DamondExchange

DamondExchange

damond.ir

مینت رایگان NFT چیست؟

NFTها این روزها بسیار پرطرفدار هستند. این دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک تکنولوژی جدید در بازار رمزارز طوفانی به پا کرده‌اند. نه فقط این، بلکه در حال حاضر جامعه بزرگی از سازندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. همه طرفداران کریپتو می‌خواهند یک NFT مینت کنند، اما به دلیل کارمزد هنگفت، تعداد زیادی نمی‌توانند آن‌ها را معامله کنند. به همین دلیل یاد گرفتن مفهوم مینت چیست و به دنبال راه‌های مینت رایگان NFT هستند.

نکته جالب در مورد NFT این است که شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن دلاری که در بانک خود دارید، یک توکن را ضرب یا مینت کنید. شما فقط باید پلتفرم‌های مناسبی را بشناسید که به نفع هدف شما. هستند. حتی با وجود اینکه برخی از بازارهای NFT هزینه‌های کارمزد یا گس فی زیادی دارند، بسیاری از آن‌ها روش‌های بهتر و ارزان‌تری را به نفع افرادی با توانایی پرداخت کم ارائه کرده‌اند.

خبر خوب این است که بسیاری از پلتفرم‌های محبوب اکنون یک ویژگی مینت رایگان NFT معرفی کرده‌اند، که انحصاراً برای افرادی است که به دنبال ورود به عرصه NFT هستند. این ویژگی نسبتاً آسان و البته رایگان برای همه است. همچنین برای تکمیل فرآیند نیازی به کدنویسی نیست.

اگر به دنبال پلتفرمی هستید تا NFT خود را به صورت رایگان مینت کنید، این مقاله از داموندمگ می‌تواند به شما برای شروع کمک کند.

مینت کردن چیست؟

مینت کردن

فرآیند تبدیل NFT به بخشی از بلاک چین اتریوم، مینت کردن (minting) نام دارد. این کار زمانی انجام می‌شود که یک دفتر کل غیرقابل تغییر و بدون دست‌کاری از NFTهای شما استقبال کرده و آن‌ها را ذخیره می‌کند. یک فرآیند معمول از کاربران می‌خواهد که مراحلی را طی کنند. سپس، آن‌ها درصدی از سود را به عنوان کمیسیون از فروش NFTهای شما دریافت می‌کنند.

پس از ایجاد، NFT شما برای تجارت آماده است. تعدادی بازار در دسترس هستند که می‌توانید NFTهای خود را در آن‌ها بفروشید. اما این بازارها چه هستند و معیارهای تکمیل فرآیند مینت چیست؟ آیا آن‌ها به صورت رایگان ساخته می‌شوند یا نیاز به هزینه دارند؟ ما می‌خواهیم تمام این سؤالات را در این مقاله پاسخ دهیم.

همه توسعه‌دهندگان، هنرمندان و سرمایه‌گذاران می‌دانند که استخراج رایگان نیست. درواقع هزینه‌های کارمزد سنگینی وجود دارد که باید هنگام مینت NFT در بلاک چین اتریوم پرداخت شود. هر چه بلاک چین شلوغ‌تر شود، کارمزدها گران‌تر می‌شوند. خوشبختانه با تلاش و کمک برخی از برنامه نویسان، کاربران راه ارزان‌تری را پیدا کرده‌اند. اکنون هنرمندان می‌توانند از هزینه‌های گس صرف نظر کنند و NFT‌های خود را به‌صورت رایگان مینت کنند.

با گذشت زمان، چندین بازار NFT ساختار کارمزدهای خود را اصلاح کردند تا مطمئن شوند که مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند. به همین دلیل، چه بی‌پول باشید و چه نیم میلیون دلار در حساب بانکی خود داشته باشید، واجد شرایط دریافت NFT رایگان به انتخاب خود هستید. این به مردم کمک می‌کند تا بخشی از چیز جدید و هیجان انگیزی شوند که در دنیای فناوری طوفان به پا است.

بنابراین اگر احساس می‌کنید که 10 دلار اضافی برای خرید یک NFT میمونی که سیگار دود می‌کند ندارید، نگران نباشید. گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید بدون نیاز به خرج کردن، پول در بیاورید. پلتفرم‌های زیر به شما این امکان را می‌دهند که NFTهای منحصر به فرد خود را تنها در عرض چند دقیقه ایجاد کرده و بفروشید.

مراحل ساخت NFT

برای ساخت توکن NFT ابتدا باید بدانید چه محتوایی را قصد دارید به یک توکن غیرمثلی تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که بخش مهمی از ارزش یک توکن بخاطر محتوای آن است و بخشی از ارزش آن هم به تقاضای بازار برمی‌گردد. در ادامه لیستی از مراحل ساخت NFT را ارائه می‌دهیم.

  • انتخاب فرمت برای محتوای NFT (هر محتوایی می‌تواند NFT باشد؛ از عکس و ویدیو و آثار هنری گرفته تا کدهای برنامه‌نویسی و دفترچه یادداشت خاطرات روزانه)
  • ساخت توکن با استفاده از پلتفرم‌های مینت رایگان
  • ساخت ولت سازگار با بلاکچینی که NFT در آن صادر شده برای خرید و فروش و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها
  • بازاریابی برای توکن ساخته شده
  • فروش توکن

در حالت عادی ساخت توکن غیرقابل معاوضه به مهارت کدنویسی و کار با قراردادهای هوشمند و بلاکچین‌ها نیاز دارد. اما با استفاده از پلتفرم‌هایی مثل OpenSea می‌توان این توکن‌ها را بدون نیاز به دانش کدنویسی صادر کرد. در قسمت‌های بعدی پلتفرم‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و درباره کار با آن‌ها توضیح خواهیم داد.

پلتفرم های مینت رایگان NFT

مینت nft

پلتفرم راریبل

پلتفرم راریبل یک ویژگی جدید به نام «lazy minting» را معرفی کرده است که نه از شما می‌خواهد هزینه کارمزد بپردازید و نه یک قرارداد هوشمند بنویسید. اکنون می‌توانید با استفاده از خطوط کوتاه کدهای ارائه شده توسط پلتفرم راریبل، یک NFT رایگان ایجاد کنید. هدف از این کار نوین بهبود پایداری پلتفرم با حذف نیاز به بلاک چین اتریوم و تراکنش‌های غیرضروری است. از این رو هیچ هزینه اولیه‌ای برای کسب درآمد از ساخته شما وجود ندارد.

lazy minting چگونه کار می کند؟

در روش سنتی ایجاد NFT لازم است کاربران آن را به بلاک چین اتریوم اضافه کنند. انجام این کار مستلزم پرداخت هزینه کارمزد یا گس فی در همان لحظه است که مسلماً پرهزینه است. با این حال، ویژگی جدید لیزی مینتینگ به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام ایجاد NFT از فرآیند مینت کردن صرف نظر کنند، که سپس در حین خرید انجام می‌شود. این بدان معناست که خریداران به جای فروشنده هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

بنابراین NFT در بازار فهرست می‌شود و داده‌ها در IPFS (ذخیره‌سازی غیرمتمرکز) ذخیره می‌شوند. در حین ایجاد یک NFT، «مجوزهای مینتینگ» را با کیف پول خود امضا می‌کنید که رایگان است و حقوق مالکیت شما را تضمین می‌کند تا آثار شما در کنترل شما باقی بماند.

راهنمای گام به گام برای مینت NFT

برای مینت رایگان NFT در پلتفرم rarible.com با استفاده از گزینه lazy minting، این مراحل را دنبال کنید:

  • به وب سایت com بروید.
  • روی «Create» کلیک کنید
  • کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • نوع فهرست را برای NFT خود انتخاب کنید
  • اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
  • گزینه «Free Minting» را انتخاب کنید
  • و در آخر، روی دکمه «Create Item» ضربه بزنید و مجوزهای رایگان را با کیف پول خود امضا کنید.
  • هنگامی که یک خریدار، NFT شما را خریداری می‌کند، به طور خودکار مینت می‌شود و به مالک جدید منتقل می‌شود. این مورد را به یاد داشته باشید که اگر بخواهید توکن خود را بسوزانید، باید هزینه‌های کارمزد را به طور کامل و مانند یک NFT عادی بپردازید.

بازار اوپن سی

مینت در اوپن سی

اوپن سی به عنوان بهترین بازار برای خرید و فروش توکن مشهور است. این بازار یک تجربه کاربرپسند را ارائه کرده است که سازندگان را قادر می‌سازد تا فرآیند ایجاد NFT سریع و کارآمدی داشته باشند. با این حال از ایجادکنندگانش می‌خواهد که برای فروش یک توکن مبلغی را پرداخت کنند، به این معنی است که ایجاد NFT رایگان است، اما فروش آن رایگان نیست.

اوپن سی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که مورد اعتماد بسیاری از معامله‌گران NFT است. علاوه بر این، این پلتفرم دارای برخی ویژگی‌های پیشرفته است که سهم زیادی به شهرت آن اضافه کرده است. به عنوان مثال، به دارندگان توکن اجازه می‌دهد NFT خود را به صورت پکیج با توکن‌های فروشندگان دیگر بفروشند، که روشی بسیار منحصربه‌فردتر و سودآورتر است که مخاطبان را گسترش می‌دهد.

چگونه در اوپن سی یک NFT ایجاد کنیم؟

برای ایجاد توکن غیرقابل تعویض در بازار اوپن سی، مراحل زیر را به درستی دنبال کنید:

  • اول از همه، به وب‌سایت رسمی پلتفرم، io بروید. از استفاده از وب‌سایت‌های غیرمجاز جعلی خودداری کنید زیرا کلاهبرداران در همه جا هستند.
  • سپس روی دکمه «Create» ضربه بزنید. پنجره‌ای خواهید دید که از شما می‌خواهد از طریق کیف پول متامسک وارد شوید. کاربران می‌توانند از کیف پول‌های دیگر استفاده کنند، اما متامسک در بین بقیه قابل اعتمادترین و کارآمدترین است.
  • برای اتصال کیف پول خود، مراحل داده شده را دنبال کنید. سپس باید مجموعه‌ای برای اضافه کردن توکن ایجاد کنید. برای این کار، روی «Create» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • سپس پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد با شرایط خدمات موافقت کنید. برای انجام این کار، باید با متامسک خود که رایگان است، تأییدیه را امضا کنید. اکنون نام مجموعه، لوگو و جزئیات را اضافه کنید. حالا مجموعه شما آماده است.

موارد زیر را به توکن خود اضافه کنید

  • پس از مراحل فوق، باید مواردی را که می‌خواهید توکن کنید اضافه کنید. برای این کار روی «Add new item» کلیک کنید. سپس این عمل را در پاپ آپ متامسک امضا کنید.
  • فایل رسانه‌ای را که می‌خواهید به توکن پیوند دهید اضافه کنید. فایل رسانه‌ای می‌تواند ویدیو، تصویر، صدا یا مدل سه بعدی باشد. فرمت‌های قابل قبول PNG، SVG، JPG، GIF، MP4، MP3، WEBM، OGG، WAV، GLB و GLTF هستند. حجم پیشنهادی بیش از 100 مگابایت نیست.
  • سپس نام توکن را اضافه کنید.
  • همچنین می‌توانید چندین ویژگی را به توکن اضافه کنید.
  • حتی می‌توانید محتوای مسدود شده را اضافه کنید که فقط برای خریدار صاحب این توکن قابل مشاهده است.
  • سپس تعداد کپی‌هایی توکن را تعیین کنید. تعداد پیش فرض کپی‌ها معمولاً 1 است.
  • سپس پس از اتمام هر مرحله روی «Create» کلیک کنید.

فروش توکن

پس از ایجاد توکن، فرآیند بررسی اصالت چند روز طول می‌کشد تا به‌طور کامل تأیید شود. پس از تأیید آن، می‌توانید توکن خود را بفروشید. برای فروش توکن خود، روی دکمه «Sell» کلیک کنید. اوپن سی معمولاً فروش را در قالب حراج انجام می‌دهد و به یک رویه کامل نیاز دارد. قیمتی را که می‌خواهید آن را بفروشید تعیین کنید و لیست خود را ارسال کنید.

پلتفرم مینتبل (Mintable)

مینت در راریبل

مینتبل یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که تریدرهای برای ساخت و فروش ارزان‌تر توکن‌های غیرقابل تعویض به دنبال آن هستند. این پلتفرم به کاربران امکان ایجاد رایگان می‌دهد که مستلزم پرداخت هزینه صفر برای ایجاد یا فهرست کردن NFTها و فروش آن‌ها است و آن را به گزینه بسیار امیدوارکننده‌تری برای تریدرها جوان و کم سرمایه تبدیل می‌کند.

مینتبل به مشتریان آنلاین خود یک فرآیند مینت رایگان NFT ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید یک NFT رایگان داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از این سایت app دیدن کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اینترنت پر از کلاهبرداران و نقض اطلاعات است. بنابراین مطمئن شوید که سایتی که بازدید می‌کنید معتبر است.
  • سپس برای دسترسی به وب سایت باید ثبت نام کنید. برای ایجاد حساب کاربری خود در مینتبل، مراحل داده شده را دنبال کنید.
  • پس از تکمیل ثبت نام، وارد شوید و بر روی «Mint» کلیک کنید.
  • هنگامی که پاپ آپ روی صفحه ظاهر شد، «Create a new item» را انتخاب کنید.
  • سپس یک پاپ آپ دیگر را مشاهده خواهید کرد که راه آسان یا پیشرفته‌ای را برای مینت NFT به شما ارائه می‌دهد. شما باید بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب راه آسان، وب سایت از شما می‌خواهد که کیف پول خود را متصل کنید. ترجیح داده شده‌ترین کیف پول متامسک است، بنابراین اگر از قبل آن را دارید، آن را وصل کنید.
  • جزئیات NFT خود را پر کنید و موردی را که می‌خواهید توکن کنید آپلود کنید. شما می‌توانید از انواع فایل‌های مختلف انتخاب کنید. فایل می‌تواند یک تصویر، صدا، سند یا حتی یک فایل فشرده باشد. همچنین، از شما خواسته می‌شود که یک پیش نمایش از موردی که می‌خواهید بارگذاری کنید اضافه کنید و سپس توضیحات همان مورد را تکمیل کنید.
  • سپس، انتخاب کنید که آیا حق چاپ با خرید منتقل می‌شود یا خیر.
  • قیمت ثابت، حراج یا حراج با خرید آنی، نحوه فروش آن را انتخاب کنید. حراج با خرید آنی به این معنی است که خریداران می‌توانند بلافاصله یک مجموعه توکن را بدون توجه به رقابت، با قیمت ویژه خریداری کنند.
  • پس از انجام تمامی مراحل فوق، روی دکمه «List This Item» کلیک کنید.
  • سپس باید این معامله را با متامسک که رایگان است امضا کنید.
  • پس از مرحله امضا، NFT شما فهرست شده و برای خرید در فروشگاه Mintable Gasless در دسترس خواهد بود. می‌توانید فروش را در صفحه NFT نیز افزایش دهید.

چطور با استفاده از NFT مینت شده درآمد کسب کنیم؟

تبلیغ nft

کسب درآمد از NFT با روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. اما فروش توکن متداول‌ترین روشی است که برای این کار وجود دارد. بعضی از شرکت‌ها مانند بورد ایپ سابقه طولانی در زمینه صدور و فروش ان اف تی دارند؛ توکن‌های این مجموعه به صورت اختصاصی طراحی می‌شود و در بازار با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. این فرصتی است که در اختیار همه کاربران مینت‌کننده NFT قرار ندارد.

کاربران عادی که برای ساخت NFT رایگان اقدام کرده‌اند، ابتدا باید محتوای مناسبی برای آن در نظر گرفته باشند که بتواند توجه خریداران را جلب کند. پس از آنکه NFT باید از یک برنامه بازاریابی سیسماتیک پیروی کنند. بازار NFT روز به روز در حال اشباع شدن است، بنابراین بهتر است محصولی تولید کنید که برای کاربران کاربردی باشد تا افراد حرفه‌ای به محض آشنایی با آن، برای خرید اقدام کنند.

خود را در تقویم NFT به نمایش بگذارید

تقویم NFT باید یکی از ابزارهای مورد علاقه شما به عنوان یک سازنده توکن باشد. با استفاده از تقویم می‌توانید تبلیغ رایگان توکن خود را آغاز کنید. کافی است اطلاعات مربوط به توکن خود را وارد کنید و براساس همان اطلاعات NFTتان را تبلیغ کنید. این تقویم‌ها در همه پلتفرم‌های خرید و فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه وجود دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی بدون شک تنها مؤثرترین ابزار در بازاریابی NFT شما هستند. صرف نظر از بودجه تبلیغاتی خود، می‌توانید با کمک مهارت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مناسب در ترویج NFTهای خود به موفقیت دست پیدا کنید. توییتر، تیک تاک، دیسکورد، مدیوم، اینستاگرام و ردیت بهترین دوستان شما در این مرحله هستند. استفاده صحیح از هشتگ‌ها، کپشن‌های دقیق و البته تصاویر بصری مناسب به شما کمک می‌کند تا نوع مناسبی از مخاطبان را جذب کنید که به کلکسیونرهای بالقوه آثار هنری شما تبدیل شوند.

سخن پایانی

توکن‌های غیرقابل تعویض در حال حاضر توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند و چون کسب درآمد از آن‌ها کمی راحت‌تر از ارزهای دیجیتال است، بسیاری به سمت آن کشیده شده‌اند. مینت رایگان NFT از آن دسته امکاناتی است که توانسته است بازار خرید و فروش توکن‌ها را دگرگون کند. از این به بعد بدون نگرانی از تأمین هزینه‌های کارمزد می‌توانید توکن‌های خود را بسازید و آن‌ها را برای فروش در بازارهای شناخته شده قرار دهید.

https://omigo.ir/post/%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-NFT-%D9%88-%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-NFT-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA1-6aut

DamondExchange
DamondExchange damond.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋