dermaroze

dermaroze

مزایای دستکش وینیل چیست؟

مقدمه: دستکش‌های وینیل به دلیل قیمت پایین برای دهه‌ها انتخاب محبوبی برای صنایع غذایی بوده‌اند. با این حال، کاربردهای دستکش وینیل فراتر از تهیه غذای ساده است و مزایای آنها به نسبت قیمتشان بسیار زیاد هستند.

شرکت تجهیزات پزشکی درمارز توزیع کننده پیشرو در ایران برای دستکش های ایمنی یکبار مصرف و بخصوص دستکش های وینیل برای بسیاری از صنایع است. در طول سال‌ها، طیف گسترده‌ای از دستکش‌های ایمنی یکبار مصرف از جمله دستکش‌های لاتکس، نیتریل و وینیل را که با استفاده از آخرین فناوری‌ها و مواد ساخت دستکش تولید شده است را ارائه داده است.

در این مقاله بیان می کنیم که چه مواردی دستکش‌های وینیل را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند و برخی از رایج‌ترین موارد استفاده از این دستکش‌های همه کاره را معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

 

مزایای دستکش وینیل چیست؟

یکی از انواع دستکش های لاستیکی مصنوعی موجود، دستکش وینیل است که از پی وی سی (پلی وینیل کلراید) ساخته می شود. برای ساخت این دستکش پی وی سی با یک نرم کننده مخلوط می شود تا دستکش انعطاف پذیرتر باشد و راحت تر پوشیده شود. برخلاف دستکش های نیتریل، دستکش های وینیل حاوی مواد شیمیایی نیستند.

از آنجایی که این نوع دستکش‌های محافظ از مواد مصنوعی به جای لاتکس لاستیکی طبیعی ساخته شده‌اند، بدون لاتکس هستند و جایگزین مناسبی برای دستکش‌ لاتکس برای کسانی که دارای حساسیت هستند. از آنجایی که دستکش وینیل حاوی مواد شیمیایی نیستند، برای افرادی که حساسیت دارند مناسب هستند.

استفاده از دستکش لاتکس برای کسانی که مبتلا به آلرژی هستند می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک، از جمله تحریک پوست، التهاب، آبریزش بینی و علائم شبیه سرماخوردگی، بثورات پوستی، ترک خوردگی و تاول، و در موارد شدید شوک آنافیلاکتیک (به ویژه در مورد آلرژی لاتکس) ایجاد کنند

به همین دلیل، دستکش‌های وینیل هنوز به طور گسترده در بسیاری از مکان‌های کاری که آلرژی می‌تواند مشکل ساز باشد، استفاده می‌شود. دستکش های وینیل در انواع پودری و غیر پودری موجود هستند. گزینه های بدون پودر، که اغلب به عنوان وینیل بدون پودر شناخته می شوند، اغلب به دلیل کاهش خطر تحریک پوستی که به مصرف کنندگان ارائه می دهند، ترجیح داده می شوند.

اگرچه دستکش‌های وینیل دوام کمتری دارند، اما معمولاً گزینه‌های ارزان‌تری نسبت به همتایان خود یعنی دستکش‌های نیتریل و لاتکس هستند، و آنها را برای کارهای کم خطر که در آن سهولت استفاده و استفاده کوتاه مدت مکرر مورد نیاز است، ایده‌آل می‌سازد.

این دستکش ها از دست در برابر مواد شیمیایی کم خطر مانند مواد شوینده و سایر مواد پاک کننده محافظت می کنند و همچنین به محافظت در برابر آلودگی متقابل مایعات بدن، مایعات لباسشویی و پودرها و غیره کمک می کنند. دستکش‌های وینیل به دلیل ساختار شل‌ترشان، گاهی اوقات در مواردی ترجیح داده می‌شوند که نیاز به پوشاندن و پاک کردن سریع دارند.

دستکش وینیل برای چه مواردی استفاده می شود؟

اگرچه دستکش نیتریل نسبت به دستکش‌ وینیل مقاومت بیشتری در برابر سوراخ شدن و مقاومت شیمیایی دارند، اما وینیل هنوز یک انتخاب بسیار محبوب برای مواد دستکش برای بسیاری از مشاغل است. برخی از رایج ترین کاربردهای آنها عبارتند از:

1. تهیه غذای بدون چربی: دستکش‌های وینیل دارای گواهی EN1186 (مانند دستکش‌های وینیل) برای تماس با مواد غذایی بی‌خطر تلقی می‌شوند، به جز برای غذاهای روغنی یا چرب. این دستکش ها برای مواردی که نیاز به برداشتن و دور انداختن دستکش ها به طور منظم دارند بسیار مقرون به صرفه هستند، مانند ارائه خدمات به مشتری.

دستکش‌های وینیل شفاف یکی از محبوب‌ترین دستکش‌های ما هستند و در صنعت آماده‌سازی مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع دستکش ها دو طرفه هستند، به این معنی که در صورت آسیب دیدن یکی از دستکش ها، نیازی به تعویض مجموعه کامل ندارید همچنین دارای یک کاف مهره ای است که استحکام بیشتری می بخشد. این نوع دستکش در چندین رنگ مختلف از جمله آبی، زرد و سبز موجود است که امکان کدگذاری رنگی وظایف خاص را فراهم می کند که می تواند در جلوگیری از آلودگی متقابل مفید باشد.

2. رنگ آمیزی و چاپ: زمانی که لازم است دست ها را از تغییر رنگ احتمالی ناشی از رنگ آمیزی و چاپ محافظت کنید، دستکش های وینیل یک انتخاب عالی هستند. آنها سطح بالایی از محافظت را برای دست ها ایجاد می کنند و در عین حال خیلی سریع و راحت پوشیده و از دست خارج می شوند.

3. تمیز کردن و مراقبت: برای کارهای تمیز کردن کم خطر که شامل تماس با مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی قوی نیست، اما نیاز به پیشگیری از آلودگی (مثلاً از مایعات بدن) دارد، دستکش های وینیل راه حل ایده آلی هستند.

4. مراقبت های بهداشتی، بیمارستانی و وظایف بالینی: دستکش های وینیل درجه پزشکی با حداقل AQL (محدودیت های کیفیت قابل قبول) دارند و برای استفاده در محیط هایی که خطرات زیستی عاملی هستند، ایمن در نظر گرفته می شوند. این نوع نقش ها شامل بهداشت و مراقبت، بهداشت و دندانپزشکی، خدمات زیبایی و خالکوبی است..

سخن پایانی: در این مقاله به معرفی مزایای استفاده از دستکش های وینیل پرداخته شد. همانطور که بیان شد این دستکش ها با توجه به قیمت مناسب برای مصارفی که نیاز است که مدام دستکش را تعویض کنیم بسیار مقرون به صرفه است. همچنین دارای انعطاف پذیری عالی و استحکام مناسبی است.

منبع: info.unigloves.co.uk

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋