توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس لغو شد. جنگ فرسایشی ادامه دارد

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس لغو شد؛ جنگ فرسایشی ادامه دارد

بهمن‌موتور در دور دوم عرضه یکپارچه خودرو حضور نداشت و اکنون تصمیم گرفته است که نسبت به عرضه دیگنیتی پرستیژ اقدام کند.

بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده از تابلو معاملات بورس، عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا لغو شده است. قرار بود این عرضه فردا (سه‌شنبه، 30 خردادماه) صورت گیرد، بااین‌حال به‌دلیل مخالفت شورای رقابت و همچنین ورود تعزیرات حکومتی به این مسئله، عرضه این کراس‌اوور بهمن‌موتور به زمان دیگری موکول شده است.

از زمستان 1401 تا به امروز عرضه خودروهای سواری در دست شورای رقابت و وزارت صمت بوده. این وزارتخانه سامانه جامع عرضه خودرو را طراحی کرد تا جایگزین فرایند قرعه‌کشی خودرو شود. خودروسازان نیز مکلف هستند تا محصولات خود را تنها از طریق این سامانه به فروش برسانند. بااین‌حال خودروسازان در اجرای دستورات وزارت صمت کوتاهی می‌کنند. وعده عرضه زودهنگام خودروها به‌هیچ‌عنوان تحقق نیافته است و اکثر مشتریان ناچارند خودروی انتخابی خود را در سال 1403 تحویل بگیرند؛ بنابراین قیمت‌گذاری خودرو و عرضه آن در بورس یا سامانه یکپارچه به میدان نبرد جدید شورای رقابت و خودروسازان تبدیل شده است.

عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا به‌جای سامانه یکپارچه

بهمن‌موتور در دور دوم عرضه یکپارچه خودرو حضور نداشت و اکنون تصمیم گرفته است که نسبت به عرضه دیگنیتی پرستیژ اقدام کند و حالا تصمیم گروه بهمن با واکنش شدید شورای رقابت و وزارت صمت روبه‌رو شده است. بااین‌حال شکست سامانه یکپارچه در عرضه خودرو باعث شده مخالفت وزارت صمت و شورای رقابت کمرنگ باشد. درنهایت سازمان تعزیرات حکومتی تصمیم گرفته است که به مسئله عرضه خودرو در بورس ورود کند؛ بنابراین طی روزهای آتی مشخص خواهد شد آیا خودروهای سواری به بورس بازمی‌گردند یا خیر.

مخالفت با عرضه دیگنیتی پرستیژ در بورس درحالی صورت می‌گیرد که اکنون خودروسازان قادرند هرگونه خودروی تجاری سبک یا سنگین را در بورس کالا بفروشند. بسیاری از کارشناسان و همچنین مصرف‌کنندگان بر این عقیده هستند که بازار خودروهای سواری و تجاری ایران تفاوتی از نظر انحصار ندارد؛ بنابراین تمرکز بر عرضه خودروهای سواری از طریق سامانه یکپارچه، راهکار منطقی برای کنترل قیمت بازار قلمداد نمی‌شود.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋