نازنین

نازنین

صفر تا صد رایتینگ آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های بین‌المللی است که در آن توانایی داوطلبان در بخش‌های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) در کمتر از سه ساعت ارزیابی می‌شود. در این آزمون، بخش‌های شنیداری و مکالمه یکسان هستند، اما بخش‌های خواندن و نوشتن آیلتس متفاوت هستند. همچنین باید توجه داشت که آزمون آیلتس دو نوع دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. 

 

در ادامه، ساختار بخش نوشتن آیلتس را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

ساختار بخش نوشتن آیلتس: بخشی از آزمون آیلتس، بخش نوشتن آن است. نوشتن آیلتس خود دارای دو نوع است: نوشتن آیلتس آکادمیک و نوشتن آیلتس جنرال.

همچنین، مهارت نوشتن آیلتس دو تسک دارد که تسک 1 در ماژول‌های آکادمیک و جنرال متفاوت است. در ادامه، با ساختار و فرمت هر یک از آنها آشنا می‌شویم.

1- ساختار بخش نوشتن آکادمیک: آزمون آیلتس آکادمیک برای داوطلبانی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارند.

 

تسک‌های مهارت نوشتن آکادمیک آزمون آیلتس:

 

تسک 1: در تسک 1، یک نمودار یا جدول به داوطلب ارائه می‌شود و از او خواسته می‌شود که آن را در حداقل 150 کلمه توصیف کند. تسک 2: در تسک 2، از داوطلب خواسته می‌شود یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. پاسخ به هر دو تسک باید به شکل رسمی باشد. فرمت آزمون نوشتن آکادمیک: مهارت نوشتن آکادمیک آزمون آیلتس دو تسک دارد که باید تکمیل شوند.

زمانبندی: مدت زمان بخش نوشتن آکادمیک 60 دقیقه است.

تعداد سوالات: تعداد سوالات بخش نوشتن آکادمیک 2 سوال است.

نحوه پاسخگویی: پاسخ‌ها باید در برگه پاسخنامه (برگه نوشتن آیلتس) بطور کامل نوشته شوند. نوت‌ها و نقاط مهم به عنوان پاسخ قابل قبول محسوب نمی‌شوند. اگر داوطلب پاسخ‌ها را در دفترچه سوالات بنویسد، از آنجایی که دفترچه سوالات توسط ممتحن تصحیح نمی‌شود، داوطلب نمره بخش نوشتن را از دست می‌دهد.

2- ساختار بخش نوشتن جنرال: آزمون آیلتس جنرال برای داوطلبانی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان یا زندگی و کار را دارند.

بخش نوشتن جنرال آیلتس سبکی شخصی‌تر و روزمره‌تر نسبت به نوشتن آکادمیک دارد. به این صورت که داوطلب بعد از تکمیل یک جدول یا نمودار، باید بتواند توانایی خود را برای ارائه راه‌حل برای یک مشکل اثبات کند.

 

تسک‌های مهارت نوشتن جنرال آزمون آیلتس:

 

تسک 1: در تسک 1، یک عنوان به داوطلب داده می‌شود و از او خواسته می‌شود که با توجه به آن یک نامه (شخصی، نیمه‌رسمی و یا رسمی) بنویسد. در این نامه، اطلاعاتی را درخواست کند و یا یک وضعیت را توضیح دهد. تسک 2: در تسک 2، از داوطلب خواسته می‌شود یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد. پاسخ به این تسک می‌تواند به صورت شخصی باشد. فرمت آزمون نوشتن جنرال: مهارت نوشتن جنرال آزمون آیلتس دو تسک دارد که باید تکمیل شوند.

زمانبندی: مدت زمان بخش نوشتن جنرال 60 دقیقه است.

تعداد سوالات: تعداد سوالات بخش نوشتن جنرال 2 سوال است.

نحوه پاسخگویی: پاسخ‌ها باید در برگه پاسخنامه بطور کامل نوشته شوند. نوت‌ها و نقاط مهم به عنوان پاسخ قابل قبول محسوب نمی‌شوند. اگر داوطلب پاسخ‌ها را در دفترچه سوالات بنویسد، از آنجایی که دفترچه سوالات توسط ممتحن تصحیح نمی‌شود، داوطلب نمره بخش نوشتن را از دست می‌دهد.

 

منبع : آکادمی زبان شکوه

نازنین
نازنین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋