توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

تعدیل نیرو در متا ادامه دارد: 10000 کارمند دیگر شغل خود را از دست خواهند داد

تعدیل نیرو در متا کماکان اداره دارد: ۱۰ هزار کارمند دیگر کار خود را از دست می‌دهند

افرادی در زمینه‌های بازاریابی، ارتباطات و استخدام از طریق لینکدین اعلام کرده‌اند که شغل خود را از دست داده‌اند.

همانطور که هفته گذشته گفته شده بود، متا دور سوم تعدیل نیرو کارکنان خود را به‌عنوان بخشی از برنامه چند میلیارد دلاری خود برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت آغاز کرده است. در این دوره، ظاهراً اعضای گروه‌های تجاری شرکت شغل خود را از دست داده‌اند.

متا در فروردین ماه نیز 4000 کارمند بخش‌های تکنولوژی خود را اخراج کرده بود و اکنون در گزارش CNBC گفته شده که با دور سوم تعدیل نیرو، حدود 10 هزار کارمند غول فناوری بین ماه‌های آوریل تا مه بیکار خواهند شد.

کارکنان کدام بخش‌های متا اخراج شده‌اند؟

تعدیل نیرو در متا کماکان اداره دارد: ۱۰ هزار کارمند دیگر کار خود را از دست می‌دهند

هرچند به‌طور دقیق مشخص نیست که در آخرین دوره، چه‌تعدادی از کارمندان متا اخراج خواهند شد، اما به‌نظر می‌رسد که یک بار دیگر بخش‌های غیرمهندسی شرکت کارکنان خود را از دست داده است. براساس گزارش رویترز، افرادی در زمینه‌های بازاریابی، ارتباطات و استخدام از طریق لینکدین اعلام کرده‌اند که شغل خود را از دست داده‌اند. همچنین براساس گزارش دیگری از رویترز، متا همچنین نزدیک به 500 نفر از دفتر خود در ایرلند را نیز اخراج خواهد کرد که حدود 20 درصد از نیروی کار آن در این کشور را تشکیل می‌دهند.

غول شبکه‌های اجتماعی از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد و سخنگوی متا به یادداشتی از «مارک زاکربرگ» که در پاییز گذشته و زمانی که 11 هزار کارمند این شرکت کار خود را از دست داده بودند اشاره کرد. زاکربرگ در یادداشت خود گفته بود که شرایط اقتصادی نامساعد باعث شده تا درآمد آن‌ها کمتر از حد انتظار باشد. او از تعدیل نیرو کارکنان به عنوان یکی از «سخت‌ترین تغییراتی که تاکنون در متا رخ داده» و «چیزی که برای آینده به آن احتیاج دارند» یاد کرد.

با این وجود، حدود 21 هزار کارمند شرکت متا از نوامبر سال گذشته کار خود را از دست داده‌اند. هرچند میزان اخراج‌های این شرکت یکی از بالاترین موارد در صنعت فناوری محسوب می‌شود، اما متا تنها شرکتی نبوده که در چند ماه گذشته تلاش کرده کارمندان خود را کاهش دهد. آمازون، گوگل، مایکروسافت و ده‌ها شرکت دیگر نیز از ابتدای سال جاری میلادی به‌طور چشمگیری برخی کارمندان خود را اخراج کرده‌اند.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋