DamondExchange

DamondExchange

damond.ir

تله خرسی چیست؟ الگوی فریبنده Bear Trap در بازار ارز دیجیتال

بازار کریپتوکارنسی بسیار غیرقابل پیش بینی‌ بوده و ماندگاری و کسب سود در آن فقط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف و انتخاب یک صرافی مناسب خلاصه نمی‌شود. از همین رو در بازار کریپتو نیز مانند سایر بازارهای مالی ابزارهای تحلیلی، شاخص‌ها، الگوهای معاملاتی، سیستم‌های شبیه‌سازی معاملات به کمک معامله‌گران آمده است. اما همانطور که ابزارهایی برای کمک به کاربران وجود دارد، تله‌هایی هم هستند که ممکن است برخی معامله‌گران تازه‌کار یا حتی حرفه‌ به دام افتاده و متضرر شوند. یکی از این تله‌ها به تله خرسی معروف است.


تله خرسی در بازار کریپتو به یک الگوی سرمایه‌گذاری گفته می‌شود. این الگو زمانی اتفاق می‌افتد که بازار نزولی پس از مدنی مسیر خود را معکوس کرده و مجدد به‌طور موقت یا دائم روند افزایش پیش بگیرد. سرمایه خرسی به کسی گفته می‌شود که به روند کاهش و نزول بازار اعتقاد داشته و تلاش می‌کند تا از کاهش قیمت‌ها سود ببرد. به این ترتیب زمانی که قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کنند، خرس‌های بازار دارایی‌های خود را از دست می‌دهد. چراکه این افراد مجبور می‌شوند با مارجین کال یا موقعیت‌های فروش کوتاه دارایی خود را بفروشند. در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال داموند قصد داریم به طور کامل به موضوع تله خرسی بپردازیم.

تله خرسی چیست؟

تله خرسی یا Bear Trap به شرایطی گفته می‌شود که در آن حرکت نزولی بازار و کاهش قیمت‌های به طور ناگهانی معکوس شده و روند صعودی می‌شود. هنگامی که قیمت‌ها در یک روند صعودی قرار داشته و به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کنند، احتمال به دام افتادن در تله خرسی نیز وجود دارد. بروز این پدیده و نحوه عملکرد بازار در روزهای ابتدایی بسیاری از معامله‌گران را برای سرمایه‌گذاری و خرید در بازار فریب داده و در کوتاه مدت دچار ضرر می‌کند.

در واقع در وضعیت تله خرسی، پس از آنکه معامله‌گر با قیمت‌های نزولی بازار مواجه می‌شود، با هدف جلوگیری از ضرر و زیان، تصمیم به فروش سریع‌تر کوین‌های خود می‌گیرد. اما پس از مدتی روند بازار معکوس شده و ناگهان قیمت‌ها بالا می‌رود. بسیاری از کاربران درباره  نحوه معامله در وضعیت تله خرسی و راه‌های جلوگیری از به دام افتادن در آن اطلاعاتی ندارند، در ادامه به بررسی این موضوعات نیز خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب در لینک زیر:

https://damond.ir/mag/what-is-bear-trap/

DamondExchange
DamondExchange damond.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋