شناخت نیاز شرکتهای حوزه IT و فناوری طی تعامل دوجانبه دنیته با این شرکتها شکل گرفته است.
«دنیته»، تولیدکننده مبلمان اداری، با حضور در بیستوششمین نمایشگاه الکامپ، محصولات خود را به کسبوکارهای حوزه فناوری ارائه داده است. «دنیته» صرفاً یک تولیدکننده مبلمان اداری نیست و با شناخت درست جامعه هدف و مشتریان خود، محصولاتش را مبتنی بر تکنولوژی و برای دوستداران تکنولوژی ساخته است.
مدیرعامل دنیته بر این باور است که خلاقیت در محیط خلاقانه بهتر شکوفا میشود. ازهمینرو در تلاش برای ساخت و پیشبرد محیط خلاقانه، در روند فعالیت خود سعی کرده است خلاقیت را اصل و شالوده کار خود قرار دهد. توسعه و افزایش تعداد فضاهای کار اشتراکی هم فعالیت این مجموعه را در مسیر همسو با اکوسیستم نوآوری قرار داده است.
«مسعود آقابیک»، مدیرعامل دکوراسیون و مبلمان اداری دنیته، با توضیح درباره روند شروع به کار این شرکت، گفت: «حدود 5 سال است که تولید محصول در حوزه مبلمان اداری را انجام میدهیم. زیرساخت و محصول کسبوکار دنیته در حوزه کسبوکارهای سنتی بوده؛ هرچند مسیر تولید محصول در دنیته بیشتر هوشمندانه است.»
آقابیک با اشاره به تولید میزهای اداری ساده در همکاری با دیجیکالا، گفت: «ابتدا محصولات را در قالب چند میز ساده تولید کردیم. همکاری دنیته با دیجیکالا باعث شد اهمیت مبلمان اداری برای کسبوکارهای نوین را بهتر درک کنیم. همین موضوع همکاری و شناخت کسبوکارهای این حوزه را برای ما تقویت کرد.»
او در ادامه توضیحات خود گفت: «بعد از اضافهشدن دستهبندی دکوراسیون در دیجیکالا، محصولات خود را در این دستهبندی وارد کردیم. در همین مسیر بهواسطه همکاری با دیجیکالا توانستیم با شرکتهای دیگری که در حوزه IT فعال هستند نیز ارتباط برقرار کنیم.»
آقابیک با توضیح درباره نوع طراحی محصولات دنیته، به مینیمال بودن این محصولات اشاره کرد و گفت: «شناخت نیاز شرکتهای حوزه IT و فناوری طی تعامل دوجانبه با این شرکتها شکل گرفت. در این تعامل دوسویه متوجه اهمیت وسایل و ابزارهای مناسب فضای کار شدیم.»
مدیرعامل دنیته در پاسخ به این پرسش که اهمیت حضور شرکت ساخت و طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری در الکامپ چیست، گفت: «فضاهای کار اشتراکی درحال افزایش هستند و اهمیت این موضوع بیشتر شده است. در این روند استفاده از امکانات بهروز به جریان کار بهتر منجر خواهد شد و نباید از آن ساده عبور کرد.»
آقابیک همچنین در ادامه توضیحات خود به محصول ارائهشده این شرکت در الکامپ اشاره کرد و گفت: «حدود سه سال قبل اتاقکهای آکوستیک را تولید و وارد بازار کردیم. این اتاقکها کاربردهای دیگری هم دارند که از بین این کاربردها میتوان به اتاق جلسات، ایجاد فضای کار خصوصی، اتاق تلفن، جلسات کوچک، آموزش و مواردی از این دست اشاره کرد.»
به گفته آقابیک، مصرفکننده نهایی این محصول در همه صنایع وجود دارد، اما در صنعت IT بیشتر از دیگر محصولات، نیاز محصولی با این ویژگیها احساس میشود.
اهمیت اینترنت اشیا و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع به درجهای رسیده است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد. حالا که محصولی در حوزه دکوراسیون داخلی اما با رویکرد جامعه هدف کسبوکارهای اکوسیستم نوآوری و تکنولوژی درحال تولید است، این سؤال مطرح میشود که آیا چنین شرکتی قصد ورود به حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را نیز دارد؟
مدیرعامل دنیته در پاسخ به این پرسش گفت: «درحالحاضر روی سایت دنیته این امکان وجود دارد که مخاطب محصول را با استفاده از نیاز و جزئیاتی که خود دوست دارد، رنگآمیزی کند.»
او با اشاره به قابلیتی که دنیته برای رزرو اتاق جلسات شیشهای طراحی کرده است، گفت: «اتاقهایی که توسط دنیته برای برگزاری جلسات با ویژگی سکوت کامل طراحی کرده است، قابلیت رزرو در اپلیکیشن را دارند. همچنین با استفاده از تبلتی که کنار در ورودی نصب شده است و ثبت کد رزرو، صورت افراد اسکن شده و قفل اتاق باز میشود که امکان استفاده ممکن خواهد شد.»
به گفته او، این محصول هنوز به نمایشگاه نرسیده است ولی در مراحل پایانی تولید قرار دارد. آقابیک با تأکید بر اینکه دنیته هم مانند همه شرکتهای دیگر درحال توسعه و تحقیق است، گفت: «هرچند دنیته بهطور عملیاتی به نظر یک کسبوکار سنتی است، اما مدام درحال برنامهریزی بهمنظور توسعه و پیشرفت است و از برنامهها و نرمافزارهای بهروز استفاده میکند.»
او همچنین درباره مشتریان دنیته تأکید کرد که مشتریان اصلی آن کسبوکارهای حوزه IT و همچنین فضاهای کار اشتراکی هستند.
به باور آقابیک، طراحی فضای کسبوکار موضوعی بسیار مهم است. اهمیت این موضوع تا جایی است که زیرمجموعههای گوگل و آفیس تحت عنوان مدیریت فضای کسبوکار با استفاده از طراحی خاص و هدفمند پیش میروند.
پاسخ ها