اصغر زارعی

اصغر زارعی

من اصغر ام عاشق ابزارآلات و کار های فنی

پرفروش ترین پروژکتور ال ای دی روشنایی ارزان در ایران

نورافکن ها سهم زیادی در نورپردازی فضاهای بزرگ داشته اند، بنابراین می توان از سهم سایر نورپردازی ها در این زمینه چشم پوشی کرد. در این مقاله می خواهیم مزایا و ویژگی های پروژکتور ال ای دی مناسب را توضیح دهیم. و اجازه دهید قبل از خرید یک پروژکتور COB یا SMD همه چیزهایی را که باید بدانید روشن کنیم. در پایان این مقاله می توانید به راحتی و با اطلاعات کافی اقدام به خرید پروژکتور نمایید.

پروژکتور ال ای دی یک چراغ LED پرقدرت است که برای روشن کردن یک منطقه بزرگ استفاده می شود. پروژکتورهای ال ای دی مانند سایر چراغ های ال ای دی، در هنگام روشن شدن، حداکثر نور را تولید می کنند، بنابراین از آن ها برای نورپردازی مناطقی که نیاز به امنیت بالایی دارند نیز استفاده می شود.

پروژکتورهای ال ای دی با توجه به نیازها و کاربردهای مختلف در قدرت ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. پروژکتورهای ال ای دی از روشنایی پارکینگ های بزرگ در فضای باز گرفته تا نورپردازی پارک ها و باغ ها، نورپردازی ایمن و ایده آل برای محیط های مختلف محسوب می شوند.

اگرچه پروژکتورهای ال ای دی معمولاً در محیط های بیرونی مانند پارکینگ ها یا استادیوم ها استفاده می شوند، این نوع نورپردازی می تواند برای روشنایی فضاهای داخلی بزرگ مانند انبارها، نمایشگاه ها یا سالن های ورزشی نیز استفاده شود.

 

کاربرد پروژکتور LED

نورافکن های ال ای دی نوعی نورپردازی ال ای دی پرقدرت هستند که برای نورپردازی مناطق بزرگ استفاده می شود. نورافکن های LED مانند سایر چراغ های ال ای دی پس از روشن شدن حداکثر نور را تولید می کنند و به همین دلیل برای تامین نور در مناطقی که نیاز به امنیت بالایی دارند نیز استفاده می شود. اگرچه نورافکن های LED اغلب در محیط های بیرونی مانند پارکینگ ها یا استادیوم ها استفاده می شوند، اما می توان از این نورپردازی برای روشنایی فضاهای داخلی بزرگ مانند انبارها، نمایشگاه ها یا سالن های ورزشی نیز استفاده کرد.

نورافکن های ال ای دی استوا با توجه به نیازها و کاربردهای مختلف در توان و اندازه های مختلف تولید می شوند. نورافکن های ال ای دی از روشنایی یک پارکینگ بیرونی بزرگ تا نورپردازی پارک و باغ، نورپردازی ایمن و مطلوب برای محیط های مختلف محسوب می شوند.

پروژکتور LED و نورپردازی امنیتی (Safety Lighting)

نورافکن های LED افزودنی خوبی برای سیستم های امنیتی خانه ما هستند. نور با کیفیت بالا این پروژکتورها به دوربین های مدار بسته کمک می کنند تا تصاویر بهتر و با کیفیت تری را ثبت کنند. همچنین استفاده از سنسورهای حرکتی با این پروژکتورها باعث می شود از هرگونه حرکت مشکوک جلوگیری کنید.

در بسیاری از کشورها استفاده از پروژکتورهای LED برای روشنایی خیابان ها و اماکن عمومی آغاز شده است. نورافکن های ال ای دی دارای کیفیت نور بالاتر و مصرف انرژی کمتری هستند که باعث افزایش احساس امنیت شهروندان در هنگام حضور در این مکان ها و همچنین کاهش جرم و جنایت می شود.

پرفروش ترین پروژکتور ال ای دی روشنایی ارزان در ایران

 

لیست قیمت پروژکتور ال ای دی روشنایی ارزان قیمت

 

استفاده از پروژکتور LED در نورپردازی عمومی

یکی از رایج ترین کاربردهای پروژکتورهای ال ای دی نورپردازی استادیوم ها و اماکن ورزشی می باشد. استفاده از نور با کیفیت به عنوان یک پروژکتور LED به ورزشکاران کمک می کند دید بسیار بهتری در هنگام حضور در زمین داشته باشند. تماشاگران نیز از تماشای این دیدار خوشحال خواهند شد.

بسیاری از کارخانه ها و انبارهای صنعتی نیز از پروژکتورهای LED برای تامین روشنایی داخلی استفاده می کنند. نور با کیفیت بالا باعث افزایش روحیه و انرژی کارکنان و همچنین بهبود ایمنی در محیط کار می شود.

پروژکتور LED و نورپردازی تزئینی

موزه ها و مکان های تاریخی اغلب از پروژکتورهای LED برای زیباسازی محیط و ایجاد فضایی مناسب با فضای فرهنگی محیط استفاده می کنند. از آنجایی که چراغ ها و نورهای ال ای دی می توانند رنگ های مختلفی تولید کنند، در استفاده از پروژکتورهای LED دیگر نیازی به استفاده از فیلترهای گران قیمت ندارید.

بسیاری از سالن ها و رستوران ها از پروژکتورهای LED برای ایجاد فضا و نورپردازی فضای داخلی خود استفاده می کنند.

 کاربرد پروژکتور LED در تبلیغات

در بزرگراه ها بیلبوردهای زیادی را می بینیم که توسط یک یا چند پروژکتور LED روشن می شوند. نور با کیفیت این پروژکتورها به تضمین بهترین تجربه نور کم برای هنرمندان تبلیغاتی کمک می کند.

پروژکتور ال ای دی قدرت بالایی دارد و نور زیادی تولید می کند به همین دلیل از آن برای تامین نور در فضاهای بزرگ استفاده می شود.

دمای رنگ پروژکتورهای LED

اگرچه اکثر شرکت ها پروژکتورهای LED خود را فقط با دمای رنگ نور 6500 درجه کلوین (کاملا سفید و مهتابی) عرضه می کنند، اما Equator به خریداران این امکان را می دهد که بسته به نیاز خود رنگ های طبیعی و طبیعی را خریداری کنند. . همچنین می توانید پروژکتور خود را برای اهداف خاصی سبز و قرمز کنید.

رنگ های آفتابی برای روشنایی باغ شما مناسب ترند. رنگ آفتابی فضا را دوستانه تر، دلپذیرتر و گرمتر می کند. مهتاب می تواند مسافت های طولانی تری را طی کند و به دلیل نور خیره کننده ای که دارد، انتخاب خوبی برای اهداف ایمنی و امنیتی است.

اهمیت CRI در پروژکتورها

پروژکتورهای ضد آب یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت Equator است که توانسته جایگاه خود را در بازار پیدا کند. اهمیت پروژکتور IP66 در کجا دیده می شود؟ اما چه اقداماتی برای محبوبیت این پروژکتورها انجام شده است؟ کیفیت نور و مصرف کم برق چه نقشی در محبوبیت پروژکتور ضد آب Equator دارد؟

این امر به ویژه برای باغ ها و مراسم ها اهمیت دارد. زیرا اگر CRI یا شاخص رنگ درخشندگی پروژکتور زیاد نباشد، استفاده از تعداد بیشتر و توان بالاتر نمی تواند نور و تصویر با کیفیتی ایجاد کند. بنابراین این موضوع برای کسانی که کیفیت رنگ برایشان مهم است باید در نظر گرفته شود.

حتما برای شما هم در شب اتفاق افتاده است و زیر نور منابع قدیمی مانند لامپ بخار سدیم و متال هالید، کیفیت رنگ میوه ها و غذا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با استفاده از پروژکتورها و لامپ های با CRI یا شاخص رندر رنگ بالا می توان تجربه ای با کیفیت بهتر برای افراد ایجاد کرد. جهت اطلاع از نحوه استفاده از پروژکتور IP66، فاصله نصب و تعداد آنها در محل مورد نظر با شماره تلفن 58642-021 تماس بگیرید.

چرا پروژکتور LED؟

قبلاً در مورد خواص اقتصادی چراغ های LED و وسایل روشنایی صحبت کرده ایم و نورافکن های LED نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نورافکن های LED نسبت به پروژکتورهای قدیمی حدود 80 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند، 12 برابر بیشتر از پروژکتورهای قدیمی عمر می کنند و کیفیت نور آنها نیز مانند پروژکتورهای نسل قبل است.

پروژکتور COB یا SMD، کدام یک بهتر است؟

ممکن است بسیاری از شما هنگام خرید پروژکتور LED، COB یا SMD با یک سوال اساسی مواجه شوید؟ کدام یک از این دو مدل پروژکتور بهتر است؟

قبل از پاسخ به سوال در مورد COB یا SMD، ابتدا باید ببینیم هر یک از این دو به چه معنا هستند. پروژکتورهای LED معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: پروژکتورهای SMD یا دیود روی سطح و پروژکتورهای COB یا Chip on Board بسته به کاربردشان. تفاوت اصلی COB و SMD در نوع دیود موجود است. LED های پروژکتور SMD روی سطحی نصب می شوند که فضای کمتری را اشغال می کند و نسبت به پروژکتور باریک تر است. به همین دلیل به پروژکتورهای SMD پروژکتورهای فشرده نیز می گویند.

به عنوان مثال پروژکتور 200 وات SMD بازده نوری بسیار بالایی دارد و به دلیل زاویه 120 درجه روشنایی وسیع برای نورپردازی فضاهای بیرونی، باغ ها، پارک ها و انبارها و ... بسیار محبوب است. برخی از پروژکتورهای SMD نیز می توانند نور در رنگ های مختلف تولید کنند و در نتیجه طرفداران خاص خود را دارند. پروژکتور COB کیفیت نور بالاتری نسبت به پروژکتور SMD دارد و از شاخص رندر رنگ CRI بالاتری بهره می برد.

این پروژکتورها زاویه تابش کمتری نسبت به پروژکتورهای SMD دارند و زاویه تابش 90 درجه پروژکتورهای Equator COB با بازتابنده های خاص خود باعث می شود نور بر روی هدف متمرکز شود. پروژکتورهای CO قادر به تولید نور رنگی نیستند، اما در عوض نوری که تولید می کنند از کیفیت بالاتری نسبت به پروژکتور SMD برخوردار است.

راندمان نوری پروژکتورهای LED در گذشته کمتر از پروژکتورهای COB بود، اما امروزه با پیشرفت علم و استفاده از فناوری های جدیدتر، پروژکتورهای SMD دارای لومن در هر وات بسیار بالاتری نسبت به پروژکتورهای COB هستند، اما همچنان سطح رنگ خود را نشان می دهند. . پایین تر است. در نهایت نمی توان گفت کدام نوع پروژکتور بهتر است و بسته به کاربرد و گزینه مورد نظر متفاوت خواهد بود

 

فاکتورهای مهم در خرید پروژکتور ال‌ای‌دی مناسب

در قسمت اول راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی، کمی در مورد استفاده از سایر پروژکتورهای ال ای دی صحبت کردیم. نورافکن های LED برای روشنایی فضاهای باز بزرگ مانند پارکینگ ها و استادیوم ها، فضاهای داخلی بزرگ مانند انبارها و سالن های ورزشی، باغ ها و گلخانه ها، روشنایی مکان های گردشگری و تاریخی و تامین چراغ های امنیتی برای مکان های حساس به امنیت استفاده می شود.

می توانید از یک سنسور مادون قرمز غیرفعال برای حساس کردن پروژکتور COB یا SMD خود به حرکت استفاده کنید و به محض اینکه شخص یا شیئی از محدوده حساسیت سنسور عبور کند، پروژکتور LED شما روشن می شود. همانطور که قبلا گفتیم به دلیل ماهیت چراغ های ال ای دی روشن و خاموش شدن مداوم چراغ های ال ای دی آسیبی به نورپردازی شما نمی زند. سنسورهای مادون قرمز رایج و ایمن هستند و کاربردهای بسیار دیگری از جمله درب های اتوماتیک دارند.

هنگام خرید پروژکتور LED، به خاطر داشته باشید که می توانید پروژکتور COB یا SMD خود را به یک سنسور فتوسل (حسگر حساس به نور) متصل کنید. با کاهش نور محیط، مقاومت الکتریکی فتوسل تغییر می کند (کاهش می یابد) و پروژکتور شما روشن می شود. همچنین زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، سنسور جریان الکتریکی را قطع می کند.

با استفاده از این سنسور از روشن شدن پروژکتور فقط در شب احساس راحتی خواهید کرد.
اگر قصد دارید از پروژکتورهای SMD یا COB به عنوان چراغ های امنیتی در اطراف خانه خود استفاده کنید، باید مکان مناسبی را برای نصب آنها در نظر بگیرید. بهترین مکان برای چنین استفاده ای بیرون از خانه است و آنها را طوری تنظیم کنید که قسمت های تاریک و حساس مانند جلوی در یا گوشه های تاریک کوچه کاملا روشن باشد.
یکی دیگر از کاربردهای پروژکتورهای ال ای دی نورپردازی مکان های تاریخی و گردشگری است. استفاده از پروژکتورهای SMD تغییر رنگ و همچنین پروژکتورهای COB که در رنگ های خاص تولید می شوند کمک قابل توجهی به فضاسازی و جلب توجه مخاطب می کنند. پروژکتورهای SMD که قابلیت تولید رنگ های مختلف را دارند به راحتی قابل کنترل بوده و با کنترل از راه دور می توان رنگ آنها را تغییر داد.

 

 

https://biknik.ir/led-projector

اصغر زارعی
اصغر زارعی من اصغر ام عاشق ابزارآلات و کار های فنی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋