fatemeh mohammadi

fatemeh mohammadi

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 یک شانس دوباره برای داوطلبانی است که از دانشگاه و رشته محل قبولی خود راضی نیستند یا به هر دلیلی در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت نکرده اند. بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 آمار کلی انتخاب رشته کنندگان مشخص می شود که برحسب آن می توان به این که چه تعداد از ظرفیت رشته ها خالی مانده است پی برد.

در این مرحله سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را در قالب pdf منتشر می کند. جزئیات برگزاری این دوره از آزمون متشکل از زمان و نحوه انتخاب رشته، لیست رشته ها همراه با ظرفیت پذیرش و دانشگاه ها و یک سری شرایط در آن ذکر شده است.

متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 و مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان مشخص شده و پرداخت هزینه جهت نام نویسی اقدام کنند.

چنانچه در زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 احتیاج به راهنمایی و کمک داشتید، می توانید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه مشاور تلفنی ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مبنی بر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402 بپرسید.

در ادامه مطالعه ای در رابطه با شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 و زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 خواهیم داشت.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402

هر چقدر که شماره صندلی های خالی دانشگاه و آمار انتخاب رشته کنندگان پایین بوده باشد امکان برگزاری این آزمون افزایش می یابد. سپس بعد از نهایی شدن نام نویسی، وروردی جدید دانشگاه ها معلوم خواهد شد و در این مرحله مشخص خواهد شد که آیا تکمیل ظرفیت به مرحله اجرا یا برگزاری آزمون می رسد یا خیر.

آخرین دوره برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت منتهی می شود به سال 97 که احتمال می رود همچنان قصد برگزاری آن را ندارند؛ لازم به ذکر است که هنوز اطلاعیه از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 منتشر نشده است اما در صورت اعلام به داوطلبان از طریق همین مقاله اطلاع داده خواهد شد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402 در دو مرحله ورودی نیمسال اول (مهرماه) و ورودی نیمسال دوم (بهمن ماه) برگزار می شود و امکان دارد که ثبت نام یکسان و یا متفاوت باشد.

ثبت نام ورودی مهر ماه 1402(هزار و چهارصد و دو) از تاریخ 18 مرداد و 23 مرداد به صورت آنلاین می باشد, که داوطلبان باید برای انجام ثبت نام خود به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند.

چند مورد ازمراحل ثبت نام شامل؛ دریافت دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور, تکمیل فرم ثبت نام, خرید کارت اعتباری و فرم انتخاب رشته و در آخر دریافت کدرهگیری می باشد.

زمانی که ثبت نام اینترنتی باز شود لینک ثبت نام در سایت سنجش آموزش کشور فعال می شود و داوطلب می تواند ثبت نام خود را در سامانه انجام دهد.

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402

متقاضیانی که قصد ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402 را دارند؛ باید از شرایط آن آگاه باشند که در ادامه مقاله بیان شده است.

. داوطلب, بسته به نظام آموزشی خود باید یکی از مدارک فوق دیپلم, پیش دانشگاهی, دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم را همراه داشته باشد.

. تنها کسانی می توانند در این مرحله ثبت نام کنند که زمان نتایج اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

. افرادی که دارنده دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانی نظام قدیم هستند اجازه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت را ندارند.

. امکان ثبت نام برای داوطلبانی که تا تاریخ 30 مهر 1402 موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود شده اند, وجود دارد.

. تمامی شرکت کنندگان باید هزینه ای بابت ثبت نام پرداخت کنند.

. اگر متقاضی تا پایان روز 30 بهمن 1402 موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود شود, در صورت موافقت دانشگاه با شروع تحصیل آن از نیمسال دوم؛ می تواند در تکمیل ظرفیت شرکت کند.

. داوطلب آقا نباید از لحاظ نظام وظیفه برای ادامه تحصیل منعی داشته باشد.

. ثبت نام تا زمانی که از سمت دانشگاه و سازمان سنجش مورد تایید قرار نگرفته است به صورت مشروط می باشد.

. پس از اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری اگر شرکت کننده در یک کد رشته محل پذیرفته شده و قصد ثبت نام بدون کنکور را دارد, قبولی قبلی لغو شده و مانند یک دانشجوی انتقالی با او رفتار می شود.

چند نمونه از دانشگاه هایی که اغلب تکمیل ظرفیت انجام می دهند: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان, تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد می باشد که هرکدام به صورت جداگانه اقدام به جذب دانشجو می کنند.

دانشگاه های سراسری مانند روزانه, پیام نور, غیرانتفاعی, پردیس خودگردان و مجازی, شبانه؛ فرصت دیگری را در اختیار شرکت کنندگان کنکور سراسری قرار می دهند تا شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند.

افراد در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و با وارد کردن کد رشته های مورد علاقه, در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402:

بهتر است مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت همراهتان باشد.

اطلاعات شناسنامه ای مانند: نام و نام خانوادگی, نام پدر, شماره شناسنامه و کد ملی, تاریخ و محل تولد, سری و سریال شناسنامه, محل صدور شناسنامه, کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان.

اطلاعات تحصیلی شامل: عنوان مدرک, رشته تحصیلی, کد و نام شهرستان محل اخذ مدرک, معدل کل و کتبی مدرک دیپلم, معدل کل مدرک پیش دانشگاهی, معدل کل مدرک کاردانی و تاریخ فراغت از تحصیل می شود.

اطلاعات فایل عکس: عکس 3*4, پس زمینه سفید و تمام رخ, تهیه شده در سال جاری, فرمت jpg, داشتن حداقل 300*200 و حداکثر 300*400, حجم حداقل 70 کیلوبایت, نداشتن هرگونه حاشیه.

اعلام نتایج کنکور سراسری بهمن ماه 1402

نتایج کنکور سراسری بهمن ماه 1402 از طریق سایت سنجش sanjesh.org منتشر می شود. پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری متقاضیانی که مورد پذیرش قرار گرفته اند, باید با ارائه کپی پیش دانشگاهی و کپی مدرک دیپلم به همراه تاییدیه تحصیلی خود به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

سخن نهایی

در مقاله خوانده شده داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402 را دارند می توانند با مطالعه مطالب بالا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 خود را تکمیل نمایند.

چنانچه از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 1402 آگاه نیستید می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نموده و ازاعلام نتایج کنکور سراسری بهمن ماه 1402 مطلع شوید.

منبع: مشاوره تلفنی

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402-1403

اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402-1403

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402-1403

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

سهمیه ایثارگری و رزمندگان در کنکور سال تحصیلی 1401-1402

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

زمان اعلام نتایج کنکور 1402-1403

اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

اعلام نتایج اولیه کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری

ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

راهنمای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402-1401

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکوردانشگاه پیام نور

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1402

ثبت نام کنکور سراسری دی ماه 1401

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

fatemeh mohammadi
fatemeh mohammadi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋