تابلو نامور

تابلو نامور

تابلو کتابفروشی و لوازم التحریر

همانطور که می ‌دانید؛ استفاده از تابلوها روش ساده و متداولی است برای اینکه نشان دهید چه خدمات و محصولات قابل ارائه ای، دارید. یک تابلوی کتابفروشی و لوازم التحریر باید به گونه ‌ای باشد که دیگران را انواع کتاب ها و لوازم نوشتاری موجود در مغازه، آگاه سازد.

 

زمانی که چنین تابلویی داشته باشید؛ می توانید به صورت دائمی کسب و کار خود را به دیگران، معرفی کنید. یعنی با صرف کمترین هزینه می توانید برای مدت زمان طولانی کار تبلیغ محصولاتتان را انجام دهید. استفاده از تابلو ارزان ترین و موثرترین روش های تبلیغاتی است. اما تابلوی مناسب برای کتابفروشی و لوازم التحریر، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!

 

اهمیت وجود تابلو برای فروشگاه های عرضه لوازم التحریر

تصور کنید به تازگی فروشگاهی برای ارائه انواع لوازم التحریر مخصوص دانش آموزان و کارمندان، تاسیس کرده اید. اگر فروشگاه شما به خوبی توسط دیگران شناخته نشود؛ نمی ‌توانید آن طور که باید و شاید فروش قابل قبولی، داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه به فکر تاسیس این فروشگاه باشید؛ به تابلوی مناسب جهت نصب سر درب آن، فکر کنید. تنها با وجود یک تابلوی تبلیغاتی منحصر به فرد و خلاقانه است که می توانید فروش خود را چندین برابر کنید.

از طرف دیگر هر روز شاهد ایجاد مغازه و فروشگاه های متفاوتی هستیم که هر کدام از ما برای تامین مایحتاج زندگی مکررا به  آن ها، رجوع می کنیم. اما اگر فروشگاهی وجود داشته باشد که نسبت به محل آن آشنایی کافی نداشته باشیم، نمی ‌توانیم به راحتی به سراغ آن برویم.

بنابراین اولین قدم برای تاسیس فروشگاه این است که دقیقا مشخص شود این فروشگاه کجای شهر واقع شده است. وجود تابلوهای بزرگ در ارتفاع نسبتاً بالا سبب می ‌شود که مغازه یا فروشگاه از تمامی جهت ها به خوبی، دیده شود. بنابراین افراد به راحتی می ‌توانند چنین مغازه ای را پیدا کنند.

 

ویژگی های تابلو برای کتابفروشی و لوازم التحریر

همانطور که می دانید یک فروشگاه عرضه لوازم التحریر هم می تواند اقدام به فروش کتاب کند و هم می ‌تواند انواع لوازم التحریر، لوازم نقاشی، کلیه ابزارهای نوشتاری اداری، ابزارهای طراحی و مهندسی، ابزارها و لوازم فانتزی و کادویی، انواع لوازم معماری، طراحی، و گرافیک، انواع کتاب های درسی، آشپزی، داستان، رمان، کتاب ‌های کودکان، کتاب های تست کنکور، کتاب های روانشناسی، شعر و... را داشته باشد. علاوه بر ارائه این محصولات؛ خدماتی مثل تکثیر، چاپ، کپی، فنرزنی، صحافی، پرس کارت، فکس، رایت سی دی و... هم در اکثر فروشگاه های لوازم التحریر، ارائه می گردد.

تابلویی که برای معرفی یک لوازم التحریر استفاده می‌ شود؛ باید به گونه ‌ای باشد که به عموم رهگذران نوع کسب و کار مربوطه را معرفی کرده و افراد را ترغیب کند تا برای دریافت محصولات و خدمات، وارد مغازه شوند. لوازم التحریر چیزی نیست که افراد در مراحل مختلف زندگی به آن نیاز نداشته باشند. از زمانی که فردی به مدرسه می رود تا زمانی که مدارج عالیه را طی می ‌کند و حتی زمانی که شاغل می شود؛ به ابزار ترسیم، نوشتن و... نیاز پیدا می ‌کند.

این ابزار در مکان های متعددی مثل مراکز آموزشی، منازل، ادارات، بیمارستان ‌ها و... توسط افراد با سن و جنسیت متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است برخی از اسامی ابزارهای پرکاربرد مثل مداد، خودکار، پاک کن، تراش، دفتر، خط کش، کاغذ و... روی یک بنر تبلیغاتی نوشته شده و در قسمت ورودی فروشگاه به منظور راهنمایی بهتر مشتریان، قرار گیرد.

فروشگاه های عرضه کننده لوازم التحریر معمولاً از تابلو های نوشت افزار به این منظور، استفاده می ‌کنند. تابلو نوشت افزار به منظور معرفی ارائه خدماتی مثل تکثیر، چاپ، کپی، فنرزنی، صحافی، فکس، رایت سی دی و... استفاده می شود. نصب چنین تابلویی در محدوده فروشگاه به عنوان تابلو راهنما می تواند برای مشتریانی که مغازه شما را نمی شناسند، مفید باشد.

 

انواع تابلو برای کتابفروشی و لوازم التحریر

برای انتخاب تابلوی مخصوص فروشگاه های عرضه لوازم‌ التحریر تقریباً دستتان باز است، چرا که هر نوع تابلویی می توانید سفارش دهید اما پیشنهاد می کنیم از آنجایی که بخش زیادی از مخاطبان چنین فروشگاه هایی کودکان و دانش آموزان هستند؛ حدالامکان از تابلوهایی با رنگ های شاد و مهیج، استفاده شود. به طور کلی تابلوهای پیشنهادی برای کتابفروشی و لوازم التحریر عبارتند از:

 

1. تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم در دنیای تابلوسازی بسیار معروف شده است چرا که هم مشتریان زیادی دارد و هم توانسته است از نظر کیفی و مقاومت بالا، امتیاز خوبی کسب کند. معمولاً برای فروشگاه هایی مثل کتابفروشی و لوازم التحریر از تابلو چلنیوم طلایی و ستاره ‌ای، استفاده می ‌شود.

البته اگر قصد ندارید در ابتدای کار هزینه بالایی برای ساخت تابلو چلنیوم بپردازید؛ می ‌توانید نمونه ‌های ساده آن را سفارش دهید. این تابلوها با هر بودجه ای، سازگار هستند. تابلو چلنیوم ساده یا تابلو چلنیوم لترمکس، گزینه ‌های مناسبی می باشند.

 

2. تابلو فلکسی

تابلو فلکسی با نمای ساده و بدون نور، اجرا و پیاده سازی می شود. اگر مصمم هستید که تابلوی شما دارای نورپردازی باشد؛ می توانید با نصب پروژکتور در اطراف تابلو، نور آن را به خوبی، تامین کنید. البته در تابلوهای فلکسی که جدیدا ساخته می شود؛ فضایی بین محتوای چاپ شده و زیرساز تابلو ایجاد شده و در آن فضا از لامپ های اس ام دی جهت نورپردازی، استفاده می شود.

وضعیت قابل توجه تابلوهای فلکسی قیمت مقرون به صرفه آن هاست. به این ترتیب که با هر بودجه ای که برای طراحی و ساخت تابلو در نظر گرفته باشید، سازگار می باشد.

 

3. تابلو فلزی

تابلو فلزی با استفاده از متریال هایی مثل آهن، برنج، مس، روی، استیل، برنز و آلومینیوم، طراحی و پیاده سازی می شود. مهمترین ویژگی این تابلوها، مقاومت بالای آن هاست.

اما این تابلوها معایبی هم دارند و ممکن است به مرور زمان رنگ آن ها کدر شده و شما را مجبور به رنگ آمیزی مجدد کنند. در هر صورت اگر مقاومت تابلو و دوام آن در شرایط محیطی متفاوت برایتان از اولویت بالایی برخوردار است؛ یکی از انواع تابلو فلزی را انتخاب کنید.

 

4. تابلو استیل

تابلو استیل یکی از انواع تابلوهای فلزی ست که به دلیل درخشندگی و براقیتی که دارد؛ بسیار از سمت مشتریان، محبوب شده است. البته هزینه ساخت تابلو استیل نسبت به دیگر فلزات کمی گران تر است اما به دلیل زیبایی بیشتری که دارد؛ ارزش پرداخت هزینه بیشتر را خواهد داشت. بیشترین رنگ هایی که برای ساخت تابلو استیل استفاده می شود، استیل نقره ای و استیل طلایی است.

 

5. تابلو ترمووود

تابلوهای ترمووود از نوعی چوب حرارت دیده، تهیه می ‌شوند و از آنجایی که برخی از محصولات یک لوازم التحریر مثل مداد و کاغذ از چوب تهیه می شود؛ می تواند حس درونی طبیعت را به خوبی به دیگران، القا کند. استفاده از چوب در تابلوی مغازه کتابفروشی و لوازم التحریر می ‌تواند یک جلوه طبیعی مدرن و کلاسیک را برای تابلو مغازه، ایجاد کند.

 

جمع بندی

علاوه بر موارد ذکر شده برای تهیه تابلو مناسب کتابفروشی و لوازم التحریر گزینه های دیگری هم پیش رو دارید. قطعا توضیح درباره هر کدام از انواع تابلو در این مقاله امکان پذیر نمی باشد.

برای اینکه بتوانید متناسب با مغازه خود و ابعادی که برای نصب تابلو در اختیار دارید؛ بهترین و مناسب ترین تابلوی تبلیغاتی را انتخاب کنید، می توانید از راهنمایی کارشناسان و مشاوران در مجموعه تابلوسازی نامور، استفاده کنید.

تابلو نامور
تابلو نامور

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋