dermaroze

dermaroze

مزایای دستکش لاتکس یکبار مصرف چیست؟

مقدمه: دستکش لاتکس یکبار مصرف دستکش های ایمنی با بالاترین کیفیت می باشند که برای کاربردهای صنعتی و خانگی ارائه شده اند. در طول سال‌ها، از پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین دستکش‌های لاتکس وارد بازار شده اند. در این مقاله ابتدا به معرفی دستکش لاتکس و مزایای دستکش لاتکس یکبار مصرف پرداخته شده است تا به شما در انتخاب دستکش مناسب برای هر کاری که انجام می دهید کمک کند.

لاتکس چیست؟

لاتکس یک ماده طبیعی است که از "درخت لاتکس" Hevea brasiliensis استخراج می شود لاتکس به عبارتی لاستیک طبیعی است. خاصیت ارتجاعی که لاتکس فراهم می کند، آن را برای استفاده در بسیاری از کارها ایده آل کرده است. لاتکس اولین بار در اواخر دهه 1800 در دستکش های لاتکس مورد استفاده قرار گرفت، اما امروزه در طیف گسترده ای از محصولات خانگی و صنعتی یافت می شود مانند دستکش، لاستیک، کاندوم، تجهیزات جراحی و غیره. محصولات لاتکس به مرور زمان به نسبت اولین استفاده‌هایشان به گونه‌ای تولید می‌شوند که نازک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و انعطاف‌پذیرتر باشند.
دستکش های لاتکس به دلیل خاصیت ارتجاعی و محافظی که دارند از بدو پیدایش انتخاب محبوب دستکش های یکبار مصرف بوده اند. دستکش های لاتکس نازک هستند و در عین حال محکم به دست می آیند و پوشیدن آنها را آسان می کند و مهارت بالایی را ارائه می دهد.

 

مزایای دستکش لاتکس یکبار مصرف

دستکش‌های لاتکس هنوز یکی از محبوب‌ترین انواع دستکش در بازار هستند، اگرچه گزینه‌های عالی دیگری مانند دستکش وینیل و دستکش نیتریل به‌ویژه در کاربردهای تجاری و صنعتی در حال پیشرفت هستند ولی خواص فیزیکی لاتکس (لاستیکی طبیعی)، دستکش های لاتکس یکبار مصرف را بسیار الاستیک و مقاوم در برابر پارگی می کند، در حالی که محافظت در برابر طیف وسیعی از خطرات، از جمله خطرات بیولوژیکی مانند پاتوژن ها (از جمله باکتری ها و ویروس ها) و برخی مواد شیمیایی را ارائه می دهد.

بسیاری از کاربران دستکش های لاتکس یکبار مصرف را راحت ترین مواد دستکش یکبار مصرف موجود می دانند و به لطف تناسب محکم و احساس لامسه آنها، به کاربران اجازه می دهند کارهای پیچیده ای را انجام دهند که به درجه بالایی از حساسیت لمسی نیاز دارد.

از آنجایی که دستکش‌های لاتکس از مواد طبیعی ساخته شده‌اند، راحت‌تر از دستکش‌های مصنوعی خود تجزیه‌پذیر هستند، و آن‌ها را به انتخابی ارجح برای برخی از کاربران تبدیل می‌کند. این عوامل به این معنی است که دستکش های لاتکس یکبار مصرف بسیار متنوع هستند و می توانند در طیف وسیعی از کاربردها و صنایع مورد استفاده قرار گیرند.

چرا دستکش لاتکس یکبار مصرف بخریم؟

برای ایمن ساختن محیط‌های کار و افراد تا حد امکان باید تلاشی هماهنگ برای حذف یا اجتناب از خطراتی مانند مواد خطرناک و آلودگی ها انجام پذیرد که در اینجا تجهیزات محافظ شخصی نقش بسزایی خواهند داشت. با این حال، برای بسیاری از محیط های کاری، اگرچه تمام تلاش ها برای به حداقل رساندن خطرات انجام شده است، اما برخی از خطرات ممکن است همچنان باقی بماند.

اگر افراد حاضر در محل کار شما درگیر عملیات هایی هستند که آنها را با مواد بالقوه خطرناک و یا آلوده تماس می دهد، دستکش ایمنی باید یکی از اولین تجهیزات محافظ شخصی باشد.
دستکش های لاتکس یکبار مصرف نه تنها به بهداشت محیط کار، مواد و سطوح کمک می کنند و از آلودگی پاک می کنند، بلکه از خود کارگران نیز محافظت می کنند. دستکش های لاتکس سپر موثری برای دست ها و مچ دست ها در برابر برخی مواد شیمیایی از جمله شوینده ها، الکل ها، خطرات بیولوژیکی مانند ویروس ها و باکتری ها، مایعات بدن، مواد ساینده و غیره هستند.
شرکت تجهیزات پزشکی درمارز انواع دستکش لاتکس را برای مشتریان خود عرضه می کند تا مناسب ترین محافظت را برای هر کاربرد خاصی ارائه دهد. انواع دستکش عبارتند از:

•    طول های مختلف کاف برای محافظت بهتر از مچ دست و ساعد
•    سرآستین های مهره ای برای استحکام بیشتر و محافظت در برابر ریختن مایعات
•    دسته های بافت دار برای چسبندگی و مهارت بهتر
•    تنوع رنگ برای برنامه های کاربردی با کد رنگ
•    انواع پودری و غیر پودری
•    فرمول های کم پروتئین برای کاهش خطر حساسیت نوع I (حساسیت به لاتکس)
•    درجه پزشکی (اغلب "دستکش معاینه" نامیده می شود)
•    انواع ایمن مواد غذایی
•    ضخامت های مختلف و غیره

دستکش لاتکس یکبار مصرف پودری در مقابل غیر پودری 

بسیاری از تولید کنندگان دستکش های لاتکس یکبار مصرف انواع دستکش های لاتکس پودری و غیر پودری را ارائه می دهند و هر کدام مزایای خود را دارند. این پودر اغلب به پوشش داخلی دستکش های لاتکس یکبار مصرف اضافه می شود تا پوشیدن و درآوردن آنها آسان تر شود.

این پودر همچنین می‌تواند به محدود کردن و جذب تعریق کمک کند و استفاده از دستکش‌ها را راحت‌تر کند، مخصوصاً برای مدت طولانی. با این حال، دستکش های پودری به دلیل ذرات گرد و غبار خود می توانند خطرات آلودگی را افزایش دهند و همچنین منبع اصلی مواد آلرژی زا در هوا در محیط کار هستند. در برخی موارد، دستکش های پودری نیز می توانند باعث تحریک کاربران شوند. به این دلایل، دستکش های لاتکس بدون پودر اغلب در محیط های کاری مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، رنگ آمیزی و محیط های تولیدی ترجیح داده می شوند.

چرا دستکش های لاتکس یکبار مصرف رنگ های مختلفی دارند؟

دستکش های لاتکس یکبار مصرف در چند رنگ مختلف موجود است. هدف این است که نه تنها طیف وسیعی از انتخاب ها را به مشتریان خود ارائه دهد، بلکه روشی ساده و موثر برای جلوگیری از آلودگی متقابل در محل کار نیز ارائه می دهد.

با انتخاب رنگ متفاوت برای هر کاربرد یا مرحله کار، افراد می توانند اطمینان حاصل کنند که مواد، آلاینده ها یا خطرات از یک محل کار به منطقه دیگر منتقل نمی شود. این امر به ویژه در محیط‌های بیمارستانی و مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های آماده‌سازی و پردازش غذا و برای مثال برای مراقبین مفید است.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی شد به معرفی دستکش لاتکس پرداخته شود و برخی از مزایای استفاده از این دستکش یکبار مصرف بیان شد. این دستکش از انعطاف پذیری بالا و استحکام خوبی برخوردار است.

منبع: /info.unigloves.co.uk

dermaroze
dermaroze

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋