توسعه دهنده شاد

توسعه دهنده شاد

مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید
توسط ۲ نفر دنبال می شود

کاوازاکی از یک سیستم لیزری قدرتمند برای نابودی پهپادها از فاصله 100 متری رونمایی کرد

کاوازاکی از یک سیستم لیزری قدرتمند برای نابودی پهپادها از فاصله 100 متری رونمایی کرد

این سیستم که روی خودرو سوار می‌شود، می‌تواند از فاصله 300 متری پهپادها را ردیابی کند و از فاصله 100 متری آن‌ها را نابود کند.

اگرچه پهپادها عمر نسبتاً کمی دارند، اما نقش مهمی در جنگ‌ها پیدا کرده‌اند و شرکت‌ها به‌دنبال توسعه سیستم‌هایی برای مقابله با آن‌ها هستند. حالا صنایع سنگین کاوازاکی (KHI) از یک سیستم لیزری قدرت رونمایی کرده که می‌تواند از فاصله 100 متری پهپادها را نابود کند.

کاوازاکی با همکاری وزارت دفاع ژاپن و آژانس دولتی متعلق به وزارت دفاع، ATLA این سیستم به نام VSHORAD را توسعه داده است. درحقیقت کار روی این سیستم از سال 2000 آغاز شد. در ابتدا لیزرهای شیمیایی توسعه پیدا کردند و در ادامه محققان روی فناوری شناسایی پهپادها و هدف‌گیری کار کردند.

در سال 2010 این پروژه از یک لیزر 10 کیلوواتی، به یک لیزر 50 کیلوواتی ارتقا پیدا کرد که پیشرفت چشمگیری بود. در سال 2020 کاوازاکی به سراغ لیزرهای حالت جامد رفت و قدرت آن‌ها از 50 کیلووات، به 100 کیلووات افزایش یافت. حالا نمونه اولیه این سیستم لیزری به نمایش گذاشته شده است.

سیستم لیزری کاوازاکی روی خودرو نصب می‌شود

در نمونه اولیه، این سیستم لیزری روی یک خودروی Mule Pro-FX کاوازاکی با قدرت 2 کیلووات نصب شده بود. این سیستم همچنین دارای ردیاب روی یک سیستم گیمبال بود. درحال‌حاضر این سیستم می‌تواند اهداف در فاصله 100 متری را هدف قرار دهد، البته امکان ردیابی پهپادها از فاصله 300 متری هم وجود دارد.

باید منتظر ماند و دید این سیستم چه زمانی مورد استفاده تجاری قرار می‌گیرد.

توسعه دهنده شاد
توسعه دهنده شاد مثلِ خیلی از برنامه نویسا، ماشین تبدیل کافئین به کد هستم، علاقمند به هوش مصنوعی و همه ابزارها، گجت ها و نوآوری های جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋