DamondExchange

DamondExchange

damond.ir

تله گاوی چیست؟ الگوی فریبنده Bull Trap در بازار ارز دیجیتال

موفقیت در بازار کریپتوکارنسی نیز مانند تمام بازارهای مالی سنتی نیاز به آموزش، استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مناسب و توجه به سیگنال‌های بازار دارد. یکی از این موارد مهم و کمک‌کننده در خرید و فروش به موقع دارایی، تشخیص سیگنال تله گاوی است. معامله در وضعیت تله گاوی یا اجتناب از گیر افتادن در آن، مانند هر الگوی نمودار یا استراتژی معاملاتی دیگر، به آموزش، تمرین و تکرار نیاز دارد. اما تله گاوی یا همان Bull Trap بیانگر چه شرایطی در بازار است؟

تله گاوی Bull Trap
در یک تعریف ساده، تله گاوی در شرایطی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی از سطح مقاومت بالاتر برود، در این موقعیت افراد بیشتری به خرید ترغیب شده و قیمت افزایش پیدا می‌کند. با این حال، بازار برای مدت کوتاهی شاهد قیمت صعودی بوده و بعد از مدتی قیمت‌ها کاهش می‌یابند. اما سؤالی که مطرح می‌شود آن است که چرا به این سیگنال معاملاتی تله گاوی گفته می‌شود و ریشه مفهوم تله از کجاست؟ چطور می‌توان از این گیر افتادن در این تله جلوگیری کرد؟ در ادامه این مطلب از داموندمگ به تمام موارد مربوط به تله گاوی خواهیم پرداخت.

تله گاوی چیست؟

تله گاوی یا Bull Trap در بازار ارزهای دیجیتال، زمانی اتفاق می‌افتد که در ظاهر قضیه قیمت یک دارایی همواره در حال کاهش است، اما به یک مرتبه، قیمت روند صعودی پیدا می‌کند. در این مرحله، تنها پس از مدت کوتاهی قیمت مجدد روند نزولی خود را از سر می‌گیرد. اغلب در نتیجه این کاهش قیمت، قیمت دارایی از قیمت ابتدایی نیز کمتر می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت سیگنال‌های تله‌ گاوی معمولاً در روندها یا بازارهای نزولی، پس از آنکه قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کنند رخ می‌دهد. در این شرایط معمولاً خریداران این افزایش قیمت را به عنوان پایان احتمالی روند نزولی تلقی می‌کنند. وجود یک سیگنال فنی همچون حرکت قیمت به بالای سطح مقاومت، سبب می‌شود تا خریداران نسبت به تداوم روند صعودی اطمینان پیدا کنند. با وجود اینکه معمولاً تله‌ گاوی با یک افزایش کوتاه‌مدت قیمت در یک روند نزولی همراه است، اما با این حال همچنان این احتمال وجود دارد تا در بازارهای فلت یا انتهای یک روند صعودی نیز شاهد بروز وضعیت تله گاوی باشیم.

ادامه مطلب در این مقاله از داموند :

https://damond.ir/mag/what-is-bull-trap/

DamondExchange
DamondExchange damond.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋