نوع بسته بندی یکی از هنرهای بشری است که باعث زیبایی و جذابیت محصول می شود امروزه همه به دنبال محصولات بسته بندی شده هستند. زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری، از محصول نیز محافظت می کند و طعم و عطر آن را حفظ می کند. علاوه بر همه اینها، بسته بندی نیز نوعی احترام به مخاطب است و طبیعتاً هر فردی دوست دارد به او احترام بگذارند!
طراحی و رنگ های بسته بندی بسیار مهم هستند و تجربه ای زیبا و لذت بخش را برای مشتریان ایجاد می کنند. ترکیب رنگ های زیبا حس تازگی و سرزندگی را برای مشتریان به ارمغان می آورد و لحظات شادی را برای آنها رقم می زند. در مقایسه با گذشته، استفاده از انواع بسته بندی افزایش یافته است، به طوری که می توانیم آن را در تمام مناطق اطراف مشاهده کنیم. مواد غذایی، دارویی، کالاها، پتروشیمی ها، صنایع و غیره همگی مربوط به بسته بندی مواد هستند. دلایل زیادی برای بسته بندی محصولات شما وجود دارد، اما دلیل اصلی بسته بندی محافظت از محصولات است. در زیر اطلاعاتی در مورد بسته بندی و انواع اقلام مرتبط ارائه می شود. با صنایع بسته بندی دناپک همراه باشید.
انواع مختلفی از بسته بندی وجود دارد که برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود. گاهی اوقات بسته بندی بر اساس لایه ها و عملکردها به چند دسته تقسیم می شود، از جمله:
این نوع بسته بندی از یک لایه استفاده می کند که کل محصول را می پوشاند. بسته بندی اولیه نسبت به سایر بسته بندی ها کوچکتر است و تماس مستقیم با محصولات دارد. امروزه این نوع بسته بندی به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی استفاده می شود.
وقتی بسته بندی اولیه انجام می شود، بسته بندی دیگری خارج از آن انجام می شود که به آن بسته بندی ثانویه می گویند. این بسته بندی را می توان به تنهایی انجام داد یا برای یک گروه از محصولاتی که از بسته بندی اولیه استفاده کرده اند، استفاده شود.
این نوع بسته بندی بیشتر برای حمل و نقل در انواع کشتی استفاده می شود. این نوع بسته بندی برای محصولات بزرگی که جابجایی آنها مدت طولانی طول می کشد و یا سفارشات عمده کاربرد دارد و معمولاً وقتی سفارشهای بزرگتری وجود دارد، از نوع سوم بستهبندی استفاده میشود.
چگونگی بسته بدی محصولات و سفارشات را در بالا به طور کامل برای شما توضیح دادیم با این حال، ساختار بسته بندی نیز ممکن است با توجه به نیاز مصرف کنندگان و توزیع کنندگان متفاوت باشد. انواع بسته بندی از نظر ساختار عبارتند از
شاید فکر کنید که بسته بندی فقط برای ظاهر محصول موثر است، گرچه نمی توان این موضوع را بی تاثیر دانست و جذابیت یک بسته بندی شیک را نادیده گرفت. اما مساله ای که به غیر از ظاهر وجود دارد محافظت از محصول است. بسته بندی باید طوری طراحی شود که از محصول در برابر آلودگی محافظت کند و همچنین طراحی جذاب و کاربرپسندی داشته باشد. در این بخش به چند ویژگی مهم بسته بندی خوب اشاره می کنیم.
شاید تا به حال به نقش مهم برچسب ها و اهمیت آنها پی برده باشید، حتی زمانی که محصول جذاب نیست، مشتریان به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد محصول هستند و این را می توان در اکثر فروشگاه ها مشاهده کرد. به عنوان مثال، محصولات غذایی باید برچسب زده شوند و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی، تاریخ انقضا، مواد مصرفی و غیره روی برچسب درج شود. این اطلاعات باید با طرح و رنگ زیبا روی محصول چاپ شود.
برخی بسته ها به گونه ای هستند که مشتریان می توانند در حین خرید محتویات داخل بسته را ببینند. اما زمانی که مواد تشکیل دهنده قابل مشاهده نباشند خرید قابل انجام نیست در این صورت باید بسته ای را برای محصول خود انتخاب کنید که به راحتی باز و بسته شود. علاوه بر بسته بندی آسان، آنها باید به گونه ای طراحی شوند که نتوان محصول را در داخل بسته دستکاری کرد.
اندازه بسته بندی باید استاندارد باشد، محصولات بزرگ و سنگین ممکن است آسیب ببینند، به عنوان مثال، هزینه های حمل و نقل را افزایش می دهد. برای محصولات کوچکتر باید از بسته بندی کوچکتر استفاده کنید تا به راحتی در دست فرد قرار گیرد. محصولات بزرگتر نیز به بسته بندی بزرگتری نیاز دارند، اما باید به راحتی قابل حمل و بلند شوند. علاوه بر این، نگهداری بسته باید آسان باشد.
پاسخ ها