محبوبه

محبوبه

معماری سخت افزار سرور

اجزای کلیدی معماری سخت افزار سرور شامل مادربرد، پردازنده، حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و ذخیره سازی است.

 

مادربرد در قلب سرور قرار دارد و پیوند مرکزی را فراهم می کند که از طریق آن اجزای سیستم به هم متصل می شوند و دستگاه های خارجی متصل می شوند. Advanced Technology Extended و Low Profile Extension انواع اصلی مادربردها هستند.

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی (CPU) روی مادربرد قرار دارد. اجزای CPU سرور شامل واحد منطق حسابی، واحد ممیز شناور، رجیسترها و حافظه کش است. یک سرور همچنین ممکن است حاوی یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) باشد که می تواند از برنامه هایی مانند یادگیری ماشین و شبیه سازی پشتیبانی کند.

ریزتراشه های RAM نیز به مادربرد متصل می شوند و به عنوان حافظه اصلی سیستم عمل می کنند. RAM سیستم عامل، برنامه ها و داده های در حال استفاده را برای دسترسی سریع پردازنده نگه می دارد. در مورد فضای ذخیره سازی، سرور ممکن است از هارد دیسک، درایو حالت جامد (SSD) یا ترکیبی از هر دو استفاده کند.

در عین حال، فرم فکتور یک سرور بر نقشی که ایفا خواهد کرد تأثیر می گذارد. برای مثال، یک مرکز داده سازمانی ممکن است تفاوت‌های بین فکتورهای سرور rack و blade را در نظر بگیرد.

برای مطالعه راهنمای خرید سرور فیزیکی به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه کنید.

سازمانی که به دنبال اجرای یک مرکز داده ناهمگن است، ممکن است سرورهای رک را انتخاب کند زیرا مدل‌ها و مدل‌های مختلف می‌توانند با هم در یک رویکرد استقرار فیزیکی مشترک وجود داشته باشند. سرورهای Rack همچنین طیف وسیعی از اتصالات برق و انتخاب کابل کشی شبکه را ارائه می دهند. سرورهای رک بزرگ نیز قابلیت توسعه را ارائه می دهند و پردازنده های اضافی، حافظه و دیسک های ذخیره سازی محلی را در خود جای می دهند. شرکت دالمن افزار پارسه ارائه دهنده انواع سرور HP که برای  خرید سرور hp  اینجا کلیک کنید و با کارشناسان دالمن با  شماره 43629-021 تماس بگیرید.

 

محبوبه
محبوبه

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋