دکتر شیرنگی

دکتر شیرنگی

دستکاری کردن بینی بعد از عمل زیبایی بینی

بینی یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های صورت است که زیبایی و بی نقص بودن آن می‌تواند باعث جذابیت بیشتر فرد شود. بیشتر اوقات افرادی که از فرم و اندازه بینی خود راضی نیستند، اقدام به انجام عمل جراحی زیبایی و یا ترمیمی بینی می‌نمایند. حال برخی از این افراد به دلیل مشغولیت ذهنی و یا اضطراب، دائما به دستکاری بینی بعد از عمل جهت بررسی نتیجه پایانی رینوپلاستی خود می‌پردازند. دست زدن به بینی بعد از عمل معمولا اگر محکم و دائمی نباشد، مشکلی را ایجاد نمی‌کند. با این حال اگر فرد به طور پی در پی جلوی آینه بایستد و به فشار دادن بینی بعد از جراحی بینی بپردازد ممکن است عوارض مختلفی گریبان گیرش شود. تمامی پزشکان، بعد از عمل زیبایی بینی به زیباجویان تاکید می‌کنند که تا مدتی بینیشان را دستکاری نکنند، تا حد ممکن عطسه نکنند و موارد و نکات مراقبتی را مو به مو انجام دهند تا فرم نهایی بینی دستخوش تغییرات ثانویه و ناخواسته نشود. برخی افراد می‌پرسند که آیا دست زدن به بینی عمل شده باعث بزرگ شدن می‌شود ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بزرگ شدن بینی با دستکاری گاه به گاه و آرام، امکان پذیر نیست، بنابراین افراد از این بابت خیالشان راحت باشد، اما به این معنی هم نیست که هر زمان که خود را در آیینه دیدند و یا هنگام عوض کردن چسب‌های بینیشان، به بررسی مدل و استقامت بینی خود بپردازند. دست زدن به بینی بعد از عمل ممنوع نیست تا جایی که این کار، حالت افراط به خود نگیرد.

عوارض فین کردن بعد از عمل بینی چیست؟
علاوه بر محدودیت‌های بدیهی در رابطه با ممانعت از دستکاری بینی بعد از عمل ، ورزش کردن و عطسه کردن، افراد باید از کارها روش‌هایی که ممکن است در طول بهبودی جراحی زیبایی بینی اختلال ایجاد کنند آگاه باشند؛ دو مورد از این موارد، فین کردن و بالا کشیدن مخاط بینی بعد از عمل است. به طور کلی، احتقان و آبریزش بینی از عوارض جانبی شایع پس از جراحی بینی می‌باشد؛ با این حال تمام پزشکان متفق القول هستند که زیباجویان حداقل تا 1 هفته الی 2 هفته باید از فین کردن و یا بالا کشیدن مخاط بینی خود خودداری کنند. آن‌ها توصیه می‌کنند که بگذارید مخاط بینی قطره قطره و به طور طبیعی اتفاق بیفتد و در نهایت در صورت لزوم، مایعات را با یک دستمال کاغذی لطیف به آرامی پاک کنید. از آنجا که ساختارهای داخلی بینی پس از جراحی ظریف و شکننده می‌شوند، فشار شدید همراه با فین کردن و دمیدن در بینی می‌تواند باعث خونریزی و تاخیر در ترمیم بخیه‌ها شود.

گاهی حتی می‌تواند به طور بالقوه نتیجه نهایی زیبایی یا عملکرد بینی را به خطر بیندازد، که در مواردی ممکن است منجر به نیاز مجدد به تکرار جراحی بینی شود. برای مطلع شدن از رفع خطرات و احتمالات، بهتر است که به طور منظم توسط جراح خود معاینه شوید تا پزشک پیشرفت بهبودی شما را به دقت ارزیابی کرده و بعد از آن به شما اطلاع دهد که چه زمانی می‌توانید با خیال راحت برنامه‌های روزمره خود را از جمله فین کردن و دمیدن در بینی از سر بگیرید.

آیا دست کاری بینی خطرناک است

عوارض دست زدن به بینی بعد از جراحی رینوپلاستی چیست؟

دستکاری بینی بعد از عمل بینی قطعاً می‌تواند نتایج جراحی زیبایی بینی شما را تحت تأثیر قرار دهد و گاهی حتی ممکن است منجر به عمل ثانویه شود. معمولا با دستکاری‌های آرام، عوارض جانبی خاصی به وجود نمی‌آید، اما در هر صورت باید جانب احتیاط را رعایت کرد و برای دور ماندن از عوارض زیر، وسوسه لمس بینی را تا مدتی خنثی کرد:

  • ضربه زدن به بینی بعد از جراحی زیبایی می‌تواند منجر به تورم متوسط تا شدید بافت نرم بینی گردد. این عارضه غالبا موقت و کوتاه مدت است.
  • در پاره‌ای از موارد، اعمال فشار روی بینی به خصوص در اطراف پره‌های بینی، ممکن است باعث باز شدن بخیه‌ها شود.
  • بعضی وقت‌ها، دستکاری زیاد بینی (حتی اگر به آرامی انجام گیرد) ممکن است باعث جدا شدن بافت و پوست در محل زیر بینی و بخیه‌ها گردد. در این موارد (حتی اگر این بازشدگی کم باشد) ممکن است یک بافت اضافه در محل بخیه بیرون بزند و ظاهر بینی را ناهنجار نماید.
  • معمولا تغییر استخوان بینی بعد از عمل امکان پذیر نیست، با این حال غضروف نوک بینی و سوراخ‌های بینی در اثر دستکاری‌های مداوم ممکن است دستخوش بدشکلی‌های دائمی شوند.

انجام چه کارهایی بعد از عمل بینی می‌تواند شکل آن را تحت تاثیر قرار دهد؟

  • به مدت حداقل 10 روز روی شکم (دمر) یا پهلو نخوابید
  • در روزهای اولیه پس از عمل دوش نگیرید
  • تا 2 هفته مجاز به شنا کردن در استخر یا دریا نخواهید بود
  • به طور موقت نباید عینکی را روی پل بینی خود بگذارید
  • پیراهن، ژاکت یا لباس های دیگر را روی سر و روی بینی خود نکشید
  • تا جایی که برایتان ممکن است در معرض مواد حساسیت‌زا قرار نگیرید تا از عطسه کردن جلوگیری شود
  • ورزش کردن، دویدن سریع، آهسته دویدن، خم شدن، بلند کردن اجسام، هل دادن و یا کشیدن اجسام را تا مدتی محدود (حداقل 2 هفته) متوقف کنید.
  • به طور موقت و تا زمان گذشت دوره نقاهتتان، سیگار نکشید

https://b2n.ir/y48564

دکتر شیرنگی
دکتر شیرنگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋