از نقشمان در کلیت فضای روابط عمومی پیدا کردیم، حتماً آن موقع می‌توانیم  قدرتمندتر نقش‌آفرینی کنیم. فعلا قصد داریم فرهنگ‌سازی، زمینه‌سازی و بسترسازی کنیم.

مدیرعامل تریبون: در حوزه رپورتاژ آگهی سهم بازار ۶۰ درصدی داریم

هدف شما از راه‌اندازی تریبون‌نیوز چیست؟

هدف آن از جنس همین بسترسازی است. ما تریبون نیوز را به عنوان یک رسانه در کنار سایر رسانه‌ها تعریف نمی‌کنیم. این یک ابزار برای وجود یک اتاق خبر و رساندن خبرهایی به یکسری از ذی نفعان‌ است. برای همین دوست داشتیم هر کسب‌وکاری هرچند کوچک، یک پروفایل و یک اتاق خبر در تریبون‌نیوز داشته باشد و ما به رایگان هم برایشان هم تولید محتوا و هم محتوایشان را منتشر کنیم. می‌توانم بگویم هدفمان در واقع زمینه‌سازی برای رشد بیشتر روابط عمومی بود و قصد رقابت با رسانه‌ها را نداشتیم.

مدیرعامل تریبون: در حوزه رپورتاژ آگهی سهم بازار ۶۰ درصدی داریم

برنامه شما تا آخر سال چیست و چه استراتژی‌ برای آینده دارید؟ سهم بازار شما چقدر است؟

ما لیدر بازار هستیم و در حوزه رپرتاژ آگهی سهم بازار 60 درصدی داریم. البته سهم بازار بیشتر، دغدغه امروز ما نیست وبیشتر سعی داریم ترکیب بنیان‌های ارتباطی را دنبال می‌کنیم.

حوزه دومی که برای آن تلاش می‌کنیم، از جنس روابط عمومی است و آماده‌سازی زیرساخت‌های آن تا بازار رشد کند.

حوزه سوم هم جدی‌تر شدن تحقیق و توسعه برای حضور جدی‌تر در منطقه است. می‌خواهیم ارتباطمان با رسانه‌های بین‌المللی را قوی‌تر کنیم وهم مشتریان خارجی را اضافه کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده حتی حضور در بازار منطقه را عملیاتی کنیم.

تفاوت فرهنگی و فرایند کاری شما در ایران آیا با خارج از کشور وجود دارد؟

همین تنوعی که در ایران داریم در خارج هم وجود دارد. دغدغه‌های حوزه رپورتاژ جهان شمول است، اما سمت PR و روابط عمومی چرا، این حوزه به حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… ربط دارد که آن حالا حالاها نمی‌توان جهانی کرد. 

این بازار در خارج از کشور توسعه‌یافته تر است اما بسیار بومی و فرهنگی است. به طور مثال ما تخصصی که در حوزه PR ایران کسب می‌کنیم با خارج از کشور فرق دارد.

طراحی غرفه متناسب با فضای کاری

فائزه غفوری، مدیر مارکتینگ تریبون نیز در خاتمه این گفتگو درباره طراحی غرفه این شرکت در نمایشگاه به دیجیاتو گفت: «غرفه ما متناسب با برندمان است. ما سعی کردیم فضای غرفه‌ باز باشد تا تعامل راحت‌تر ایجاد شود؛ یعنی افراد با خیال راحت به داخل غرفه بیایند. ضمن اینکه ما جای VIP نداریم؛ چراکه همه برای ما VIP هستند.

او درباره بخش سرگرمی غرفه نیز گفت: «یک بازی هم گذاشتیم که قوانینی که دارد مرتبط با فعالیت‌های ما در تریبون است. چهار محصول تریبون می‌تواند به کاربر کمک کند به رتبه یک گوگل برسد. در این بازی نیز محصولات تریبون با جایگشت‌های مختلف قرار گرفته است و مخاطب باید تعادل مکعب‌ها که همنام با این ویژگی‌های هستند را مثل تعادل سئو رعایت کنند. برندگان این مسابقه جوایز مختلفی را از تریبون دریافت خواهند کرد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋