mahboobeh

mahboobeh

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مزایای استفاده از RAID در SSD

کامپیوترهای دسکتاپ و تجاری که امروزه بیشتر استفاده می‌شوند، به صورت آماده، کنترلرهای RAID را بر روی مادربورد خود دارند. این آرایه‌های RAID در یک بایوس RAID جداگانه پیکربندی شده‌اند که از طریق بوت‌آپ سیستم (bootup) در دسترس قرار گرفته است. استفاده از دو SSD با RAID 0 می‌تواند عملکرد سیستم را با کمترین هزینه‌ی ممکن، دو برابر کند. به علاوه، استفاده از دو اس‌اس‌دی با RAID 1 باعث می‌شود که اگر یک درایو از کار افتاد، درایو دیگر جای آن را بگیرد و کاربر بدون از دست دادن اطلاعات، به کار خود ادامه دهد.

 

 

Image for post

در سال های اخیر، طراحان کنترلر RAID برای توسعه‌ی فناوری جدیدِ کنترلر RAID دست به کار شده‌اند تا عملکرد حافظه ssd سرور را بهبود دهند. این تغییرات به تأسی از موتور جدیدِ پردازش RAID، سی‌پی‌یوهای چند هسته‌ای و بافرهای کش در رم‌های DDR3 انجام شده است. علاوه بر این، برخی از برندها نرم‌افزارهایی را با کنترلر RAID مخصوص به خود ارائه می‌کنند تا در حافظه‌های هیبریدی استفاده شود. در حافظه‌های هیبریدی، هارد دیسک‌های سنتی و SSDها در کنار هم به کار گرفته می‌شوند. این نوع نرم‌افزار، خواندن ترتیبی را به عنوان یک داده‌ی «مهم» (hot) تشخیص می‌دهد و آن را مستقیما در کش SSD کپی می‌کند تا سرعت خواندن بهتر شود. برخی از طراحان RAID ادعا می‌کنند که یک کنترلر به تنهایی تا 2600 مگابایت بر ثانیه و صدها هزار IOPS توانایی انتقال داده دارد.

در سرورها، SSDها برای انتقالِ مجموعه داده‌های کوچک ایده آل هستند؛ چرا که این کار، به سرعت زیاد در ورودی و خروجی نیاز دارد. به علاوه، زمانی که کاربر، محلی را در حافظه‌ی پرسرعت برای کش در نظر گرفته تا فایل‌های تراکنشی، فایل‌های موقتِ پایگاه‌داده‌ها و جدول‌های پراستفاده را منتقل کند، SSDها بسیار کمک‌کننده هستند.

بهترین سرور برای کسب و کارها خرید سرور hp است.

برای کامپیوترهای دسکتاپ و تجاری، پیکربندی یک آرایه‌یRAID کوچک با چند درایو، می‌تواند کارایی کلیِ سیستم را به میزان قابل توجهی بهتر کند و کارهایی را که توسط هارد دیسک‌های کم‌سرعت، محدود شده‌اند، سرعت ببخشد. پیکربندی آرایه‌های RAID آسان است و روشی مقرون به صرفه برای افزایش کارایی و قابل اطمینان بودن سیستم در کامپیوترهای دسکتاپ و تجاری محسوب می‌شود.

برای اطلاع از جزییات ssd سرور اچ پی به https://virgool.io/@dalman.sardashtean/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-ssd-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-uydgbvsmnxlk

مراجعه نمایید.

mahboobeh
mahboobeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋